GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
DERS - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU - GÖSTERİP YAPTIRMA YÖNTEMİ ÖĞRETMEN – ASLIHAN TÜFEKÇİ ONUR YILDIZ BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Gösterip Yaptırma.
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Soru Cevap.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretİmİn PlanlarI.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
SINIF YÖNETİMİ.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Sunum transkripti:

GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ

GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ İçerik Planlama Uygulama Üstün Yönleri Eksik Yönleri Öneriler ve Rehber İlkeler

İÇERİK Gösteri öğretmenin öğrencilerin önünde bir şeyin nasıl yapıldığını göstermek ya da prensibi açıklamak için yaptığı işlemlerdir. Gösteride hem görsel hem işitsel iletişim kullanılır.

İÇERİK Gösteri , dinleyiciye hem görebilecek hem de duyabilecekleri bir ortamda materyalin tanıtıldığı, yeniliklerin sınıfa gösterildiği, ilke ve uygulamaları açıklayan gösterilerle konunun açıklandığı bir tekniktir. Bu noktada öğrenciden öğrendiklerini laboratuvarlarda uygulaması istenir.

İÇERİK Gösterinin en önemli yararı bir işin en uygun biçimde ve ustaca nasıl yapılabildiğini göstermesidir. Demonstrasyon daha çok psikomotor davranışların öğretiminde kullanılmakla birlikte görgü kurallarının öğretimi insanlar arası ilişkiler, açıklaması güç olan bazı etkinliklerin gösterilerek örneklendirilmesinde başarıyla uygulanabilir.

PLANLAMA 1 Demonstrasyonun; a. Hazırlık, b. Uygulama, c. İzleme aşamaları planlanır,

PLANLAMA 2 Gerekli araç ve gereçler sağlanır, bu araç ve gereçlerin öğrencinin günlük yaşantısında kullanabileceği araç ve gereçlere aşağı yukarı benzemelidir,

PLANLAMA 3 Gösteri basamaklarını gösteren bir plan öğrencinin görebileceği bir yerde yazar,

PLANLAMA 4 Gösteriyi öğrencilerin rahat görmesini sağlamak amacıyla fiziki koşullar hazırlanır,

PLANLAMA 5 Gösteri konuyu bilmeyen kişilerin önünde denenir, böylece planlamanın başarılı olup olmadığı incelenir,

PLANLAMA 6 Gösterinin yazı tahtasında mı, pazen tahtada mı, modelle mi yoksa yapılarak mı gösteri-leceği belirtilir.

UYGULAMA Gösteriyi mümkün olduğu oranda basit tutarak anlaşılması kolaylaştırmalı, Konudan uzaklaşmamaya dikkat edilmelidir, İyi bir iletişim kurulmalı,

UYGULAMA Konunun anlaşılıp anlaşılmadığı kontrol edilmeli, Gösterinin süresi öğrencinin dikkat düzeyiyle ayarlı olmalı, Konuşma, uygulama ve gösterme bir arada ahenkle yürütülmeli,

UYGULAMA Zaman zaman yapılanlar özetlenmeli ve önemli noktalara öğrencilerin dikkatleri çekilmeli, Konu uygun olmadığı takdirde gösteri sırasında soru sorulmasına izin verilmemeli, Konu uygun olduğu takdirde yapılan işin bitmiş şekli öğrencilere gösterilmeli,

UYGULAMA Varsa yazılı materyal gösterinin sonunda dağıtılmalı, Gösteri 1-2 öğrenciye tekrar ettirilmeli, Öğrenci sorularına yer verilmeli, Gösterinin yazılı bir test verilerek değerlendirmesi yapılmalıdır.

ÜSTÜN YÖNLERİ Gösteri öğrencilere olayın gerçek oluşumunu hem görerek hem işiterek öğrenme imkanı sağlar. Göze ve kulağa hitap ettiği için ilgiyi arttırır. Gösteri kelimelerin yetersiz olduğu fikirler, prensipler, hareketler ve kavramların açıklanması için kullanılır.

ÜSTÜN YÖNLERİ Diğer tekniklerle yapılacak hatalar burada kolay saptanır ve düzeltilir. Gösteri özellikle beceriler sahasında yararlıdır. Öğrenciler de gösterileri yönetebilirler. Böylece beceri ile tutumların ilişkisi gelişir.

ÜSTÜN YÖNLERİ Öğrenci materyal ile bir işlem ya da beceriye başlamadan önce o işlemin ya da tecrübesi tehlikeyi azaltır. Yanlış yapa yapa öğrenme için harcanacak zamanı azaltır. İyi bir gösteri işlemin standartlarını ortaya koyar. Konuşulanlar açık ve anlaşılır duruma gelir.

EKSİK YÖNLERİ Gösterinin başarılı olabilmesi için gerekli olan zamanın bulunması her zaman kolay değildir. Eğer öğretmen dönütlere dikkat etmeksizin yalnızca “Göster ve anlat” ilkesini uygularsa etkisiz olabilir. Yeterli pratikten yoksun kişilerin başarılı olması güçtür.

EKSİK YÖNLERİ Öğretmenin çok fazla planlama ve hazırlık yapmasını gerektirir. Gösteri yöntemi kalabalık sınıflarda ya da çok küçük objelerle tam olarak uygulanamaz. Çünkü iki durumda da öğrencilerin tümü gösteriyi rahatlıkla izleyemeyebilir.

Eğer gösterinin görsel kısmı, işitsel kısmı ile tutarlı değilse (birlikte değilse) öğrenciler karıştırabilir. Gösteri “anlama”olmaksızın “taklit etme”ye dayanabilir. Bilişsel ya da yüksek seviyeli duygusal öğrenmede kullanımı güçtür.

ÖNERİLER VE REHBER İLKELER Gösteriyi uygulayan kişi bazı özel niteliklere sahip olmalıdır. Gösteri veren birey hoş bir görüntüye sahip olmalıdır. Zaman limitini gözlemek amacı ile gösterinin tümünün provasını ya da tecrübesini yapma,

ÖNERİLER VE REHBER İLKELER Gösteri zamanı iyi kullanmaya yardım edici nitelikte olmalıdır. Gösteri için basit yani kullanımı kolay araç ve gereçler seçilmeli ve bunlar kullanıma hazırlanmalıdır.

ÖNERİLER VE REHBER İLKELER Çalışma alanı gösterinin başarıyla uygulanabileceği nitelikte düzenli ve yapılan işi kolaylaştırıcı olmalıdır. Gösterinin sonunda, basamakların bir özetini verme ya da oluşumuna ilişkin bir özet verilmelidir. Bir işi yapmanın “doğru yolunu” göstermek kadar “yanlış yolunu” da göstermelidir.

ÖNERİLER VE REHBER İLKELER Dönüt sağlamak için gösteri sırasında sorulardan yararlanmalıdır. Mümkünse bir ya da iki öğrenciye aynen yaptırılmalıdır.