PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ) Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com 1
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Pazarlama İletişimi Ürünlerin tüketiciler tarafından fark edilip satın alınmasına ve satış sonrası tüketici memnuniyetinin sağlanmasına kadar olan süreçtir. Tutundurma kavramından daha geniş bir kavramdır. Bunun yanında ürünün kendisi, markası, paketi, fiyatı ve dağıtımı da pazarlama iletişimi içersinde yer almaktadır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU ÖZELLİKLERİ İletişim öğelerini (Kaynak, mesaj, kanal, alıcı) içerir. İkna edici iletişim (Tüketicinin mesajı alıp, kavraması, kabullenmesi, ve hedeflenen davranışı yerine getirmesine kadar sürmektedir) İki yönlüdür Pİ oluşturan tüm öğeler arsında uyum ve tutarlılık olmalıdır 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Pİ TARİHSEL GELİŞİMİ Üretim Odaklı Pazarlama Dönemi Kitlesel Üretim Dönemi Kitlesel Pazarlama Dönemi Tüketici Odaklı Pazarlama Dönemi 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Üretim Odaklı Pazarlama Dönemi ABD II. Dünya Savaşı öncesi Düşman güçlerini yenmek 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kitlesel Üretim Dönemi II. Dünya Savaşı Sonrası Üretim ve Hızlı Üretim 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kitlesel Pazarlama Dönemi 1960 Yılları Arz yönlü yaklaşım 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Tüketici Odaklı Pazarlama Dönemi 1970’ler ve sonrası Segmentasyon ve ürün çeşitlemeleri 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kitlesel Pazarlama vs. Tüketici Odaklı Pazarlama Ne üretirsem satarım Ne üretmeliyim ki satabileyim? Nerde üretirsem satarım Nerede üretmeliyim ki satabileyim? Ne kadar üretirsem satarım Ne kadar üretirsem satabilirim? Hangi fiyattan istersen satarım Hangi fiyattan satabilirim? Hangi koşullarda üretirsem satarım Hangi koşullarda üretim yapmalıyım? Ne zaman üretirsem satarım Ürünlerimi nerelerde satabilirim? 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Pazarlamanın Amacı tüketici istek ve ihtiyaçlarını belirlemek, bu isteklere uygun üretim yapmak ve tüketicilerin tercihine sunmaktır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU PAZARLAMA İLETİŞİMİ İyi planlanması gerekmektedir. İnsanlar piyasa da iyi kaliteli ve kullanışlı bir ürünün olduğunu nerden bilecekler? sorusunun cevabıdır. Teknolojik gelişmelere ayak uydurmalıdır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İşletmeler Pİ’de Başarılı Olmak İçin…. Yaptıkları aktivitelerde yenilikçi olmalı, Belirli bir şirket vizyonuna sahip olmalı, Mesaj orijinal olmalı, VE Tek yol ve tek ses yaklaşımını uygulamalıdır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişiminin Araçları Reklam Kişisel Satış Satış Promosyon Halkla İlişkiler Doğrudan Pazarlama P.O.P Fuarlar Sponsorluk ve Etkinlik Pazarlaması Tüketici ile İlişki Pazarlaması 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Reklam Kişisel olmayan, ödemeli kitle iletişimi olarak tanımlanır 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Kişisel Satış Doğrudan doğruya, son kullanıcıya veya muhtemel tüketicilere yapılan ürün prezentasyonu olarak tanımlanır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Satış Promosyonu Talebi canlandırmak için yapılan bir uygulamadır. Alım kararını etkilemek için geçici bir süreliğine hediye ile desteklenebilir. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Halkla İlişkiler Firmanın kendisi ile halkın arasında karşılıklı anlayış oluşturmak ve dikkatli planlı, güçlü bir iletişim kurmak için yapılan uygulamaların bütünü olarak tanımlanır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Doğrudan Pazarlama Pazarlama firmalarının doğrudan satışı gerçekleştirmek için hedef kitleleri ile doğrudan iletişime geçmesi olarak tanımlanır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
P.O.P (Point of Purchase) Satış Noktası Promosyonu Tüketicilerin alışveriş yaparken dikkatini çekmek için yapılan pazarlama iletişimi aktiviteleri olarak tanımlanır 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Fuarlar Üreticiler ürünlerini halka tanıtma ve yeni tüketiciler kazanma fırsatı bulur Fonksiyonları Yeni ürünlerin halka sunulması Rekabetçiler hakkında bilgi almak Sipariş almak Firma imajını duyurmak 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Sponsorluk ve Etkinlik Pazarlaması Sponsorluk: tüketicinin kafasında firmanın veya markanın değerini artırmak için yapılan pazarlama iletişimi uygulamasıdır. Etkinlik Pazarlaması: firmanın markası etkinlikle bağdaştırılmış olup, etkinliğe katılanlara o ürünü veya olayı yaşamaları için şans verilir 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Tüketici ile İlişki Pazarlaması Tıpkı aile bağları gibi, çok değerli tüketicilerin ve muhtemel alıcıların ortaya çıkarılıp, bu tarz tüketicilerle sıkı bağlar kurmayı ve kişisel özen göstermeyi amaçlamaktadır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU