İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İDARİ-ASKERİ-AKADEMİK-ADLİ PERSONEL İpek Özkal Sayan, Türkiye’de Kamu Personel Sisteminin Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, SBF 2005.
Advertisements

B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
KONTENJANLAR Toplam Atama Sayısı Sınırları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda belirlenir.
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA SUÇU (TCK 257. MADDE).
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
2547 SAYILI YÜKSEKÖĞRETİM MEVZUATI VE 657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNLARINDA AYRILMA İŞLEMLERİ.
Eğitim Sen Ocak 2015 Yükseköğretimde Örgütlenme Ümit Akıncı, Eğitim Sen İzmir 3 No'lu Şube.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
Siyaset Sosyolojisi.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
Mali Müşavirlik Mesleği ve Sınavları
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN DEMOKRATİKLEŞME HAREKETLERİ
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
KAMU PERSONELİNİN MALİ VE SOSYAL HAKLARI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Sendikaların Uluslararası
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
KONU XI AİHS’nin Kapsamı ve Başlıca Özellikleri
Bando Astsubay Meslek Yüksekokulu Komutanlığı
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
YÜRÜTME.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Görev ve Sorumluluklar
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
Terör Suçları ve Türkiye
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UZMAN ASKERLİĞİN VE SADAKATİN ADI: KAPIKULLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TUTUM BELGESİ 1.Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin farkındalığı arttırmak amacıyla çalışmalar yapmak,   2.“Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” dersinin aynı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sunum transkripti:

İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI

Kamu Personel Sistemi Neden Dört Ayrı Alan Üzerinde Yükselmektedir?

* Bu dört alanın farklı yasalarla düzenlenmesi “yasama tekniği” ile ilgili bir sonuç mudur? Yoksa bu özellik “devlette egemenliğin kurumlaşma tarzı” gibi daha derin, siyasal ve toplumsal nedenlerden mi kaynaklanmaktadır?

Bu farklılığın sebebi, yasama tekniğinden değil, devlet egemenliğinin Eski Yunan’dan beri gelen kendini toplum içinde bu dört farklı alan ve bu alanda görev yapan kamu personeli üzerinden kurumlaştırma tarzından kaynaklanmaktadır. Ancak alanı dört boyutlu çalışmanın güçlükleri bulunmaktadır.

İdari, adli, akademik ve askeri personel ayrımı Batı ve Doğu siyasal düşünceler tarihi içinde başlamış ve günümüze kadar gelmiştir. Bu durum günümüzde geçerli olan 4’lü ayrımın hem tarihsel hem de siyasal boyutları olduğuna işaret etmektedir.

Batı Siyasal Düşünceler Tarihinde Platon Aristo

PLATON Poliste “işbölümü”, “meslekler arası farklılaşma” Üretim, koruma, yönetim Adli personel (Zenginler ya da halk arasından kurayla seçiliyorlar) 1. Suçluların cezalandırılması 2. Kamu personeli sınıfı üzerinde denetim mekanizması

ARİSTO Hakimler Din adamları Memurlar Hakimlerin halk tarafından seçilmesi toplumun gücünü arttırmakta, bu sayede haksızlığa uğrayanlar korunmakta (Koruma güdüsü ancak askeri sınıftan farklı) Korunma hem diğer yurttaşlara hem de kamu personeline karşı

Doğu Siyasal Düşünceler Tarihinde Yusuf Has Hacib (Kutadgu Bilig) Nizam’ül Mülk (Siyasetname) İbni Haldun (Mukaddime)

Yusuf Has Hacib Askeri personel: Savunma ihtiyacıyla ortay çıkıyor İdari personel Alimler sınıfı (Halkın yolunu aydınlatanlar)

Nizam’ül Mülk Adli personel( Hükümdar adına karar bağlama) İdari personel (Ek görevi adli personel yardımcı olma) Alimler (Hükümdarın karar almadan evvel mutlaka danışması gereken sınıf) Askeri personel (Güven sağlayan sınıf)

İbni Haldun Kamu personeli hükümdarın yardımcıları. Kılıç (Askeri personel) Kalem (İdari personel) Egemenin devlet yönetimi için yardımlarına başvurduğu birer araç ve iktidarın ortakları. Kadılık insanlar arası davaları çözüme ulaştıran makam ve davaları kesin sonuca bağlamak, toplumdaki çekişmeleri için önemli. Din bilginleri yaşamlarını bilime adamış kimseler. Görevleri bilim öğretmek, bilimi yaymak

İDARİ PERSONEL 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabi (mad. 4) A- Memur B- Sözleşmeli personel C- Geçici personel D- İşçi ‘dir. * 657 sayılı DMK memur sınıfı için düzenlenmiştir.

ADLİ PERSONEL 2802 sayılı Hakimler ve Savcılar Kanunu’na tabi hakim ve savcılardır. Bu kanun Adli yargı hakim ve Cumhuriyet Savcıları İdari yargı hakim ve savcıları hakkında uygulanmaktadır. Anayasa Mahkemesi, Yargıtay ve Danıştay Başkan ve üyeleri de özlük hakları bakımından (aylık ve ödeneklerle diğer mali sosyal haklar ve yardımlar) bu kanunun hükümlerine tabidirler.

AKADEMİK PERSONEL Yüksek öğretim kurumlarında çalışan personeldir.Bu personel 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanunu’na tabidir. Bu kanun, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’na tabi öğretim elemanlarının aylık, ödenek ve diğer özlük haklarını düzenler. Bu kanunda hüküm bulunmayan hallerde ise 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’yla, DMK hükümleri uygulanır.

2914 sayılı kanuna göre akademik personel 3 sınıfa ayrılmaktadır. Öğretim Üyeleri Öğretim Görevlileri ve Okutmanlar Öğretim Yardımcıları Profesör Öğretim Görevlileri Araştırma Görevlileri Doçent Okutmanlar Uzmanlar Yardımcı Doçent Çeviriciler Eğitim Öğretim Planlamacıları

ASKERİ PERSONEL Askeri personel 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu’na tabidir. Bu kanun TSK’ mensup subaylar, astsubaylar ile harb okulları, fakülteler, yüksekokullar ve astsubay okullarında öğrenim yapan askeri öğrencilere uygulanır.

Askeri Personel İstihdamı Askerliği Meslek Olarak Yürütenler Subay Astsubay Uzman Erbaş Zorunlu Askerlik Sisteminde Yer Alanlar * Yedek Subay * Erbaş, er

Sivil-genel idari alanın istihdamı, tüm personel sisteminin genel ilkelerini belirlemektedir. Diğer alanlara göre belirleyici niteliği bu “genellik” özelliğinde ortaya çıkmaktadır. Askeri alan ise kendi başına bir sistem olma özelliği taşımasıyla öne çıkmaktadır. Adli ve akademik alanlar ise, hizmetin çekirdeğini oluşturan mesleki unvanlar bakımından özgünlük sergilemektedir.