ŞÜKRÜ NAİLİPAŞA İLKOKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE DRAMA.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
REHBERLİK SERVİSİ.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Aile Atölyeleri Projesi
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Evlilik ve Aile Danışması
HOŞ GELDİNİZ TÜLAY ÇETİN BAHAR AKBAŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ

AİLE TUTUMLARI.
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NEDEN MANİPÜLASYON.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

ŞÜKRÜ NAİLİPAŞA İLKOKULU GELİŞTİREN ANNE - BABA DOĞAN CÜCELOĞLU Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Güneş KIRIT

Çocuk: -Olduğum gibi kabul edilip seviliyor muyum? -Güvende miyim? Anne – baba: -Çocuğunuzu gerçekten değerli görüyor musunuz? -Değerli gördüğünüzü ona hissettiriyor musunuz? (video)

Onları DİNLEYİN ! ÇOCUKLARI DİNLEMEK, ONLARA NASİHAT VERMEKTEN DAHA DEĞERLİDİR.

Onlara VAKİT AYIRIN ! ÇOCUĞUNUZ İLE İLETİŞİM KURUN, BERABER PLAN YAPIN, ONA ZAMAN AYIRIN.

CAN’ın gıdası “SEVGİ”dir Çocuğunu gerçekten seven anne-baba çocuğunun olabileceğinin en iyisi olmasıyla ilgilenir; o amaçla bilgi peşinde koşar kitap okur, seminerlere katılır; çocuğuna her gün her hafta düzenli zaman ayırır ve emek verir. Ve bunu severek, şükür duygusu içinde yapar. Sevilen çocuk hem bedenen hem de zihinsel olarak sağlıklı bir gelişim sürecine girmektedir. Sevildiğini hissetmeyen çocukta ise beyin gelişimi daha yavaş seyretmektedir.

AİT OLMA? BİREY OLMA? Çocuğunuz düştüğü zaman hemen ayağa kaldırıyor musunuz, yoksa kendisinin ayağa kalkmasına fırsat veriyor musunuz? Ev ödevlerini tamamlaması kimin sorumluluğu; anne- babanın mı, çocuğun mu? İlerde kariyer seçimi, eş seçimi konularında sorumluluk esas itibariyle çocukta mı yoksa anne ve babasında mı olacak?

SAYGI DUYUN ! İLK ADIMI SİZ ATIN... ÇOCUĞUNUZA SAYGI DUYUN ve SAYGILI DAVRANIN.

Gelişmiş toplumlar birey olma Geleneksel toplumlar ait olma -Ailede sevgi ve güven ortamı oluşturmak -Çocuğun özgürce seçim yapmasına izin vermek -Çocuk seçimlerinin sonucu yaşayıp, sindirerek kendine saygısını oluşturur. Gelişmiş toplumlar birey olma Geleneksel toplumlar ait olma “Şimdi başımıza icat çıkarma!” Öğrenilmiş Çaresizlik *Yapabileceği şeyleri yapmama *Sorunların çözümünü başkalarından bekleme

SEÇİMLERİNİ ONA BIRAKIN ! ÇOCUK KENDİ SEÇTİĞİ HEDEFLER İÇİN DAHA İÇTEN, DAHA ŞEVKLİ VE DAHA ÇOK ÇALIŞIR. AKILLI ANNE BABA ÇOCUKLA SOHBET İÇİNDE ONUN BİLİNÇLİ SEÇİMLER YAPMASINA YARDIMCI OLUR. ÇOCUĞUN YERİNE ONUN İÇİN SEÇİMLER YAPMAZ.

Yaşam Başarısı Sağlıklı, güçlü ve özgüveni yüksek çocuklar yetiştirmek için onlara büyürken zorluklarla kendi başlarına mücadele etme, hata yapma, başarıyı tatma fırsatı sunmak gereklidir!

KENDİ DAVRANIŞINIZA ODAKLANIN ! İYİ ANNE BABA; «İYİ ve DOĞRUYU» KENDİSİ YAPARAK ÖRNEK OLUR.

Çocuk + Evlilik İlişkisi= Aile İlişkisi Kocasından/karısından bulamadığı insanca sevgi ve ilgiyi çocuklarında arayan bir annenin/babanın çocukları çocukluklarını özgürce yaşayamazlar. “Anne” ve “Baba” rolünün sağlıklı bir ilişki içerisinde olması gereklidir. Evliliklerde “güç kimde” algısı oluşmamalıdır. Eşler kendilerine anne-baba olmadan önce “ben kimim?” sorusunu sormalıdır.

Korku-kaygı kültürü mü yoksa saygı-güven kültürü mü? Korku-kaygı kültürü: Güç ve güçlü olmak önemli. Otoriter yapı, “ben bilirim” diyen biri ve çevresinde evet efendim siz bilirsiniz diyen eş ve çocuklar ister. Saygı-güven kültürü: Güç değil kişinin temel,insani değerleri önemlidir. Sevgi , güven ve destek vermek önemlidir. “Biz” ortamı vardır. Yaşam bir ekip işidir anlayışı hakimdir.

Anne Baba Çocukla İlişkisinden, Çocuk da Kendi Davranışından Sorumludur! Çocuklarının davranışını değiştirmek anne-babanın gücü dışındadır. Çocuğun davranışını ancak çocuğun kendisi değiştirebilir. Biz anne-baba olarak sadece kendi davranışımızı yönetebiliriz, çünkü bu bizim etki alanımızdadır. Kendi davranışımızla çocuğumuzu etkileyebiliriz ama onun davranışını yönetemeyiz. Onun davranışını yönetmeye kalktığımız anda çocuğu programlamaya çalışıyoruz demektir ki, o an çocuk terbiyesiyle hayvan terbiyesi arasındaki fark kaybolur.

Ben-Sen-Biz Bilinci Ben bilincindeki anne-babanın sevgisinde sadece kendisi vardır; kendisi için sever, çocuk onun için bir tatmin aracıdır. Çocuk bunu hisseder ve sevilecek biri olarak var olmak için hırçınlaşır, dikkat çekmeye çalışır. Sen bilincindeki anne-babanın sevgisinde kendisi yoktur; sadece çocuk için sever. İlk başta bu ulvi bir sevgi gibi gözükse de anne-babanın olmadığı sadece çocuğun olduğu sevgi mümkün değildir. İnsan doğasına aykırı “mış” gibi sevgidir. “Saçını süpürge eden” biri kendini var edemediği için bir başkasını sağlıklı ve mutlu bir kişi olarak yetiştiremez. Çocuğunun var oluşunu zedeler. Biz bilincindeki anne-babanın sevgisinde hem kendileri hem de çocuk vardır. “Seni sevince benim hayatım daha anlamlı ve zengin oluyor.” duygusunu yaşarlar ve yaşatırlar. Çocuk hem kendini hem onları bu ilişkide vazgeçilmez görür. Ve bu ilişki içinde mutlu olmanın, güvenilmenin, sevilmenin ve saygı duyulmanın mutluluğunu yaşar. Bu mutluluk karşılıklı paylaşılan bir mutluluktur.

ÇOCUK YETİŞTİRMEK BİR EKİP İŞİDİR ! ANNE VE BABA BİR EKİPTİR! Hem anne hem de baba çocuk Yetiştirme sorumluluğunu Paylaşmak zorundadır!

Anne-Baba Çocuğun Arkadaşı ve Dengi Değildir! ANNE BABA ÇOCUĞUN ARKADAŞI VE DENGİ DEĞİL ANNE BABADIR! Çocuğun arkadaşı veya dengi değil yol gösterici olması gereklidir! ANNE BABA : Ailemde hangi değerlerle çocuklarıma tanıklık yapıyorum? Çocuğumun kendi vicdanını keşfetmesine, güçlendirmesine önem verip nasıl yardımcı oluyorum?

FARKINDA OLUN !! ÇOCUKLUĞUNUN FARKINDA OLAN, BUGÜN NASIL BİR YETİŞKİN OLDUĞUNU DAHA İYİ ANLAR.

Sohbet İçinde Olmak: Sohbeti Nasıl Kuralım? ANNE BABA OLARAK ÇOCUĞUNUZLA SOHBETE HAZIR OLDUĞUNUZDA: Sakin, güvenen, değer veren bir insan olmanız gerektiğinizin farkında olun. Çocuğunuzun sezgisel olarak; kendisiyle, ilişkileriyle, yaşamla ilgili her şeyin farkında olduğunu bilin. Sohbetinizi onun sezgileri üzerine kurun. Çocuğunuzu dinlerken verebildiğiniz bütün dikkati verin. Kendinizi çocuğunuzun davranışından sorumlu tutmayın. Çocukların sınırlarına, mahremiyet alanlarına saygılı olun. Çocuğunuzun sizden farklı düşünme özgürlüğü olduğunu hiç unutmayın. Çocuğunuzla kurduğunuz sohbetin sağlıklı ve başarılı olması için çaba gösterin. Çocuğunuzla sohbet kurarken çocuğunuzun hayatındaki en önemli tanık sizsiniz bunu hiç unutmayın!

Sohbeti Engelleyen Nedenler Anne-babanın mükemmeliyetçi olması, çocuğun hata yapmasına izin vermemesi Anne-babanın temel değerlerden yoksun , tutarsız bir tavır içinde olması Anne-babanın istek ve ihtiyaç arasındaki farkı önemsememesi Anne-babanın gerekli ölçüde güçlü, güvenilir bir otorite olamaması Anne-babanın kendini geliştirip çocuk için bir rol model olmaya özen göstermemesi “ŞİMDİ VE BURADA”NIN ÖNEMİNİ BİLMEK!

GELİŞTİREN ANNE-BABA: Evliliğin temeli sağlıklı karı-koca ilişkisidir; eşler arasındaki ilişkiyi ihmal ederek iyi anne-baba olamazsınız. Doğup büyüdüğünüz aile ortamı hakkındaki farkındalıklarınız ne kadar artarsa, o kadar etkili anne-baba olursunuz. Anne-baba olarak çocuk yetiştirme yaklaşımı üzerinde ne kadar anlaşırsanız o kadar etkili ve yararlı olursunuz. Çocuğunuzla ilişki kurmanın en verimli, en sağlıklı yolu onunla sohbet içinde olmaktır.

Dinlediğiniz için teşekkürler... GÜNEŞ KIRIT