PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ.
Yeni Pazarlama Teknikleri
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Yeni Pazarlama Teknikleri
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Pazarlama İletişimi
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ) Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com 1

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Pazarlama İletişimi Ürünlerin tüketiciler tarafından fark edilip satın alınmasına ve satış sonrası tüketici memnuniyetinin sağlanmasına kadar olan süreçtir. Tutundurma kavramından daha geniş bir kavramdır. Bunun yanında ürünün kendisi, markası, paketi, fiyatı ve dağıtımı da pazarlama iletişimi içersinde yer almaktadır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU ÖZELLİKLERİ İletişim öğelerini (Kaynak, mesaj, kanal, alıcı) içerir. İkna edici iletişim (Tüketicinin mesajı alıp, kavraması, kabullenmesi, ve hedeflenen davranışı yerine getirmesine kadar sürmektedir) İki yönlüdür Pİ oluşturan tüm öğeler arsında uyum ve tutarlılık olmalıdır 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Pİ TARİHSEL GELİŞİMİ Üretim Odaklı Pazarlama Dönemi Kitlesel Üretim Dönemi Kitlesel Pazarlama Dönemi Tüketici Odaklı Pazarlama Dönemi 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Üretim Odaklı Pazarlama Dönemi ABD II. Dünya Savaşı öncesi Düşman güçlerini yenmek 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Kitlesel Üretim Dönemi II. Dünya Savaşı Sonrası Üretim ve Hızlı Üretim 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Kitlesel Pazarlama Dönemi 1960 Yılları Arz yönlü yaklaşım 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Tüketici Odaklı Pazarlama Dönemi 1970’ler ve sonrası Segmentasyon ve ürün çeşitlemeleri 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Kitlesel Pazarlama vs. Tüketici Odaklı Pazarlama Ne üretirsem satarım Ne üretmeliyim ki satabileyim? Nerde üretirsem satarım Nerede üretmeliyim ki satabileyim? Ne kadar üretirsem satarım Ne kadar üretirsem satabilirim? Hangi fiyattan istersen satarım Hangi fiyattan satabilirim? Hangi koşullarda üretirsem satarım Hangi koşullarda üretim yapmalıyım? Ne zaman üretirsem satarım Ürünlerimi nerelerde satabilirim? 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Pazarlamanın Amacı tüketici istek ve ihtiyaçlarını belirlemek, bu isteklere uygun üretim yapmak ve tüketicilerin tercihine sunmaktır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU PAZARLAMA İLETİŞİMİ İyi planlanması gerekmektedir. İnsanlar piyasa da iyi kaliteli ve kullanışlı bir ürünün olduğunu nerden bilecekler? sorusunun cevabıdır. Teknolojik gelişmelere ayak uydurmalıdır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

İşletmeler Pİ’de Başarılı Olmak İçin…. Yaptıkları aktivitelerde yenilikçi olmalı, Belirli bir şirket vizyonuna sahip olmalı, Mesaj orijinal olmalı, VE Tek yol ve tek ses yaklaşımını uygulamalıdır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Pazarlama İletişiminin Araçları Reklam Kişisel Satış Satış Promosyon Halkla İlişkiler Doğrudan Pazarlama P.O.P Fuarlar Sponsorluk ve Etkinlik Pazarlaması Tüketici ile İlişki Pazarlaması 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Reklam Kişisel olmayan, ödemeli kitle iletişimi olarak tanımlanır 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Kişisel Satış Doğrudan doğruya, son kullanıcıya veya muhtemel tüketicilere yapılan ürün prezentasyonu olarak tanımlanır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Satış Promosyonu Talebi canlandırmak için yapılan bir uygulamadır. Alım kararını etkilemek için geçici bir süreliğine hediye ile desteklenebilir. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Halkla İlişkiler Firmanın kendisi ile halkın arasında karşılıklı anlayış oluşturmak ve dikkatli planlı, güçlü bir iletişim kurmak için yapılan uygulamaların bütünü olarak tanımlanır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Doğrudan Pazarlama Pazarlama firmalarının doğrudan satışı gerçekleştirmek için hedef kitleleri ile doğrudan iletişime geçmesi olarak tanımlanır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

P.O.P (Point of Purchase) Satış Noktası Promosyonu Tüketicilerin alışveriş yaparken dikkatini çekmek için yapılan pazarlama iletişimi aktiviteleri olarak tanımlanır 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Fuarlar Üreticiler ürünlerini halka tanıtma ve yeni tüketiciler kazanma fırsatı bulur Fonksiyonları Yeni ürünlerin halka sunulması Rekabetçiler hakkında bilgi almak Sipariş almak Firma imajını duyurmak 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Sponsorluk ve Etkinlik Pazarlaması Sponsorluk: tüketicinin kafasında firmanın veya markanın değerini artırmak için yapılan pazarlama iletişimi uygulamasıdır. Etkinlik Pazarlaması: firmanın markası etkinlikle bağdaştırılmış olup, etkinliğe katılanlara o ürünü veya olayı yaşamaları için şans verilir 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Tüketici ile İlişki Pazarlaması Tıpkı aile bağları gibi, çok değerli tüketicilerin ve muhtemel alıcıların ortaya çıkarılıp, bu tarz tüketicilerle sıkı bağlar kurmayı ve kişisel özen göstermeyi amaçlamaktadır. 29.08.2018 Arş. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU