Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
Advertisements

HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Program Tasarım Modelleri
EQUIZSHOW.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Metinlerin Sınıflandırması
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
NOT VERME VE MEZUNİYET.
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KURAN VE SÜNNETİN EĞİTSEL DEĞERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
BİLGİSAYAR NEDİR Hedefler Konu Anlatımı Sorular Kimiz?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
Ausubel’in Öğrenme Kuramı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BELLEK.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Hazırlayanlar Şeyda ÖZKİŞİ İbrahİm KOCAAYAK Mustafa ASLAN

Ön Bilgi İKİLİ KODLAMA NEDİR? İkili Kodlama Kuramı’ na göre algı ve bellek ile davranışsal beceriler ve bilişsel beceriler arasında bir benzerlik, paralellik veya süreklilik vardır. Duyusal algılara paralel olarak gelişen sembolik sistem, kodlama sırasında duyular aracılığıyla gelen uyarıcıların biçimsel özelliklerini koruyacak şekilde, sözel ve sözel olmayan iki alt sisteme ayrılmıştır. Böylece dille ilgili algılar, sözel sisteme kodlanırken veya sözel sistemi etkinleştirirken, sözel olmayan algılar sözel olmayan sisteme kodlanır veya sözel olmayan sistemi etkinleştirir.

Coklu Ortam Ilkesi

Ilkeler Çoklu Ortam İlkesi Kişiselleştirme İlkesi Yakınlık İlkesi Bölümleme ve Ön Çalışma İlkesi Yöntem İlkesi Tutarlılık İlkesi Gereksizlik İlkesi

Coklu Ortam Ilkesi

Coklu Ortam Ilkesi Bireyler, içerik görsellerle desteklenerek sunulduğunda daha iyi öğrenmektedirler. Bu bağlamda eğitimsel içerikler sadece metin olarak değil görseller ile desteklenerek sunulmalıdır. ilkeler

Yakinlik Ilkesi

Yakinlik Ilkesi Görsellerle sözel anlatımın arka arkaya sunulması yerine eş zamanlı sunulması gerekir. Eş zamanlı sunumlarda bilgiyi ilişkilendirmek daha kolay olmaktadır. ilkeler

Yakinlik Ilkesi ilkeler

Yöntem Ilkesi

Yöntem Ilkesi Görseller, ekrandaki yazılı metinler yerine sesli anlatımlar ile açıklanmalıdır. Bu durumda farklı bilgi işlem kanalları kullanıldığı için insanların öğrenme performansları artmaktadır. ilkeler

Gereksizlik Ilkesi

Gereksizlik Ilkesi Aynı bilgi, hem yazılı hem de sözlü olarak eş zamanlı verilmemelidir. Öğrenci bir taraftan ekrandaki görseli, bir taratan duyduğu bilgiyi anlamaya çalışırken bir taraftan da ekrandaki yazılı anlatımı okumaya çalıştığında gereksiz bilişsel yük oluşmaktadır. Yandaki resimdeki gibi bir resim ve yazının aynı sayfada olması Gereksizlik ilkesine aykırıdır. ilkeler

Kisisellestirme Ilkesi

Kisisellestirme Ilkesi İnsanlar bir makine sesi yerine bir insan sesi ile yapılan anlatımdan daha iyi öğrenirler. Öğrenmede sosyal bulunuşluk faydalarını maksimize etmek için samimi sohbet tarzı konuşma dilini bir araç olarak kullanmak gerekir. ilkeler

Tutarlilik Ilkesi

Tutarlilik Ilkesi Konu ile alakası olmayan, birbirinden farklı materyallerin kullanılması öğrenenler üzerinde farklı anlamalara, kavram kargaşasına, konu dışına sapmalara neden olabilir. Konu dışı materyalleri öğretim tasarımı dışında tutulduğunda öğrenme daha iyi olur. ilkeler

Bölümleme ve Ön calisma Ilkesi

Bölümleme ve ön calisma Ilkesi Ön Çalışma İlkesi: Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olur. Bölümleme İlkesi: Konunun uygun biçimde bölümlere ayrıldığı durumlarda öğrenme, konunun bölümlere ayrılmadan verilmesine göre daha iyi olur. ilkeler

Nasil Oynanir NASIL OYNANIR Cevap vermek için şıkları mause(fare) yardımı ile seçiniz. Verdiğiniz cevap yanlış ise doğru cevabı bulana kadar soruyu çözün. Verdiğiniz cevap doğru ise bir sonraki soruya geçiniz. Takıldığınız yer olduğunu düşünüyorsanız Anasayfada ki ‘Konu Anlatımı’nı tekrar etmenizde fayda var. Bütün soruları cevapladıktan sonra ‘Sonucunuzu Görmeyi’ unutmayın!!! Başarılar… 

Oyun

1.Aşağıdakilerden hangisi Yakınlık ilkesine aykırıdır? A) Görsel ve metin birbirinden uzak olmamalıdır. B) Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir. C) Görsel ve metin aynı ekranda/sayfada olmalıdır. D) Görsel ile metin aynı anda gösterilmelidir.

2.Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesinin kullanılmasını gerektiren nedenlerden değildir ? A) Bir taraftan ekrandaki görseli, bir taraftan duyduğu bilgiyi anlamaya çalıştığında gereksiz bilişsel yük oluştuğundan. B) Görsel ve ses dikkati dağıttığı için. C) Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olması için. D) Öğrenmenin daha etkili ve kalıcı olabilmesi için.

3.Aşağıdakilerden hangisi bir kişiselleştirme ilkesi örneğidir? A) Sohbet havasında ders anlatmak. B) Derste görsel ve işitsel materyal kullanmak. C) Öğrencilerin kendi halinde öğrenmeleri için serbest bırakmak. D) Dersi öğrencilere söz vererek anlatmak.

4.Aşağıdakilerden hangisi Çoklu Ortam ilkelerinden birisi değildir ? A) Tutarlılık İlkesi B) Yakınlık İlkesi C) Çoklu Ortam İlkesi D) Yöntem İlkesi

B) Kişiselleştirme İlkesi 5.Kelimelerin yazılı olarak değil de sesli olarak sunulduğu zaman daha çok öğrenme ile sonuçlanacağını söyleyen ilke aşağıdakilerden hangisidir? A) Yakınlık İlkesi B) Kişiselleştirme İlkesi C) Yöntem İlkesi* D) Bölümleme İlkesi

Sonucunu Görmek Icin Tikla