HZ. Muhammed’in Hayatı Performans görevi. Peygamberimizin sağlığı korumak ile ilgili örnek almamız gereken sünnetleri KONU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, birçok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, bir çok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
Fıkıh Beden ve çevre temizliği
HZ.MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR
Hz. Muhammed (s.a.v.) İnsanlara Değer Verirdi
Sevdiklerinizle ve sevenlerinizle Sıhhat ve afiyet içinde elemsiz-kedersiz, huzurlu bir bayram idrak etmenizi ve nice bayramlara kavuşmanızı, Ve idrak.
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ.
İSLAM DİNİNDE CENAZE DEFNİ ve MEZAR YAPMA HUSUSLARI
HASED-GIYBET.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
İBADET - TEMİZLİK İLİŞKİSİ
KUR’AN-I KERİMİN İÇERİĞİ
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
Ramazan ve Kur’an Vaazı
İLKÖĞRETİM DKAB DERSİ 7.SINIF 2.ÜNİTE SUNUSU
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
Kur’ân Doğru Bilgiye Önem Verir
İLAHİ GÖREVLER.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
RAMAZAN VE ORUÇ İBADETİ
NAMAZ NEDİR? GÜNDE BEŞ VAKİT YERİNE GETİRİLMESİ ALLAH TARAFINDAN EMREDİLEN BİR İBADETTİR. NAMAZ KUR’AN-I KERİM’DE NAMAZ YERİNE “SALAT” KELİMESİ KULLANILIR.
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
Tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı hacamat olmaktır
Hac ve Umre İle İlgili Mekânlar
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
4. İbadetlere Devamlılığı
2. Nimete Şükür (Besmele ve Hamd)
İslam’da Bilginin Kaynakları
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Performans ödevi
6. Akrabalarımıza Karşı Sorumluluklarımız
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Sunabihi (Rah Aly.) anlatıyor: Ölüm döşeğinde yatmakta olan Ubade b. Samit'i (R.A.) ziyarete gittim. Onu gürünce ağladım. Ubade, "Dur biraz! Neden ağlıyorsun?
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
ÜNİTE 2: SAĞLIK.
AKLIN KORUNMASI.
İSTİŞARE VE ÖNEMİ.
HAZRET MUHAMMED (SAV).
Tereddütsüz İman ve Allah’a tam Güven
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
RAMAZAN VE ORUÇ İBADETİ
Peygamber Efendimizin En Büyük Mucizesi
Bugün neler öğreneceğiz?
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
ORUÇ İBADETİ 7. SINIF 2. ÜNİTE RAMAZAN AYI VE ÖNEMİ RAMAZAN AYI VE ÖNEMİ.
ALLAH RASULÜNE SALAVAT
Sosyal ve kültürel hayat. Peygamberlikten önce Hz. Peygamber’in Mekke şehir devletinde herhangi bir görevi yoktu. O, peygamberlikten önce olduğu gibi,
ALLAH’IN KULLARINI KONTROL ve DENETİMİ
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI) SEYMEN OKUR 10/A 307.
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Nasıl Korunalım
muhammed pulat
Kur’an-ı Kerim’in Belli Başlı Konuları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
Peygamberimiz Ve Güzellik Zeynep Nur Balki 11/F 5172.
KUR’AN-I KERİM.
KUR’ÂN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

HZ. Muhammed’in Hayatı Performans görevi

Peygamberimizin sağlığı korumak ile ilgili örnek almamız gereken sünnetleri KONU

TIBBI NEBEVİ

Tıbb-ı Nebevi, “Peygamber Tıbbı” anlamını taşıyan iki kelimeden oluşur. Bu başlık altında geçen bilgiler, Peygamberimizin (s.a.v.) uyguladığı ve çevresinde bulunanlara öğrettiği bir dizi tavsiyelerden oluşur. Asırlar önce Peygamber (s.a.v.) Efendimiz tarafından vaz edilmiş bu tavsiyelerin önemi yeni yeni anlaşılmaktadır. O öğütlerin, bilimsel gerçeklerle uyum içinde olması, bu bilgilerin vahiy kaynaklı olmasından kaynaklanır. Kur’an-ı Kerim’de “Peygamber, size ne getirdiyse onu alıp kabul ediniz. Sizlere neyi yasak ettiyse ondan vazgeçiniz” (Haşr Suresi, 7),

Kur’ân-ı Kerim, her biri Batılı ilim adamları tarafından araştırma konusu yapılan tıp, astronomi, jeoloji, botanik gibi çeşitli bilim dallarına temel teşkil edecek bilgiler vermektedir.(1) Özellikle insan sağlığını ilgilendiren tıbbî konular önemli bir yer tutmaktadır.(2) Hz. Peygamber (s.a.v.) tabîb-i kulûb, yani inançsızlıktan ruhları ve dünyaları kararmış insanlara hayat bahşeden, gönül aydınlığı ve ebedî kurtuluş getiren “kalblerin tabibi” olduğu gibi; bedenî hastalıkların şifaya kavuşmasına vesile olacak sözleriyle tıp ilmine de yol Göstermektedir.

SAĞLIĞIN ÖNEMİ

“Sıhhat ve afiyet üzere olmak, yüce Allah’ın kuluna vermiş olduğu en büyük nimetlerden biridir.” (İbn-i Kesir, 4/584) Çünkü sağlıklı olmayan insan istediği gibi hareket edemez. Allah’ın emirlerini gereği gibi yerine getiremez. İnsan bu nimete karşı şükret­me­li ve kıymetini bilmelidir.

Peygamberimiz (a.s.m.) sağlığın önemini şöyle vurgular: “Sizlerden her kim vücut bakımından sağlıklı, nefsinden, malından korkusuz ve huzurlu, günlük yiyeceği de yanında olarak sabahlarsa sanki dünyanın bütün nimetleri kendisinde toplanmış gibi olur.” (Tirmizi, Zühal, hadis no: 2346)

“İki nimet vardır ki insanlardan pek çoğu bunların kıymetini bilmeyerek zarar etmiştir. Biri sağlık, diğeri ise boş vakittir.” (Buhâri Rikak 7/170; İbn-i Mâce, Zühd, hadis no: 4170)

“Rabb’inden dünya ve ahirette bağışlanmanı ve sağlıklı olmanı (af ve afiyet) iste.” Peygamberimizi ziyaret eden bir kişi hangi duanın üstün olduğunu sormuştur. Bunun üzerine Peygamberimiz bu hadisi buyurmuştur. Bu hadisle sağlıklı olmada duanın önemine işaret etmekte ve bunu tavsiye etmektedir.

Tıbb-ı Nebevî’nin Kapsamı

Hz. Peygamber (s.a.v.)’in tıbba dair hadisleri, tıbbî açıdan ele alınırsa, bir bölümünün genel tıp konularına, fakat pek çoğunun koruyucu hekimliğe, bir kısmının da tedavi edici hekimliğe ait ilaç tariflerinden ibaret olduğu görülür. Bunlar tıbbî tavsiye, öğüt ve reçeteler de olarak özetlenebilir. Bu hadisler bugünkü tıbbi telakkilerimize uygunluk göstermesinden başka, Arap yarımadasındaki tıbbi uygulamaları düzeltmek ve tababete ilmi bir hüviyet kazandırmak gibi önemli bir rol oynamış ve Orta Çağ’a hakim olan bir İslâm tababetinin doğmasına sebep olmuştur.(3) Gerçekten o devirde Araplar tababet konusunda çeşitli yanlış telakki ve uygulamalara sahip bulunuyorlardı.

Hz. Peygamber (s.a.v.) batıl ve ilmî değeri olmayan bu uygulamaları kaldırmış, tababete yeni bir anlayış getirmiştir. Şöyle ki, tabib olmayanların hasta tedavi ettikleri takdirde verdikleri zararın ödetilmesi, tabiblerin alacağı ücretin meşru olduğu, bulaşıcı hastalıklara karşı korunma, salgının bulunduğu yere girmemek ve bu yerde bulunuyorsa dışarı çıkmamak(karantina), vücut temizliği, yiyeceklerin ve çevre temizliğine önem vermek, yiyecek ve içeceklerde itidali muhafaza etmek, hastalanınca tedavi olmak ve tedaviye inançla bağlanmak, hastalıklarda çeşitli tedavi usulleri tarif ederek bir ilaç telakkisi oluşturmak, haram nesnelerle tedavi yapılmaması gibi tavsiyeler yanında, hastalık anında hazık (mütehassıs) hekime müracaat etmek, cahil tabiblerden uzak durmak gibi çok önemli konulara temas buyurmuşlardır. Bu konuda pek çok örnekler verilebilir.

Tıbb-ı Nebevî’de Enfeksiyonlardan Korunma

Ancak mikroskopla görülen ve ölümcül hastalıklara yol açabilen mikroplara dâir bazı işaretleri, Efendimiz’in (s.a.v.) beyanlarında görmekteyiz. Ebû Musa el-Eşari’den (r.a) rivayet edilen bir hadîste, Efendimiz’in (s.a.v.): “Ümmetimin yok olması kılıç ve taun iledir.” buyurması üzerine, ashab sorar: “Ya Resulullah kılıcı biliyoruz; fakat taun nedir?” Efendimiz: “Gözden gizlilikte cin gibi olan düşmanlarımızın gizlice dürtmesidir. Bunların hepsinde de şehitlik sevabı vardır.” buyurur. (Ebû Dâvud, Müsned)

Efendimiz (s.a.v.), bulaşıcı hastalıklardan korunmada, vücut ve çevre temizliğinin yanında bazı tavsiyelerde bulunmuştur. Bu bilgiler ışığında baktığımızda, mikroorganizmaları ilk tarif edenin, Efendimiz (s.a.v.) olduğunu görürüz. O, vebanın, çıplak gözle görülemeyen zararlı bir âmili olduğunu, gizlice yayıldığını ve hastalığın yayılmasını önlemede karantina gerektiğini vurgulamıştır. Ayrıca O, bu tip mikropların insan vücuduna dışarıdan bulaştığını imâ ve işaret buyurmuşlardır.