«Sosyal Medyanın İçerik Üretimine Katkısı ve Fikri Hakların Korunması»

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Advertisements

DİJİTAL ALANDA YAŞANAN TELİF SORUNLARI VE YARGISAL ÇÖZÜM YÖNTEMLER ( TAA EĞİTİM SEMİNERİ KASIM İSTANBUL ) DR. ADEM ASLAN Ankara Fikri ve Sınai.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Fikri haklar nedir Fikri hak fikir ürünlerini koruyan haklara verilen genel addır.Bu ürünler insan zekası ile ortaya çıkan edebiyat ve sanat eserleri.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
Şahin GÖKÇEARSLAN. Yazılım Türleri Bilgisayar Yazılımları Yazılım türleri (İşletim sistemleri, paket programlar, programlama dilleri) Yazılım lisans türleri.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Pazarlama Çevresi.
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
İşletmelerde Tesis Yönetimi
IP Licensing – Concept, Do’s and Don’ts
Metinlerin Sınıflandırması
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İletişimin Zamanda yolculuğu
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
in the Scope of The New Industial Property Law
Aile Atölyeleri Projesi
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLGİ TOPLUMU.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
TELİF HAKKI.
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
Bando Astsubay Meslek Yüksekokulu Komutanlığı
Bilinçli Tercih Seminerine
İLETİŞİMİN KURUMSAL VE ENDÜSTRİYEL BAĞLAMI
GÖRSEL KÜLTÜR 9. Görüntü Teknolojileri II İmgenin Yeniden Üretimi. Yrd
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
TELİF HAKKI.
TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ DERNEĞİ
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
UZAKTAN EĞİTİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Avukat Barkın Gültekin
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

«Sosyal Medyanın İçerik Üretimine Katkısı ve Fikri Hakların Korunması» Hakim Türkay ALICA Ankara 3. FSHHM 26 Eylül 2014 / Ankara

BM İnsan Hakları Beyannamesi Madde 27 1.Herkes toplumun kültürel yaşamına serbestçe katılma, güzel sanatlardan yararlanma, bilimsel gelişmeye katılma ve bundan yararlanma hakkına sahiptir. 2. Herkesin yaratıcısı olduğu bilim, edebiyat ve sanat ürünlerinden doğan maddi ve manevi çıkarlarının korunmasına hakkı vardır.

FİKRİ MÜLKİYET Müzik Yazılım Tasarım Kitap Web/Multimedya Resim Marka/logo Heykel Kitap Resim Buluş

FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI FİKRİ HAKLAR ESER İLİM EDEBİYAT MÜZİK GÜZEL SANAT SİNEMA İŞLEME / DERLEME BAĞLANTILI HAKLAR İCRA FONOGRAM YAYIN (R-TV) YAPIM (FİLM) SINAİ HAKLAR Görevli Kurum TPE PATENT / FM MARKA TASARIM ENTEGRE DEVRE COĞRAFİ İŞARET DİĞER KURUMLAR YENİ BİTKİ TİCARET ÜNVANI İŞLETME ADI ALAN ADI TİCARİ AD VE İŞARETLER TİCARİ SIR

FSEK VE KORUMA KAPSAMI Kapsam: FSEK, fikir ve sanat eserlerini meydana getiren eser sahiplerinin, bu eserleri icra eden veya yorumlayan icracı sanatçıların, seslerin ilk tespitini yapan fonogram yapımcılarının, filmlerin ilk tespitini gerçekleştiren yapımcıların, radyo-televizyon kuruluşlarının ürünleri üzerindeki manevi ve mali haklarını..koruma altına almaktadır.(FSEK md.1/a) Eser: Sahibinin hususiyetini taşıyan (subjektif unsur) ve ilim ve edebiyat, musiki, güzel sanatlar veya sinema eserleri olarak sayılan (objektif unsur) her nevi fikir ve sanat mahsullerini ifade eder. (FSEK md 1/b) İşlenme Eser: Diğer bir eserden istifade suretiyle vücuda getirilip de bu eserlere nispetle müstakil olmayan… fikir ve sanat mahsulleri sahibinin hususiyeti taşıması koşuluyla eser sayılır. (FSEK madde 6) Derleme: Özgün eser üzerindeki haklar saklı kalmak kaydıyla, ansiklopediler ve antolojiler gibi muhtevası seçme ve düzenlemelerden oluşan ve bir düşünce yaratıcılığı sonucu olan eseri,

A-ESER SAHİBİNE TANINAN HAKLAR 1-Manevi Haklar: a)Eserin umuma arz zamanını, biçimini ve yerini belirleme, tanıtma yetkisi, b)Adın belirtilmesi yetkisi c)Eserde değişiklik yapılmasını men yetkisi, 2-Mali Haklar: a)Çoğaltma hakkı b)Eserin aslı veya nüshalarını, kiralamak ve kamuya ödünç vermek dahil yayma hakkı c)İşleme hakkı d)Temsil hakkı e)Telli ve telsiz araçlarla yayınlama, yeniden yayınlama, satış, dağıtım, gerçek kişilerin seçtikleri yer ve zamanda erişimine sunmak suretiyle umuma iletim hakkı B-ESER SAHİBİNİN HAKLARI İLE BAĞLANTILI HAKLAR 1- Eserleri icra eden veya yorumlayan icracı sanatçıların hakları, 2-Seslerin ilk tespitini yapan fonogram yapımcılarının hakları, 3-Filmlerin ilk tespitini gerçekleştiren yapımcıların hakları, 4-Radyo-televizyon kuruluşlarının yayınları üzerindeki hakları,

HAKLARIN SINIRLARI VE İSTİSNALAR 1-Eser sahibine tanınan mali haklar zamanla sınırlıdır: Bu süre, eser sahibinin ölümünden itibaren 70 yıldır. Sürenin sona ermesinden itibaren herkes eser sahibine tanınan mali haklardan faydalanabilir. (FSEK md. 26) -Manevi haklar süreyle sınırlı değildir. 2-Eser sahibine tanınan haklara getirilen istisnalar: Kamu düzeni gerekçesi ile Mevzuat ve içtihatlar Nutuklar Eğitim öğretim istisnası İktibas serbestisi Gazete içeriği ve haber Şahsen kullanım amacıyla çoğaltma istisnası

İnternet, Ağ (web) Teknolojisi ve Sosyal Medya İnternet (Genelağ) : «kendi aralarında bağlantılı ağlar bütünü» Ağ Teknolojisi : 1990’lar Web 1.0: sen 2004... Web 2.0: sen + ben = biz (sosyal medya kuşağı) 2010’lar Web 3.0: biz + akıllı ağ= ben merkezli ağ (sezgi sahibi yapay zeka kuşağı) Web: 4.0 ???

Telif Hakları-Teknoloji İlişkisi -İki yönlüdür: yeni eserler üretilmesi ve pazarlama yöntemlerini geliştirir - yeni kullanım imkanı ve ihlal riski doğurur -Teknolojik gelişme doğası gereği öngörülemezdir ve hızlıdır -Hukuk işlevi gereği birikime (içtihada) ve yasaya dayalı olmalıdır, aceleye gelmez -Teknolojinin sağladığı yeni yaratma çoğaltma ve iletim imkanları mevcut hukuku yeniden test eder: ihlal mi? İstisna mı? Sorusunu sordurur.

Teknolojinin Hukuka Etkisi -Belirsizlik -Öngörülemezlik / çelişik kararlar -Duraksama / Gecikme -Güvensizlik -Çözümün yine teknolojide aranması: Teknolojik koruma önlemleri -Yasal değişiklik

«Kesin olan tek şey belirsizlik ve tek güvencemiz güvensizlikle nasıl yaşanacağını bilmektir.» John Allen Paulos A Mathematician Plays The Stock Market, at v (2003)

“Dijital çağda, telif hakları ölmüştür” John Perry Barlow, The Economy of Ideas, A Framework for Patents and Copyrights in the Digital Age- 1994 -O halde sayısal çağda telif hakları daha sıkı korunmalı -mı dır? -Sayısal teknoloji kültür ürünleri ve üretimini telif hakları prangasından kurtarmış -mı dır?

Yeni Sürüm Teknoloji ve Telif Hakları SM’de eser kavramı SM’da eser sahipliği sorunları SM’da eser sahipliği karinesi Çoğaltma / Kamuya iletim hakkı / istisnalar dengesi SM’da Meslek Birliklerinin rolü SM’ya özgü toplu lisans uygulamaları SM’da aktörlerin sorumlulukları

Teknolojiyi Yakalamak “Müzik endüstrisi internet dünyasına adapte oldu, tüketicilerin ihtiyaçlarına nasıl karşılık vereceğini öğrendi ve dijital pazarı gelire dönüştürdü İndirme satışları, abonelik hizmetleri, internetten müzik videosu yayını, dijital radyo, temsil hakları ve senkronizasyon gelirlerinin tamamı artış yaşıyor.” Frances Moore, IFPI Genel Müdürü

Dinlediğiniz için teşekkür ederim turkayalica2003@yaho.com turkay.alica@adalet.gov.tr