KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Advertisements

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
Aile İçi Egemenliğe Göre Aileler Ailenin Büyüklüğüne Göre Aileler
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
Hikmet SIRMA.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
40 ALTIN. Küçük Abdulkadir okumak, bilgili, kültürlü bir insan olmak istiyordu. Annesi, babasından kalan 40 altını kıyafetinin koltuğunun altına dikti.
Mevlana Celaleddin-i Rumi. Mevlana Celaleddin-i Rumi: Mevlana hazretleri 1207 yılında Horasan'ın Belh şehrinde dünyaya geldi. Asıl adı Muhammed Celaleddin'dir.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Betül GÜLER
Metinlerin Sınıflandırması
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
ORGANİZASYON YAPISI.
GÖKTÜRK KİTABELERİ.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
EVLAT EDİNME EVLAT EDİNME KÜÇÜKLERİN EVLAT EDİNİLMESİNİN KOŞULLARI
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
İSLAMİYET VE TÜRKLER.
REHBERLİK SERVİSİ.
Haklarımız Çocuk hakları.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Evlilik ve Aile Danışması
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Isının Yayılma Yolları
. DERS.
TUTUM VE ALGILAR.
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
2547 SK. GÖRE 40-b. MADDESİ GÖREVLENDİRİLME İŞ AKIŞ SÜRECİ
ÇOCUK HAKLARI 1- Her birey on sekiz yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir. Her çocuk vazgeçilmez haklara sahiptir. 2- Çocuk Hakları, bütün çocuklar.
Okul Öncesi Eğitim.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
OKÇULUK RUMEYSA ÇETİN.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

SOSYAL YAPISI Türk bozkır kültürüyle İslam kültürünün kaynaşma süreci, Karahanlı Devleti Döneminde başladı. Karahanlılar Türk-İslam toplumunun oluşturulmasında köprü görevi gördü. Türk İslam devletlerinde yönetilen halk; ilk Türk devletlerinde olduğu gibi aile- boy- bodun şeklinde teşkilatlanmaktaydı. Karahanlı Devleti'nde yönetici ve halk tamamen Türklerden oluşmaktadır.

Türk İslam toplumlarında halk yaşayış şekillerine göre; Göçebeler Köylüler Şehirliler olmak üzere yaşıyorlardı.

AİLE Ailelerde tek eşlilik(monogami) hakimdi. Evlenmenin ve evlilik hayatının toplumda çok önemli bir yeri vardı. Boşanma söz konusu değildi. Babaerkil bir aile yapısı mevcuttur. Baba hayatta olduğu sürece aile de ayrılma olmazdı. Ailede ve yönetimde kadının da söz söyleme hakkı vardır. Geniş aile tipi gözükür. Aynı evde dede, oğul ve torun yaşıyorlardı. Aile içi iletişimde saygı ve sevgi esastı. Bu sayede toplumun temel yapı taşı olan aile, sağlam olarak ayakta kalmaktaydı.

Evlilik Görücü usulü veya gençlerin birbirlerini görüp beğenmeleri sonucunda erkek tarafı kızı isteme işini gerçekleştiriyordu. Daha sonra damadın babası kız tarafına at veriyordu. Buna başlık parası denirdi. Evlenmede genellikle arkuçı , savcı adı verilen aracılar vardır. Evlenmede açık sözlülük ve samimi olmak önemliydi.

Düğünlerde kudem adı verilen düğün yemeği verilirdi. Erkek tarafınan kadına yandış adı verilen elbise verilirdi. Damat tarafından kızın annesine süt hakkı olarak süddük adı verilen elbise verilirdi. Erkek tarafının kızın kardeşine ağırlık adı verilen elbise verirdi.

Kutadgu bilig Çoçuk Terbiyesi Senin ay gibi bir oğlun veya kızın doğarsa, onu kendi evinde terbiye et, bu işi başka ellere bırakma. Süt ninesi olarak iyi ve temiz bir kadın tut; oğlun kızın temiz büyür ve uzun ömürlü olur. O-ğul-kıza bilgi ve edep öğret; bu her iki dünyada onlar için faydalı olur. Oğula bütün faziletleri öğret; o bu faziletler ile ileride mal sahibi olur. Oğulu başıboş dolaşmağa bırakma; başıboş kalırsa, her tarafa gider ve yazık olur.” Burada çocuğun bizzat ailesi tarafından terbiye edilmesi istenmiştir.

teşekkür ederiz…