FATİH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇÖP ve ATIK.
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Feyza PEKER & Fahreddin GÜRBÜZ
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Dünyayı düzeltmek için
Adam, bütün bir haftanın yorgunlu ğ undan sonra pazar sabahı eline gazetesini alıp okumaya ba ş ladı ve "Bütün gün miskinlik yapaca ğ ım, beni bundan kimse.
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Hindistan'da bir sucu, boynuna astığı uzun bir sopanın uçlarına taktığı iki büyük kovayla su taşırmış. Kovalardan biri çatlakmış. Sağlam olan kova her.
REHBERLİK.
Çocuğun başarısını yükseltmede ailenin rolü
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Türkçe Yaz Tatili Ödevleri 8-A.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ÇATLAK KOVA Hindistan'da bir sucu, boynuna astığı uzun bir sopanın uçlarına taktığı iki büyük kovayla patronunun evine su taşırmış. Kovalardan biri çatlakmış,
ÇATLAK KOVA. Hindistan’da bir sucu, boynuna astığı uzun bir sopanın uçlarına taktığı iki büyük kovayla su taşırmış Kovalardan biri çatlakmış Sağlam olan.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRT.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
İNSAN VE DÜNYA Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
DAVUTLAR ŞÜKUFE CEMAL ÖZBAŞ ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
1,2,3,4-A SINIFI VELİ Toplantısına HOŞGELDİNİZ..
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
Sevgili Öğrencilerim Yoğun bir çalışma sonrasında İyi bir tatili hakkettiğinize inanıyorum.Yine de tatilinizde Kitap okumayı ve konu tekrarları yapmayı.
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
EMİNE ESER& İLKNUR DÖNER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Rehberlik Servisini Tanıyalım
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

FATİH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ 5. SINIFLAR ORYANTASYON VELİ EĞİTİMİNE HOŞGELDİNİZ…

SERÜVENİMİZ BÖYLE BAŞLADI 

Önce her şey güzeldi! Okul hayatı başlayana dek!

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ NEDİR? Rehberlik; yol gösterme işidir.

PSİKOLOJİK DANIŞMA NEDİR? Problemli kişi(danışan) ile,onun kişisel problemlerinin çözümüne yardımcı olabilecek uzman kişi (danışman) arasında, yüz yüze yapılan ve karşılıklı etkileşimle gerçekleşen psikolojik bir yardım ilişkisidir.

Süreç;Rehberliğin bir anda ve belli bir zaman diliminde olan tek bir olay yada işlem olmaması,belirli basamakları bulunan ve birbirine dayalı olan bir dizi etkinlikleri içermesidir.

bireyin kendini gerçekleştirmesi = “Tam Verimlilik” REHBERLİK HİZMETLERİNİN TEMEL AMACI bireyin kendini gerçekleştirmesi = “Tam Verimlilik” Kendini gerçekleştirmekte olan birey aslında, psikolojik sağlığı yerinde olan çağdaş insanda bulunması gereken özelliklere sahiptir.

Rehberlikte Psikolojik Yardım; Kişiye hazır çözümler sunma,öğüt verme,yol gösterme ve onun adına karar verme değildir! Yardım, bireye içsel ve dışsal çevresini tanıtarak,en verimli şekilde gelişmesi ve uyum sağlaması gerekli olan seçimleri, yorumları,planları yapması ve kararları vermesine yarayacak bilgi ve becerileri kazanması için yapılan sistemli ve profesyonel faaliyetler bütünüdür.

SONUÇ: Rehberlik ve psikolojik danışma; bireyin kendisini tanıması, çevresine uyum sağlayarak olumlu ilişkiler geliştirmesi, sağlıklı kararlar verebilmesi ve kendini gerçekleştirmesi temelinden yola çıkan hizmetler bütünüdür.

İlköğretimden itibaren başlamış bir sürecin devamındayız!

Eğer çözümün bir parçası olmaz iseniz sorun çözülemez hale gelir Eğer çözümün bir parçası olmaz iseniz sorun çözülemez hale gelir!Tedavisi zordur!

Kendine güvenen başarılı ve mutlu çocuklar istiyorsunuz!

O zaman hayatlarındaki en büyük boşluğun sevginiz olduğunu unutmayın!

Bir günleri diğerini tutmadan büyürler ama yetişkinlikte akılda kalanlar bugün yaşattığınız güven ya da güvensizliğin sonucu olacaktır!

ÇATLAK KOVALAR… Bir zamanlar efendisinin evine her gün nehirden su taşıyan bir köle vardı. Köle boynunda taşıdığı bir sopanın iki ucuna birer kova asar, bu kovaları nehirden aldığı su ile doldurur ve eve getirirdi.  Ancak kovalardan birisi birkaç yerinden delinmiş eski bir kovaydı. Dolayısıyla, nehirde ağzına kadar doldurulan suyun ancak yarısını tutabilirdi eve kadar. Diğeri ise yep yeni ve sağlam bir kovaydı. Suyu hiç sızdırmadan taşırdı. Tam iki yıl bu böylece devam etti. Sucu köle nehirde iki tam kova dolduruyor, efendisinin evine geldiğinde ise geriye sadece bir buçuk kova su kalıyordu.  Deliksiz kova bu başarısıyla gurur duyuyor ve ?Ben işimi tam görüyorum? diyerek böbürleniyordu. Zavallı delik kova kusurundan dolayı utanıyor ve kendisinden beklenenin sadece yarısını yapabildiği için hep üzülüyordu. İki yıl boyunca deliğinden su sızdırmayı içine sindiremediği için, bir gün dile gelip nehir kenarında sucuya şöyle dedi:  -Ey sucu insan! Kendimden utanıyorum ve senden özür dilemek istiyorum. -Niye ki? diye sordu sucu.  -Neden utanıyorsun? -İki yıl boyunca, yan tarafımdaki çatlaklar yüzünden sular akıp gitti ve yükümün sadece yarısını efendinin evine götürebildim. Benim kusurum nedeniyle sen de gayretlerinin karşılığını tam alamıyorsun. Sucu eski delik kovaya acıdı ve şefkatli bir sesle şöyle dedi:  -Efendinin evine dönerken, yol kenarındaki çiçeklere bir dikkat et istersen. Gerçekten de, tepeye çıkarken, delik kova yol kenarındaki enfes yaban çiçeklerini gördü ve bu onu birazcık neşelendirdi. Ama yolun sonunda yine kederlendi, çünkü yükünün yarısını yine çatlaklardan akıtmıştı. Bu başarısızlığından ötürü sucudan yine özür diledi. Sucu kovaya şöyle dedi:  -Yolun sadece senin tarafında çiçekler açtığını, diğer tarafında hiç çiçek olmadığını farketmedin mi? Bu neden böyle biliyor musun? Ben senin delik olduğunu baştan beri biliyordum ve bundan faydalanmak istedim. Senin tarafındaki yol kenarına çiçek tohumları ektim. Ve her gün dereden dönerken onları sen suladın. İki yıl boyunca bu güzel çiçeklerle efendimin masasını süsleyebildiysem, bu senin sayende oldu. Senin sayende, efendimin odası böylesine güzelleşti.. 

Zamanla sizin yerinize daha iyi vakit geçirdiği yeni arkadaşlar ediniyorlar!

Bazıları hiç de bu kadar masum olmuyor!

Çözüm için anahtar yardımları ihmal etmeyin!

Bir gün onlara ihtiyacınız olduğunda yanınızda görmek istiyorsanız unutmayın şu an onlarında buna ihtiyacı var!

Sorunların ana kaynağı “sorumluluklar” ve bunları pek çok şekilde kazanabilirler.

Yeterlilik duygusu doğumundan itibaren sizlerin ufak dokunuşları ile gerçekleşmeye başlar!

Onların mutluluğu sizinle olandır! Mutluluk başarıyı doğurur!

Rehberlik tek başına bir hizmet değildir! Çözüm ortaklarımız:

Mutlu başlayan serüvenimizin yine mutlu devam etmesi size bağlı Mutlu başlayan serüvenimizin yine mutlu devam etmesi size bağlı! Evimizdeki saygı,sevgiyle güçlendirilen huzura!

İNSAN VE DÜNYA Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün gün miskinlik yapıp evde oturacağını düşündü. Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün gün miskinlik yapıp evde oturacağını düşündü. Tam bunları düşünürken oğlu koşarak geldi ve sinemaya ne zaman gideceklerini sordu. Baba oğluna söz vermişti, bu hafta sonu sinemaya götürecekti ama hiç dışarıya çıkmak istemediğinden bir bahane uydurması gerekiyordu. Sonra gazetenin promosyon olarak dağıttığı dünya haritası gözüne ilişti. Önce dünya haritasını küçük parçalara ayırdı ve oğluna “Eğer bu haritayı düzeltebilirsen seni sinemaya götüreceğim” dedi, sonra düşündü:

“İNSANI DÜZELTTİĞİM ZAMAN DÜNYA KENDİLİĞİNDEN DÜZELMİŞTİ.” “Oh be! Kurtuldum. En iyi coğrafya profesörünü bile getirsen bu haritayı akşama. kadar düzeltemez.” Aradan on dakika geçtikten sonra, oğlu babasının yanına koşarak geldi ve “Baba haritayı düzelttim, artık sinemaya gidebiliriz.” dedi. Adam önce inanamadı ve görmek istedi. Gördüğünde de hala hayretler içindeydi ve bunu nasıl yaptığını sordu. Çocuk şu cevabı verdi: -Bana verdiğin haritanın arkasında bir insan resmi vardı. “İNSANI DÜZELTTİĞİM ZAMAN DÜNYA KENDİLİĞİNDEN DÜZELMİŞTİ.”

Veliler olarak bazı sorumluluklarımız: Veliler olarak bazı sorumluluklarımız: *Okula gelmeden muhakkak kahvaltısına dikkat edilmesi. *Çalışma odası sağlanması eğer bu mümkün değilse çalışma köşesi sağlanması. *Çalışma ortamlarının düzenlenmesi; ısı, ışık, ses(TV!) yönlerinden. *TV ve bilgisayar kesinlikle başlangıç ve bitiş saatleri belirli olan süreler içerisinde kullandırılmalı. *Okula gelemeyeceği durumlarda (cenaze,düğün) muhakkak okul idaresinden veli tarafından izin kağıdı alınmalı veya telefon edilmeli. Hastalık durumunda ise sağlık kurumu tarafında bir günlük dahi olsa rapor alınarak okul idaresine bırakılmalı ki özürlü devamsızlıktan sayılsın. *Sınıf öğretmenleri ve derse giren öğretmenleri ile tanışılmalı. *Özel durumları varsa muhakkak sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmenine bildirilmeli. *Toplantılara devamlı katılım sağlanmalı. *Çocuğun akademik durumu ve devamsızlık durumu okula gelerek veya e-okul sistemi üzerinden takibi yapılmalı. *Ders başarısı düşük olması durumunda birebir o dersin öğretmeniyle görüşülerek o dersin iyileştirilmesi bakımından neler yapılabileceği istişare edilerek değerlendirilmeli.

Katıldığınız ve sabırla dinlediğiniz için UNUTMAYIN ! Neşe ,keder hepsi geçer bize kar kalan nedir bu dünyada ? : AİLEMİZ… Katıldığınız ve sabırla dinlediğiniz için TEŞEKKÜRLER ...