STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
STRATEJİK YÖNETİMDE PİLOT UYGULAMALAR
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Stratejik Yönetim.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
MAHALLİ İDARELERDE PERFORMANS ÖLÇÜMÜ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİMİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI Prof. Dr. Süreyya SAKINÇ Celal Bayar Üniversitesi

SUNUMUN AMACI STRATEJİK PLANLAMA VE STRATEJİK YÖNETİM KAVRAMLARINI AÇIKLAMAK KAMU YÖNETİMİNDE YENİDEN YAPILANMA ÇALIŞMALARI HAKKINDA BİLGİ VERMEK Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

SUNUMUN İÇERİĞİ STRATEJİK PLANLAMA VE STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? KAMU KURUMLARI İÇİN STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA ZORUNLULUĞU YENİ KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ GELİŞMELER 5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

STRATEJİK PLANLAMA NEDİR. Planlar hiçbir şeydir. Planlama her şeydir STRATEJİK PLANLAMA NEDİR? Planlar hiçbir şeydir. Planlama her şeydir. Eisenhower Stratejik planlama; Bir işletmenin amaç ve misyonuna uygun yönetimsel kararlarını uygulamak için gerekli faaliyetlerin bütünüdür (Steiner, 1979) İşletmenin, kalıcı bir rekabetçi avantaj sağlayacak yeteneklerini geliştirecek fiziksel ve fiziksel olmayan tüm kaynaklarını tahsis etmeye yarayan bir araçtır (Hax and Majluf, 1996) Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

Misyona dayalı kamu yönetimi anlayışını geliştirir STRATEJİK PLANLAMADAN BEKLENEN YARARLAR Her yenilik başlangıçta veya ortalarda bir başarısızlıktır Konter Misyona dayalı kamu yönetimi anlayışını geliştirir Vizyon oluşturma ve geleceği öngörme yeteneğini geliştirir Kurumun içsel güçlü ve zayıf yönleri ile dış çevreden kaynaklanan fırsat ve tehditleri dikkate alan ve değişimleri izleyen bir yönetimi zorunlu kılar Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

Kurumlar arasındaki girişimci ve rekabetçi unsurları öne çıkarır Kurumun çevresi ve paydaşları ile olan bağlarını ve hizmet alanlara karşı sorumluluklarını güçlendirir Kurumlar arasındaki girişimci ve rekabetçi unsurları öne çıkarır Kurum çalışanlarının katılımcılığını ve yaratıcılığını geliştirir; ekip çalışması ve işbirliğini güçlendirir Yöneticilere stratejik düşünme ve davranma yeteneği kazandırır Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? Stratejik Yönetim, bu günü analiz edip, yarını tasarlamaya ve gerçekleştirmeye yardım eden bir bakış açısı, bir düşünme yöntemidir. Stratejik yönetim, bir organizasyonun gelecekte varmak istediği hedefleri ve bu hedefe nasıl ulaşılacağını gösteren süreci analiz eder (Barry) Stratejik yönetim bir teknikler yığını değildir. Analitik düşünme ve kaynakları eyleme dönüştürme kararlılığıdır (Drucker) Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

STRATEJİK YÖNETİMİN AŞAMALARI Kurumun stratejilerini, misyonunu ve amaçlarını tanımlar ve açıklar Kurumun güçlü ve zayıf yönlerini tanımlar Dış çevreden gelen tehdit ve fırsatları değerlendirir Stratejik sorunları belirler ve süreç içinde alternatif stratejiler üretir Stratejiyi yürütür ve gerçekleştirir Stratejinin başarısını denetler ve gözden geçirir Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

KAMU KURUMLARI BAKIMINDAN STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ Politika belirleme ve plan-program-bütçe ilişkisinin kurulmasına yardımcı olur Amaç ve hedeflere dayalı bir bütçeleme anlayışını geliştirir Planlama ve uygulama faaliyetlerinde etkinlik, yerindelik, katılımcılık, saydamlık, hesap verme sorumluluğu ilkelerini yerleştirir Sistematik veri toplama ve sonuçları analiz etme alışkanlığı kazandırır Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

Katılımcı yönetim anlayışını geliştirir Kurumun hizmetlerinden yararlananların taleplerine olan duyarlılığını artırır Vizyon değerlendirmesi ile hizmet kalitesi, etkinlik, rekabet, yenilikçilik, çeşitlilik ve sürekli değişim anlayışını yerleştirir Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

YENİ KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI Vizyon sahibi, yetkiyi paylaşan, risk almada arzulu, yenilik ve değişikliğe açık bir yönetici tipi ve başarıyı ödüllendiren, ekip çalışmasına yönelmiş, müşteri ve kalite odaklı bir sistemdir. Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

Kuralcı ve bürokratik içe dönüklük Girdi odaklı GELENEKSEL ANLAYIŞ Merkezi planlama Merkezden yönetim Hiyerarşik yönetim Kuralcı ve bürokratik içe dönüklük Girdi odaklı Mevzuata uygunluk denetimi MODERN ANLAYIŞ Stratejik planlama Yerinden yönetim Katılımcı ve paylaşımcı yönetim Saydam ve hesap verebilir Çıktı ve hedef odaklı Performans denetimi Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

STRATEJİK PLANLAMAYI ZORUNLU KILAN YASAL DÜZENLEMELER 5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU 5227 SAYILI KAMU YÖNETİMİNİN TEMEL İLKELERİ VE YENİDEN YAPILANDIRILMASI HAKKINDA KANUN 5216 SAYILI BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ KANUNU 5302 SAYILI İL ÖZEL İDARESİ KANUNU 5393 SAYILI BELEDİYE KANUNU Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

İDARELER İTİBARİYLE 5018 SAYILI KANUNUN KAPSAMI GENEL YÖNETİM SOSYAL GÜVENLİK MERKEZİ YÖNETİM MAHALLİ İDARELER KURUMLARI GENEL BÜTÇE ÖZEL BÜTÇE DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KURUMLAR Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

5018 SAYILI KANUNLA GETİRİLEN ESASLI YENİLİKLER Stratejik plan hazırlama zorunluluğu Stratejik planlamaya dayalı performans esaslı bütçelemeye geçiş Hesap verebilirlik ve mali saydamlık Orta vadeli (3 yıllık) harcama programı ile uyumlu çok yıllı bütçeleme İç kontrol ve iç denetim sisteminin kurulması Tahakkuk esaslı muhasebe sistemi Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

Siyasi, idari ve mali sorumlulukların birbirinden ayrılması Sayıştay denetiminin kapsamının genişletilmesi Harcama öncesi kontrol görevinin kurum yönetimine devredilmesi Döner sermeye işletmeleri ve fonların tasfiye edilmesi (31.12.2007 tarihine kadar) İdarelerin tüm gelir ve giderlerinin bütçelerinde toplanması Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME Bütçelerin 5 yıllık kurum stratejik planına uygun olarak hazırlanması Bütçelerin stratejik planlarda yer alan misyon, vizyon, stratejik amaçlar ve stratejik hedeflerle uyumlu olması Bütçelerin performans göstergelerine göre değerlendirilmesi Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

Faaliyet raporlarının hazırlanması Performans denetiminin önceden belirlenmiş göstergelere göre yapılması ve ödül-yaptırım sisteminin yerleştirilmesi Faaliyet raporlarının hazırlanması Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

RİSKLER VE TUZAKLAR Ters gidebilecek her şey ters gider Murphy Yasası Üst yönetimin tutumu ve kararlılığı Süreç zaman alıcı Kurum çalışanlarının sahiplenmesi ve motivasyonu Samimiyet Katılımcılık Süreklilik ve sürdürülebilirlik Bireysel ve Kurumsal kültür değişimi (reform talebi) Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ

TEŞEKKÜR EDERİM Prof.Dr. Süreyya SAKINÇ