MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Donanım Birimleri.
Advertisements

Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
EĞİTİMDE DRAMA.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Metinlerin Sınıflandırması
PressReader Connecting People Through News
Kitle İletişim Araçları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAZILIM KURULUMU VE YÖNETİMİ
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
İletişimin Zamanda yolculuğu
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
EBA GÖRSEL Eğitimi daha görsel hale getirmek için öğretmen, öğrenci ve velilerin kullanımına açılan bir modüldür. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Ömer BÖLÜKMEŞE Türkçe Öğretmenliği
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
GÖRSEL KÜLTÜR 9. Görüntü Teknolojileri II İmgenin Yeniden Üretimi. Yrd
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
V. DERS: Event Management (Örnek Olay Yönetimi) Kavramı
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
Sunum transkripti:

MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi Giriş

Okul ve rekabet halindeki medya, birincil öğretmen ve öykü anlatıcısı haline gelmiştir. Medya bağımlısı olarak yetiştirilmektedir. Medya bireyleri pek çok boyutu ile etkilemektedir. Etkiler olumlu/olumsuz olabilmektedir.

Medya , bireylerin özellikle de gençlerin bilgiye, eğlenceye, eşyaya, markaya, modaya, cinselliğe, yaşam biçimine … şekillendirebilir. Gençler, (teen=trendsetter) moda akımlarının belirleyicileridir. Gençler, medya mesajlarının en yoğun seyircileridir. Örneğin: Matrix/ Kurtlar Vadisi dizisindeki pardösüler…vb.

Kavramı, Konumu ve Uygulamaları MEDYA OKURYAZARLIĞI Kavramı, Konumu ve Uygulamaları

MEDYA Radyo, televizyon, dergi,gazete, film, dijital bilgi teknolojileri, internet ve bilgisaray ağları gibi fiziksel ve /ya sanal varlığı ile inceleme konusu edilen kitle iletişim araçlarının sunduğu ortamlardır.

MEDYA Kitle iletişim işletmelerini de ifade etmektedir. ‘Kitle medyası’ (mass media) Medium (ortam); toplumsal, kurumsal ve estetik olarak bilgi, fikir, metin ve imajları taşıyan ve dağıtan her türlü ortamdır. Örn: Gazete bir medium, New York Times ise bir araçtır (vehicle), bir k.i.a.’ dır.

Kitle’nin olabilmesi için; Her çeşit insandan oluşmalı, heterojen olmalı Bireyler anonim olmalı İzleyiciler arasında bir etkileşim olmamalı Bir lideri olmamalıdır. Hedef kitle belirli bir toplumsal grup değil, aynı medyayı kullanan kişilerden oluşur.

Medya; Belirli teknolojileri kullanan, çeşitli mesafelerdeki izler kitlenin metin, görüntü, ses ya da bunların bir araya gelmesiyle oluşan medya mesajlarına gönderme yapar. Gazete, dergi ve diğer geleneksel basılı medyayı kapsadığı gibi yeni medya olarak da adlandırılan bloglar, bilgisayar oyunları, video paylaşım uygulamaları, internet gazetesi , sinema ürünleri …gibi internet ortamındaki çeşitli gör-işit medyayı da içermektedir.

Kayıtlı müzik, açık hava reklam panoları ve diğer reklamlar da medya tanımının içinde yer alır. Sınıfta ise; Ders kitapları, poster ve haritalardan çeşitli eğitim teknolojilerine kadar bir dizi mesaj taşıyıcısını kapsar.

Kullanılan teknolojik altyapının olanaklarına göre içerik, mesaj kalitesi ve hızı değişmektedir. Teknoloji, içerik ve biçim iç içe geçmiş; araç/ortam mesajın, mesaj aracın yerini almış, birbiriyle özdeşleşmişlerdir. Genellikle mesaj ve içeriğini araç belirlemektedir. (örn: cep telefonları) Amaç olan mesaj, araç olan medyanın yerine kullanılmaktadır. Aracın tek başına varlığı bile insanlara bazı mesajlar taşımaktadır.

Medyada biçim ve içerik yakından ilişkilidir Medyada biçim ve içerik yakından ilişkilidir. Medya mesajlarının içeriği ve içeriği taşıyan radyo programı, televizyon gibi formlar içiçe geçmiştir. Her aracın kendine özgü bilgiyi aktarma yapısı ve estetik kodları vardır.

M.McLuhan "Medium is the message" üzerinde durdu. Global village tezinde, iletişim teknolojisinin, özellikle televizyonun, dünyayı benzeri duyuların paylaşıldıği global bir village\köy haline getirdiğini savundu.

Her aracın, formatın kendi grameri ve gizli gerçekliği vardır Her aracın, formatın kendi grameri ve gizli gerçekliği vardır. Aynı olay, hakkında anlayışımız ve yorumumuz doğrudan medya formatı ile bağlantılıdır. Örneğin bir top oyunu, radyoda dinlendiğinde farklı, televizyonda seyredildiğinde farklı deneyim yaratır. Çünkü radyoda dinlerken görüntüyü hayalimizde canlandırırken… Televizyonda gerçekliği kameranın görüntü çerçevesiyle sınırlandırırız.

Çekme İtme Bilgiye erişmek için araştırma Abone olunan konuda yayın çıkınca haber verme eklentisi Kişisel tercihlere göre kodlanmış bazı internet yazılımlara Geleneksel gazete ve televizyonda Önceden belirlenen içerik hedef kitleye bir şekilde tükettirmektedir. Örn: insanlar açık havada reklamları görmek için dolaşmaz…..film seyrederken reklam görülür…

Çekme İtme İnsanın gereksinim ve seçimleri doğrultusunda kendi parametrelerine uygun olanı doğrudan alması Kendi mesleği, hobileri doğrultusunda seçip alması Paketlenmiş sabit bilginin insana doğrudan itilmesi Hareket alanı kanal değiştirmek, bayiden gazete almak…ile sınırlı

Geleneksel Medya Mesajlarıyla birden çoğa (one-to-many) İnternet ve Bilgisayar Teknolojisi Çokluortam nedeniyle çoktan çoğa (many-to-many) mesaj akışına sahiptirler. Televizyon ve internet ön plandadır.

Medya Türleri Bireyler her gün en az birine yönelmektedir. Haber, bilgi, eğlence, eğitim, ikna …vb. gereksinimlerini karşılamaktadır. İçerik boyutu dikkate alınmakta, yazma işi teknik boyuta da girmektedir. X/Y zıtlıkları, yararlı/zararlı mesajları ayırt edebilmesi için uzun yıllar gerektirir.

Medya Türleri Basılı Medya (gazete dergi) Elektronik: Radyo, Televizyon ve Sinema Dijital-Çokluortam: Bilgisayar, internet