İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Zinde İSG Etiği DRUZ.
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Bankacılık Etik İlkeleri
Strateji Tasarımı İlker acar.
Liderlik ve Örgütsel Adalet
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Uluslararası İş Etiği.
Örgütsel Güven ve Adalet
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İŞYERİNDE ETİK (AHLAK)
Ticari Yaşamda İş Ahlakı ve Etiklik Anlayışı
YRD.DOÇ.DR. CİHAD DEMİRLİ
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
OECD Çok Uluslu Şirketler Rehberi
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
PAZAR YÖNLÜLÜK.
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
Meslekte Haksız Rekabet Osman Dinçbaş Güney SMMM A.Ş.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Bülent Ecevit Üniversitesi
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Etik İle İlgili Temel Kavramlar
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
Bankacılıkta ETİK 2017 R. Hakan ÖZYILDIZ
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TKY UYGULAMASI.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Kadın Girişimciler.
KURUM KÜLTÜRÜ.
Bankacılıkta ETİK 2018 R. Hakan ÖZYILDIZ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
TEST 1.
Sunum transkripti:

İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı

İşletmeler, kar elde ettikleri sürece varlıklarını sürdürebilirler İşletmeler, kar elde ettikleri sürece varlıklarını sürdürebilirler. Ekonomik amaçlarını gerçekleştirirken çalışanlarının, ortaklarının ve toplumun menfaatlerini de dikkate almak zorundadırlar. Bu noktada karşımıza iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramları çıkmaktadır. İş ahlakı; işletmelerin ve çalışanların faaliyetlerinde adil, dürüst ve doğru olmasıdır. Sosyal sorumluluk ise; iş ahlakı kavramından daha kapsamlı olup, işletmelerin gerek çalışanlarına, ortaklarına gerekse topluma zarar vermeden hatta katkı sağlayarak faaliyetlerini sürdürmesidir.

İşletmelerde İş Ahlakı ve Nedenleri İş Ahlakı Tanımları İş ahlakı; bütün ilişkilerde dürüstlük, güven, saygı ve hakça davranmaktır. İş ahlakı; genel ahlak kurallarının iş hayatındaki uygulamasıdır. İş ahlakı; dürüstlük ve doğruluk üzerine kuruludur ve toplumun beklentilerinden adil rekabete, reklamcılıktan halkla ilişkilere, sosyal sorumluluktan tüketicinin bağımsızlığına kadar çok farklı boyuttadır. İş ahlakı; işletme faaliyetlerinde iyi yada kötü kurallarla ilgilidir ve göreceli bir kavram olduğundan ifade ettiği anlam kişiden kişiye değişir.

İş Ahlakı Sorunlarının Nedenleri Kişisel Çıkar ve Bencillik Kar İçin Rekabet Baskısı İşletme Amaçları ile Kişisel Değerlerin Çatışması Kültürlerarası Çatışma

İş Ahlakı Sorunlarının Nedenleri Kişisel Çıkar ve Bencillik Ahlaki değerlere uygun kişilerin alınması oldukça önemlidir. Bu süreçte rüşvet, zimmete para geçirme faaliyetlerini yapacak olanların işe alınmamasına dikkat edilmelidir. Kişisel çıkarlarını diğerlerininkinden üstün gören kişilere ‘ahlak egoisti’ denir. Onlara göre herşey serbesttir ve amaçları ‘bir numara olmaktır’.

Kar İçin Rekabet Baskısı Firmalar bazen çok rekabetle karşılaştıkları zaman iş ahlakına uymayan kurallara başvurabilirler. İşletme Amaçları ile Kişisel Değerlerin Çatışması İşletme amacı kardır ve buna ulaşmak için topluma zarar verebilecek yollara başvurulursa personel buna tepki gösterebilir. Kültürlerarası Çatışma

Kültürlerarası Çatışma İşletmeler, iş ahlakı standartları kendi ülkelerininkinden farklı olan ülkelerle iş yaptıkları taktirde, çok önemli sayılabilecek bir takım ahlaki sorunlar ortaya çıkmaktadır. Çokuluslu işletmelerde stratejik planlamacılar ve şirket politikasını oluşturan kişilerde u tür ikilemle karşılaşmaktadırlar.

Yönetim Faaliyetleri ve İş Ahlakı Teknik Operasyonel

Operasyonel Yönetim Mal ve hizmet üretimi Müşteri Tatmini Ürün Geliştirme Varlıkları Koruma Ahlaki Yönetim Ortak Değerler Oluşturulması İşbirliğinin Geliştirilmesi Toplum Kavramının Oluşturulması

Teknik Yönetim Kavramsal Yönetim Çalışanların katılımı Amaçların belrlenmesi Bilgi Temini Avantaj kazanılması Teknoloji Rekabet gücü

İşletme İçi Ahlak Kodları Örgütsel değerlerin, ahlaki ilke ve kuralların resmileştirilmesidir. İşletmelerde bir iç kontrol mekanizmasıdır. Özel Sektör, Kamu Sektörü, Sanayi Örgütleri, Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar vb işletmelerin tümü için geçerlidir. Hediye ve Eşantiyonlar, Akrabalar, Rakiplerle İlişkiler vs.

Ahlak kodlarının yazılı hale getirilmesi işletmede çalışanlara rehberlik eder. Türkiye’de araştırmalar yöneticilerin %46 sının iş ahlakını önemsemediğini gösteriyor. ABD de ise, %75 i işletme içi ahlak kurallarına sahip İngiltere buna gerek görmemiş homojen bir yapı var ve herkes bu konuda hassas AB ülkelerinde 1984 yılında %14 iken 1988 de % 41 e çıkmıştır.

SOSYAL SORUMLULUK Sosyal Sorumluluk İş ahlakı kurallarıyla ilişkili olarak, yönetsel kararların sosyal ve ekonomik yönlerini dikkate alan ve uygulayan yönetim felsefesi

İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları Toplumun çıkarlarını gözetmek Ekonomik Amaçlarla – Sosyal Amaçlar Arasında DENGE oluşturmaktır.