SPORDA ORGANİZASYON TEKNİKLERİ SWOT ANALİZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
Advertisements

NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
 SWOT ANALİZİ  Ar. Gör. Pelin ALCAN.
PLANLAMA VE TALEP TAHMİNİ YÖNETİMİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II
 SWOT ANALİZİ  Ar. Gör. Pelin ALCAN.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
SWOT ANALİZİ.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Problem Çözme Süreci.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
İÇ GİRİSİMCİLİK.
STRATEJİK PLANLAMA.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Stratejik Amaçların Özellikleri
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
STRATEJİLER EKİM 2014 ANTALYA. Strateji nasıl ulaşılacağını Stratejiler, kuruluşun amaç ve hedeflerine nasıl ulaşılacağını gösteren kararlar bütünüdür.
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
STRATEJİK PLANLAMA.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
Durum Analizi Sorun Analizi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Konu : SWOT Analizi Sunan : Ali Doğan Aydöner Öğr. No. :
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
STRATEJİK PLANLAMA.
Şirket Adı İş planı sunusu.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
SWOTT ANALİZİ HAZIRLAYAN Demet ATEŞ.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
TAKIM SARGINLIĞI.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

SPORDA ORGANİZASYON TEKNİKLERİ SWOT ANALİZİ YRD. DOÇ. DR. MEHMET YILDIRIM

- NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?

SWOT ANALİZİ, HERHANGİ BİR KURULUŞUN, ÖRGÜTÜN, KAMU KURUMUNUN YA DA ÖZEL SEKTÖR FİRMASININ İÇSEL DURUMUNU ve ONU ÇEVRELEYEN DIŞSAL FAKTÖRLERİ TAHLİL ETMEK İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLERDEN BİRİDİR. BİR ANLAMDA, MEVCUT DURUMUN, TÜM YÖNLERİYLE, İÇ VE DIŞ DİNAMİKLERİN DE GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMASIYLA, FOTOĞRAFININ ÇEKİLMESİDİR.

SWOT, İNGİLİZCE’DEKİ DÖRT KELİMENİN BAŞ HARFLERİNDEN OLUŞAN BİR KISALTMADIR. STRENGHTS : GÜÇLER (KUVVETLİ YÖNLER) WEAKNESSES: ZAYIFLIKLAR (ZAYIF YÖNLER) OPPORTUNITIES: FIRSATLAR THREATS: TEHDİTLER

SWOT analizi temelde iki işe yarar: ANLAMAYI VE ALGILAMAYI KOLAYLAŞTIRIR: Kurumun ve onu çevreleyen ortamın tüm yönleriyle ve tüm çıplaklığıyla gözler önüne serilmesi. KARAR ALMAYI KOLAYLAŞTIRIR: Mevcut durumun görülüp, kuruma ilişkin ileriye dönük adımların, daha sağlıklı, daha gerçekçi ve daha etkin atılması. NE İŞE YARAR??

SWOT analizi sayesinde, kurumunuzun güçlü ve zayıf yönlerini açığa çıkarttığınız bir tabloya kavuşursunuz. Kurumunuzun yüz yüze olduğu tehditleri ve fırsatları daha net görürsünüz. Böylece, kurumun güçlü yönleri üzerinde yoğunlaşır; zayıflıklarını azaltır; kuruma yönelik tehditleri bertaraf etmenin yollarını arar; fırsatlardan en büyük ölçüde yararlanmaya kilitlenirsiniz.

ÖNCE, GÜÇLÜ YÖNLERİNİZİ, ZAYIFLIKLARINIZI, YÜZYÜZE OLDUĞUNUZ FIRSATLARI VE TEHDİTLERİ AYRI AYRI LİSTELER HALİNDE SIRALARSINIZ. SONRA, BU LİSTELERİ BİR TABLO (MATRİS) İÇİNDE BİRLEŞTİRİRSİNİZ.

Stratejik bir plan geliştirilmesi aşamasında Sorun tanımlama ve çözüm oluşturulması aşamalarında Nicel verilerin yetersiz, bilgilerin kişilerin belleklerinde olduğu durumların analizinde NE ZAMAN KULLANILMALI ?

KUVVETLİ YÖNLERİNİZİ ORTAYA ÇIKARIRKEN BAŞLICA DÖRT TEMEL SORUYA YANIT ARARSINIZ: 1- SAHİP OLDUĞUNUZ AVANTAJLAR NELERDİR? 2-NELERİ İYİ YAPARSINIZ? 3-HANGİ KAYNAKLARA KOLAY ULAŞIM İMKANLARINIZ VAR? 4- DIŞARIDAN BAKANLAR, SİZİN HANGİ YÖNLERİNİZİ KUVVETLİ GÖRÜR? “GÜÇLÜ YÖNLER” NEDİR?

ZAYIF YÖNLERİNİZİ ORTAYA ÇIKARIRKEN BAŞLICA ÜÇ TEMEL SORUYA YANIT ARARSINIZ: 1- GELİŞTİRMENİZ GEREKEN MÜKEMMEL OLMAYAN YÖNLERİNİZ NELERDİR? 2-NELERİ KÖTÜ YAPARSINIZ? 3- NELERDEN KAÇINMALISINIZ? ZAYIF YÖNLER NELERDİR?

FIRSATLARI ALGILAMAYA ÇALIŞIRKEN BAŞLICA İKİ SORUYU SORMALISINIZ: 1- İYİ FIRSATLAR NEREDE VE NASIL BULUNUR? 2- ETRAFINIZDA GELİŞMEKTE OLAN SÜREÇLER VE EĞİLİMLER NELERDİR? FIRSATLAR NELERDİR?

TEHDİTLERİ ALGILAMAYA ÇALIŞIRKEN BAŞLICA ŞUNLARI SORABİLİRSİNİZ: 1- İLERLEMENİZİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER NEDİR? 2- DAHA İYİ VE DAHA BAŞARILI OLMANIN KOŞULLARI DEĞİŞİYOR MU? 3- SİZE ZARAR VERİCİ FAKTÖRLER NELERDİR? TEHDİTLER NEDİR?

X KULÜBÜ İÇİN SWOT ANALİZİ ÖRNEĞİ

1- Geniş ve yetenekli oyunculara sahip olması 2- Stratejik ve uzun süreli ulaşılmak istenen hedeflerin açık ve net bir şekilde yazılmış olması 3- Geçmişte elde edilen başarılar sonucu markalaşması 4- Büyük bir taraftar kitlesine sahip olması 5- Mali problemleri çözebilir çözebilecek becerileri olması 6- Ligin 2. yarısında fikstür avantajına sahip olması X KULÜBÜ GÜÇLÜ YÖNLERİ

7- Mevcut stadının rakip takımlar üzerinde baskı yaratacak bir atmosfere sahip olması 8- Sezon başı kombineleri satabilecek potansiyele sahip olması 9- Yönetim ve teknik olarak güçlü bir yapıya sahip olması 10- Alt yapı tesislerinin tamamlanmış olması 11- Elde edilen başarıların rakip oyuncular üzerinde baskı yaratarak rekabet üstünlüğünün sağlanması X KULÜBÜ GÜÇLÜ YÖNLERİ

Bütün bu özellikler x kulübünün diğer rakiplerine göre rekabet üstünlüğü sağlamada olumlu ve güçlü yanlarıdır. Hem sportif hem de ekonomik başarıya ulaşılabilmesinde olanak sağlayan temek faktörlerdir.

1- Mali sorunlarının olması 2- Avrupada’ki rakiplerine oranla ekonomik yapısının yeterli büyüklüğe sahip olmaması 3- Transfer yapılan sporcuların uyum sorunu yaşaması 4- Takım içi uyumun tam sağlanamamış olması X KULÜBÜ ZAYIF YÖNLERİ

5- Takım yönlendirebilecek bir lider oyuncunun olmaması 6- Hücum oyuncularının gol problemi yaşaması 7- Antrenörün istediği sayıda ve yetenekte oyuncuların transfer edilememesi 8. Stadın yeterli olmaması ve ömrünü tamamlamış olması X KULÜBÜ ZAYIF YÖNLERİ

Bu zayıf yönler kulübün sahip olduğu fırsatlar ile minimize edilebilir.

1. X kulübünün yeni ve güçlü kadrosu ile sahip olduğu fikstür avantajı, ikinci yarıda şampiyonluk yarışında takıma ciddi bir avantaj sağlayacaktır. 2. Kazanılacak Lig şampiyonluğu ile ezeli rakipleri arasındaki fark daha da açılacaktır. 3. Kazanılacak Süper Lig şampiyonluğu, Şampiyonlar Ligi’ne doğrudan katılımı mümkün kılacak ve ciddi bir maddi gelir sağlayacaktır. 4. Süper Lig’de ulaşılacak şampiyonluk, yeni ve oturmaya çalışan bir takımda istikrar ve ardışık başarılar getirebilecektir. X KULÜBÜ FIRSATLARI

5. Şampiyonlar Ligi’ndeki olası başarılar, Dünya takımı olma sürecinde atılan adımları daha da pekiştirecektir. 6. Kazanılan sportif başarı, mali bir rahatlama sağlayacaktır. 7. Ulaşılacak şampiyonluk, taraftar sayısının ve gelirlerinin artmasına olumlu bir etki sağlayacaktır. 8. Şampiyonlar Ligi’nde ulaşılacak sıradışı başarılar ile Türk kültürünün dünya tanıtımına ve ülke turizmine olumlu katkılar sağlayacaktır X KULÜBÜ FIRSATLARI

X KULÜBÜ OLASI TEHDİTLER VE RİSKLER Yapılan yeni transferlerin uyum sağlayamaması. 2. Yeni gelen transferlerin takım içinde bir huzursuzluğa neden olabilecek olması ve buna bağlı olarak Takım içinde olası gruplaşma ve kamplaşmaların önüne geçilemeyecek olması. 3. Mali problemlerin takım içinde moral motivasyonu olumsuz etkileyebilecek olması. 4. Takımın form ve moral düzeyinin, alınacak olası mağlubiyetlerle, hedeften uzaklaşılmasına neden olabilmesi. 5- Antrenör ve yönetimin taraftarların gözünde kredilerini tüketmesi X KULÜBÜ OLASI TEHDİTLER VE RİSKLER

Bütün bu faktörler, kazanmaya ve şampiyon olmaya odaklanmış x Kulübünün önümüzdeki devre içinde karşılaşabileceği olası riskleri göstermektedir.

Aslında X Kulübü için çok daha detay ve fazla verilerden hareketle, daha kapsamlı bir “SWOT Analizi” yapılması gerekmektedir. Yapılan bu analiz kısa vadeli hedeflerin realizasyonunu sağlamaya yönelik bir çalışmadan ibarettir. Bu anlamda SWOT analiz çalışması stratejik bir öneme sahiptir. SONUÇ OLARAK

X Kulübünün güçlü ve zayıf yönlerinin açıkça bilinmesi ve analiz edilmesi, yönetimin takımın amaçlarına uygun stratejiyi seçmesini kolaylaştıracaktır. Ayrıca, takımın her zaman değerlendirmeye tabi tutulması, onun hatalarının görülmesine ve düzeltilmesine fırsat veren bir araç olarak görülmelidir. X Kulübü için yapılacak daha kapsamlı SWOT analizleriyle, içsel fırsatların yanı sıra, başlıca potansiyel dışsal fırsatları da belirlemek gerekir. SONUÇ OLARAK

SONUÇ OLARAK Örneğin bu fırsatlar şu şekilde sıralanabilir: Yeni taraftarlar edinebilme, Avrupa’da ve Dünya’da yeni başarılara imza atarak, Dünya Kulüpleri arasına girebilme; Buna bağlı olarak sportif başarılarını, bir markaya dönüştürüp, parasallaştırabilme Yeni olanak arzlarının genişletilmesi gibi fırsatlara ulaşabilme; show business içinde, pazar payını arttırabilme olarak sayılabilir. SONUÇ OLARAK

TEŞEKKÜRLER…