Tanıtım Çalışma Grubu www.herkesicinkutuphane.org.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
Meriç Belediyeler Birliği
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
 BİLFORCE; hızla dönen ve gelişen dünyada, baş döndüren teknolojik gelişimlerin en temel dinamiği olan Bilişim ve Yazılım sektöründeki.
Fahri Trafik Müfettişleri Derneği
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI PROGRAMI Kartal Belediyesi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Karar vericileri etkilemenin önemi Doç.Dr.Kayıhan Pala Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YILI PROGRAMI (OCAK /15 MAYIS ARALIĞI) Kartal Belediyesi
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Sponsorluk 1.
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
KEMALPAŞA BELEDİYESİ PAYDAŞ ANALİZİ ÇALIŞMASI Yunus Emre Özer İbrahim Güray Yontar DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İİBF KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Bilgi İşlem Birimi (Bilişim Teknolojileri Birimi)
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
12/03/ / 09 / 2009 HEDEF: HEDEF: Atık Elektrik ve Elektronik Ekipmanlar (AEEE) konusunda AB ile uyum standartlarını sağlamak AMAÇ: AMAÇ: Bu.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
İNSANLAR VE YÖNETİM.
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
İnsanlar ve yönetim ARDA KIRTASİYE. Yerel yönetimler İnsanların beslenme,barınma ve sağlık gibi temel ihtiyaçları vardır.İnsanlar bu ihtiyaçlarını karşılamak.
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İsmail KÜÇÜKKAYA Or. Yük. Müh.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Tanıtım Çalışma Grubu www.herkesicinkutuphane.org

Tanıtım planı hazırlama

Tanıtım planı nasıl hazırlanır? Problem veya ihtiyacın ortaya çıkması Problemin çözümüne yönelik amaç belirleme Hedef kitle kimlerdir? Paydaşlar kimler olabilir? Amacın nasıl gerçekleştirileceği Hedefler Faaliyetler

Tanıtım Amacının Belirlenmesi Amaç, yapılacak faaliyetlerde bir pusula görevi yapar. Bir problem, ihtiyaç ve istekle başlar her şey. Örnek: İngilizce öğrenmek istiyorum (Neler yapmam gerekli?). Dünya turu yapmak istiyorum. Ev sahibi olmak istiyorum. Belediye başkanı olmak istiyorum.

Amaç: Belediye Başkanlığı Hedef 1: X partisinde belediye meclisi üyesi olmak Faaliyet 1: Partiye kayıt olma Faaliyet 2: Parti faaliyetlerinde yer alma Hedef 2: Basınla ilişki kurma Faaliyet 1: Yardımcı olabilecek basın mensupları ile temas Faaliyet 2: Radyo ve TV programlarına katılma Hedef 3: Destek olabilecek kişi ve kuruluşlarla temas kurma Faaliyet 1: Yakın çevremize bu konuyu duyurma Faaliyet 2: ….

Tanıtım Amacına Bir Örnek Problem: Bölgedeki vatandaşlar kütüphaneye ilgi göstermemektedir. Amaç: 2017 yılında yapılacak çeşitli faaliyetlerle vatandaşlarda kütüphane hizmetlerine olan farkındalığını artırmak. Amaçlar için hedefler, Hedefler için faaliyetler saptanmalıdır.

Amaç - Hedef - Faaliyetler Hedef 1: Karar vericilerle olumlu ilişkiler kurmak Faaliyet 1: Sunum yapmak Faaliyet 2: Belirli aralıklarla bilgilendirme Faaliyet 3: Kütüphane destekçilerinden faydalanma Hedef 2: Medya kampanyası gerçekleştirme Faaliyet 1: Medya listesi hazırlama Faaliyet 2: Gazetelere haber gönderme Faaliyet 3: TV ve radyo programlarına katılma

Amaç - Hedef - Faaliyetler Hedef 3: Vatandaşları kütüphane hizmetlerinden haberdar etmek Faaliyet 1: Broşür dağıtma (Kütüphanede neler yapılmakta) Faaliyet 2: Belediyenin anons araçlarını kullanma Faaliyet 3: İlgili toplantılarda kütüphane ile ilgili söz alma Hedef 4: ……………. Faaliyet 1: ………. Faaliyet 2: ……….

Amaç Belirlenirken Nelere Dikkat Edilmeli? Kütüphanenin misyonu ile ilgili olmalıdır. Aşağıdaki özellikleri taşımalıdır: Spesifik Ölçülebilir Gerçekçi Zamanlı

Örnekler “Kütüphanenin bilinirliğini artırmak” “X kütüphanesinin toplumda daha iyi tanınması için 2016 yılı içinde her ay vatandaşlara yönelik bir tanıtım faaliyeti yapılacaktır.” ifadesi kullanılabilir.

Örnekler “Kütüphanenin gelirlerini artırmak.” “X kütüphanesine gelir sağlamak için, bir yıl içinde bölgedeki ticari kuruluşlarla temaslar yapılacaktır.” ifadesi yerine, “X kütüphanesinin gelirlerini artırmak için, bir yıl içinde bölgedeki uygun ticari kuruluşlarla temaslar yapılarak 30.000 TL yardım alınacaktır.” ifadesi kullanılmalıdır.

Örnekler “Belediye nezdinde kütüphaneyi daha önemli hale getirme” “2016-2017 döneminde, kütüphaneyi belediye nezdinde tanıtacak faaliyetlere ağırlık verilecektir.” ifadesi yerine, “2016-2017 döneminde, kütüphaneyi belediye nezdinde daha iyi tanıtmak için her ay bir faaliyet yapılacaktır.” demek daha uygundur.

Örnekler “Kütüphaneyi vatandaşlar için bir cazibe merkezi haline getirme” “X kütüphanesi vatandaşlar için bir cazibe merkezi haline getirilecektir.” ifadesi yerine, “X kütüphanesi, 2017 yılı içerisinde, sunulacak bilgisayar hizmeti ve eğitimi ile dezavantajlı bireyler için bir cazibe merkezi haline getirilecektir.” demek daha uygundur.

Tanıtım Amacının Gerçekleştirilmesi Amacın saptanması Amacımıza ulaşmak için kimleri hedeflemeliyiz? (Hedef Kitle) Kimler bize yardımcı olabilir? (Paydaşlar) Ne tür veriler bize yardımcı olur? Hedef kitleye yönelik mesajlar nasıl hazırlanır? Mesajın hedef kitleye ulaştırılması

Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar

Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar a) Hedef Kitle Tanıtım faaliyetleri sonucunda etkilemek istediğimiz kişi ve gruplardır. Hedef Kitle çeşitleri: Birincil Hedef Kitle İkincil Hedef Kitle Kütüphane Destekçileri

Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Hedef Kitle Çeşitleri Birincil Hedef Kitle (Karar Vericiler) Kimlerdir? Kütüphanenin amacına ulaşmasına yönelik mevzuat veya mali kaynak sağlama konusunda yetkili olan kişi ve kurumlardır. Belediye başkanları Yerel yönetim birimleri Merkezi yönetim birimleri

Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Hedef Kitle Çeşitleri İkincil Hedef Kitle Kimlerdir? Birincil hedef kitleyi etkileyen kişi ve kuruluşlardır. Etkili kamu görevlileri Kütüphane dostları Medya Toplum önderleri

Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Hedef Kitle Çeşitleri Kütüphane Destekçileri (Müttefikler) Kimlerdir? Toplum içinde kütüphanenin önemini anlayan ve savunan kişi ve gruplardır.

Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar Hedef Kitle Çeşitleri Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar Hedef Kitle Çeşitleri Birincil Hedef Kitle (Karar vericiler) İkincil Hedef Kitle Kütüphane Destekçileri (Müttefikler)

Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar Ortaklıklar (Paydaşlar) Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Ortaklıklar Ortaklıklar (Paydaşlar) Kütüphane Paydaşları Paydaş nedir? Hedefimize ulaşmada bize yardımcı olabilecek, kütüphane olarak bizim de kendilerine yarar sağlayabileceğimiz kişi ve kurumlardır.

Kütüphane Paydaşları Kimler Olabilir? Tanıtım Nedir? Niçin Önemlidir? Kütüphane Paydaşları Kimler Olabilir? Sivil toplum örgütleri Kütüphane dernekleri Yerel kültür ve meslek örgütleri Konuyla ilgili uluslararası kuruluşlar Kamu kuruluşları Okullar Merkezi ve yerel yöneticiler Özel sektör kuruluşları Bilgisayar ve iletişim firmaları Ticari kuruluşlar Basın ve yayın kuruluşları