ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA
Advertisements

OTİZM (AUTISM).
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
“ İŞ EĞİTİM MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN MESLEK ÖĞRETMENLERİNİN BECERİ EĞİTİMİ VE SINIF YÖNETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERE İLİŞKİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİN BELİRLENMESİ.
MERHABA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
OTİZM.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
MERHABA.
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
İletişim ve Davranış Yönetimi konusunda her ebeveynin bilmesi gereken 12 teknik Bradley T. Erford, Ph.D.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
CEZA NEDİR?.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM. Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı.
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
Sınıf Yönetimi.
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
OTİZM.
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
DİĞER TUTUMLAR.
İŞLETME RİSK YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Tülay Korkusuz Polat.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Otizm, Otizmli Çocuklarda Davranış Problemleri
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
BÖLÜM 12 KAYGI VE İLİŞKİLİ BOZUKLUKLAR KAYGI BOZUKLUKLARI Kaygı ve kaygıyla ilişkili bozuklukları tartışmak için gruplandırmak sorunlu bir iştir çünkü.
SINIF YÖNETİMİ.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Öğretimi Görsel Destekler
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
Özel Gereksinimli Çocuklar
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ
REHBERLİK TÜRLERİ.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Sunum transkripti:

ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Problem Davranışların Azaltılması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN

Giriş Problem davranış nedir? Yoğunluk, sıklık ve süresi açısından kültürel normlara uymayan, bireyin kendisi ve çevresindekiler için zararlı-tehlikeli olan bireyin toplumsal alanlara ulaşmasını engelleyen eğitim-öğretim sürecini olumsuz etkileyen davranışlardır.

Problem davranışlar Yinelenen vücut hareketleri ve nesnelerle olan davranışlar Rutinler, ritüeller ve zorlayıcı davranışlar Ekolali Aynılığı koruma isteği ve buna bağlı tepkiler Sınırlı ve olağandışı bağlanma ve ilgiler Değişikliklerde ve geçişlerde ortaya çıkanlar Kendine zarar verici davranışlar Saldırgan davranışlar Öfke nöbetleri

Problem davranışların etkileri Kendine zarar verme Başkasına zarar verme Nesnelere zarar verme Diğer kişilerde kaygı Sosyal kabul için engel ve izolasyon Eğitsel müdahale ve sonuçlarını etkileme Olumsuz pekiştirme Kısır döngü

Problem davranışlar Yetersizliğe bağlı Öğrenilmiş Diğer

Problem davranışların azaltılması Önleme Müdahale Uygun davranış artırma

Davranış değiştirme Davranışın işlevinin belirlenmesi Müdahale öncesi değerlendirme Davranışın işlevinin belirlenmesi Davranışın tanımlanması

Davranış değiştirme Davranışın tanımlanması Nasıl tanımlamalıyız? Öncelikli davranış, hedef davranış Davranışın tanımlanması İşlevini nasıl belirlemeliyiz? İşlevsel değerlendirme ve işlevsel analiz Dikkat çekme, bir şey elde etme - Kaçma, kaçınma - Duyusal uyaran elde etme - Ağrıyı/acıyı azaltma Davranışın işlevinin belirlenmesi Davranışla ilgili neleri değerlendirmeliyiz? Hangi teknikleri kullanmalıyız? Verileri nasıl yorumlamalıyız? Müdahale öncesi değerlendirme

Davranış değiştirme planı hazırlama ve uygulama Haftaya …

Davranış planının uygulanması Önleyici yöntemler Nitelikli öğrenme ortamı Beceri öğretimi İşlevsel iletişim teknikleri Sosyal beceri öğretimi Kendini yönetme stratejileri Öncüllerin düzenlenmesi Uyaranların düzenlenmesi Uyaran kontrolü İpuçları Beceri öğretiminde genel ilkeler Güdüleme ve güdüleyici işlemler Sonuçların düzenlenmesi Tepkiyi durdurma ve yeniden yönlendirme Pekiştirme - Ayrımlı pekiştirme Söndürme Görmezden gelme Mola