RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NVA KALİTE TEST ÖLÇ. HİZ. EĞT. VE BELG. SAN.TİC. LTD. ŞTİ. Hazırlayan= E. Burak SARAÇOĞLU.
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
Beşinci hafta. Müfredat programı Ödev teslim Projelerini teslim edenler; Belediye Projesi -> Tamam Ulaşım Projesi -> Geldi ama kavramsal tasarım yerine.
Doğal Sayılarda Toplama ve Çıkarma İşlemi
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DİYARBAKIR 2008.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
ÖĞRENCİ YEMEK HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Another graphic or chart
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
Çiti Kilim Örme.
NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*
Özge Buket Cesim. , Burak Aşık. , Merve Çerçi. , İlke Önal
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
Adlar (İsimler) Ad soylu sözcükler Fiiller
T.C. RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
SAYI DOĞRUSU ÜZERİNDE ÇIKARMA İŞLEMİ YAPALIM
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Temel Genetik Laboratuvarı Lab 1: Karyotip Analizi
KULLANILAN MALZEMELER
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
TEOG SINAVI.
OYNAYARAK ÖĞRENİYORUM
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
AMAÇ ARAÇ-GEREÇ ve YAPIMI KULLANIM ŞEKLİ KAZANIMLAR
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİBRASYON Tüm analitik metotlar kantitatif analiz amacıyla kullanıldıklarında kalibrasyona gereksinim vardır. Kalibrasyon, bir enstrüman çıkışında.
ŞEKİLLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
GÖVDE ANALİZİ Bir ağacın fidan aşamasından kesim aşamasına kadar geçen süre içerisinde büyüme öğelerinde (çap, boy, göğüs yüzeyi ve hacim) meydana gelen.
SAYI DOĞRUSUNU TANIYALIM ÇİZELİM
TEMEL İŞLEM TEKNOLOJİLERİ MALZEME TEKNOLOJİLERİ UYGULAMALARI I
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
ZTM 316 Mekanizmalar 1.Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN PROJESİ MATERYALİN HAZIRLANIŞ AŞAMALARI Derse görsel zenginlik katarak tam sayılarda toplama işlemini öğrenci tarafından daha anlaşılır hale getirmek amacıyla tasarlanmıştır. 35cm x 55cm ölçülerinde tabanı oluşturan mdf kesildi. 2 adet 50cm x 7cm ölçülerinde doğru mdf ve bir adet 50cm x 5cm ölçülerinde doğru mdf kesildi. Hazırlanan mdfler zımparalanarak boyandı. Boyama işleminde şekil-zemin ilişkisi dikkate alındı. Ortadaki doğru üzerine 2cm aralıklarla ve diğer iki doğrunun üzerine 4cm aralıklarla çivi çakıldı. Bu çiviler, sayı doğrusu üzerindeki sayıları temsil edecektir. Çivilerin altına temsil ettikleri sayılar yazıldı. Sayı doğrusu şeklindeki mdfler taban mdfnin üzerine tutkalla yapıştırıldı. Tam sayılarda toplamı işlemini lastikleri çivilere takarak gösterildi. MATERYALDE KULLANILAN MALZEMELER Dikdörtgen şeklinde mdf 3 adet doğru şeklinde mdf Ahşap boyaları (13 TL) Lastikler ve çiviler (5 TL) MATERYALİN KAZANIMLARI Tam sayılarda toplama işlemini yapar. a-b ve a+(-b) işlemlerini gerektiren problemler ayrı ayrı incelenir. Elde edilen çözümler karşılaştırılarak a-b=a+(-b) olduğu fark ettirilir. Toplama işleminin değişme özelliği incelenir. Toplamları 0 (sıfır) olan iki tam sayının toplama işlemine göre birbirlerinin tersi olduğu vurgulanır.