ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI İSTENİLEN NİTELİKLER
Advertisements

Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
Hazırlayan: Ali ATMACA
Kütle Maddeleri sahip olduğu özelliklerden biri de miktarlarıdır.Her maddenin belirli bir miktarı vardır. Maddenin miktarı kütle olarak adlandırılır. Alışveriş.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
OFMK402 Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇME ARAÇ ve YÖNTEMLERİNİN NİTELİKLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Kütle Maddelerin sahip olduğu özelliklerden biri de miktarlarıdır. Her maddenin belirli miktarı vardır. Maddenin miktarı kütle olarak adlandırılır. Alışveriş.
ÖĞRETİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI İSTENİLEN NİTELİKLER
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Kütle Nedir? Kütleyi Nasıl Ölçeriz?
KONU: ÖLÇÜLER.
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MTSK SINAV SORUMLUSU YETİŞTİRME KURSU
ÖLÇME BİLGİSİ UZUNLUKLARIN ÖLÇÜLMESİ DİK İNME VE ÇIKMA ARAÇLARI
ÖLÇMEDE HATA.
Konya n. Erbakan Üniversitesi
DOĞAL UZUNLUK ÖLÇÜLERİ.
Ölçme ve Değerlendirme
1.BÖLÜM FİZİĞİN DOĞASI.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
FEN LABORATUVARINDA ÖLÇÜ HATALARI VE ANLAMLI RAKAMLAR
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bölüm 1: Ölçme ZKÜ Fen-Ed. Fak. Fizik Bölümü.
MADDELERİN ÖLÇÜLMESİ.
MADDELERİN ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLERİ
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
Maddenin Ölçülebilir Özellikleri
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ. MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ.
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Temel Kavramlar)
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
HATİCE BOYACI. Kütlenin ölçülebilir özellikleri; Kütle Hacim’dir.
FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERİN ÖLÇÜLMESİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
UZUNLUK ÖLÇÜLERİ 1-Uzunlukları Ölçme 2-METRE 3-SANTİMETRE
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
FEN VE TEKNOLOJİ PERFORMANS ÖDEVİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
KONU:UZUNLUK ÖLÇÜLERİ CUMA ARAYICI 3-A SINIFI ÖĞRETMENİ
Ölçme ve Değerlendirme
UZUNLUK ÖLÇÜLERİ Hikmet SIRMA
Maddenin Ölçülebilir Özellikleri Maddenin bazı özelliklerini ölçmek olanaklıdır. Kütle,hacim ve sıcaklık gibi maddeler ölçülebilir. KÜTLE Her madde.
1. .Kütle Kütle, madde miktarının bir ölçüsüdür. Aynı büyüklükteki maddeler, farklı kütlelere sahip olabilir. Maddelerin kütlelerini doğru ve tam ölçmek.
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
... HACİM CİSMİN UZAYDA KAPLADIĞI YERE HACİM DENİR...
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
C-MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÖZCAN PALAVAN

ÖLÇME KAVRAMI Ölçme; herhangi bir niteliği gözlemek ve gözlem sonucunu sayılarla yada başka sembollerle ifade etmektir.

ÖRNEKLER -Bir kumaşın boyunun cetvel ile ölçülmesi -Bir odanın boyunun bir ip ile ölçülmesi -Bir kova suyun sıcaklığının termometre ile ölçülmesi -Bir çocuğun zekasının renkli küpler ile ölçülmesi

3 TÜR ÖLÇME YÖNTEMİ VARDIR 1. Doğrudan Ölçme Ölçülen nitelik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmelere doğrudan ölçme denir. Örneğin: Bir bahçenin enini metre ile ölçmek, bir kütleyi terazi ile ölçmek, öğrencileri boy sırasına dizmek gibi…

2. Dolaylı Ölçme Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın özelliği birbirinden farklı ise bu tür ölçmelere dolaylı ölçme denir. Örneğin, sıcaklık ve zeka-başarı doğrudan değil dolaylı olarak ölçülür.

3. Türetilmiş Ölçme Bazı durumlarda ölçmek istediğimiz özellik, bir araç yardımıyla ölçülemez ve başka ölçme işlemlerine ihtiyaç duyulur Örneğin, üçgen alanını ölçmek için bir araç yoktur. AMA Taban alanı x yükseklik 2 ile bulabiliriz.

ÖLÇMEDE BİRİM ÖLÇÜLECEK ÖZELLİĞİN ÖLÇME STANDARDIDIR. İKİ TÜRÜ VARDIR 1. DOĞAL BİRİM: BİR DEĞİŞENİN HANGİ NİTELİĞİNE YA DA MİKTARINA BİR BİRİM DENLECEĞİ TANIMLANMAMIŞ BİRİMLERDİR. SINIFTA SIFIR ÖĞRENCİ VAR DERSEK BU YOKLUKTUR.

2. TANIMLANMIŞ BİRİM: DEĞİŞKENİN NE KADARLIK MİKTARINA BİR BİRİM DENİLECEĞİ UZMANLAR TANIMLANMIŞ BİRİMLERDİR. SAAT, KİLO, SICAKLIK GİBİ ÖZELLİKLERİ ÖLÇEN ARAÇLARDA YER ALAN BİRİMLER UZMANLARCA BELİRLENİR. ÖRNEĞİN, SICAKLIK ÖLÇÜMÜ YAPARKEN SANTİGRAD YA DA FAHRENHEIT KULL.

BİRİMİN 3 TEMEL ÖZELLİĞİ VARDIR HER ARALIK (ÖRNEK CM) BİRBİRİNE EŞİTTİR 1.EŞİTLİK AĞIRLIK KİLOGRAM İLE ÖLÇÜLÜR. 2. GENELLİK YOLLARIN UZUNLUĞUNU ÖLÇERKEN KM KULLANILIR. TERZİ MEZURASI DEĞİL. 3. KULLANIŞLIK

ÖLÇME HATALARI Ölçülen nesnenin gerçek değeri ile gözlem ya da ölçme sonucunda elde edilen değer arasındaki farka “ÖLÇME HATASI”denir. Eğitimdeki ölçmelerin genellikle dolaylı olması, eğitimdeki ölçme sonuçlarında daha çok hata çıkmasına neden olabilmektedir.

HATA TÜRLERİ 1. Sabit Hata 2. Sistematik Hata Ölçüm aracındaki bir hatanın tüm ölçümleri aynı şekilde etkilemesi (cetveldeki bir santimlik kısalık) 2. Sistematik Hata Miktarı; ölçülen büyüklüğe, ölçme koşullarına ve ölçmeciye bağlı olarak değişen hatalar (yazı güzelliğinin tarih sınav puanını etkilemesi) 3. Tesadüfi (Rasgele) Hata Kaynakları, miktarı ve yönü önceden bilinemeyen hatalar

HATA KAYNAKLARI Ölçmeyi yapan kişiden kaynaklanan hatalar. Ölçme aracından kaynaklanan hatalar. Ölçmenin yapıldığı ortamdan kaynaklanan hatalar. Ölçülen özellikten kaynaklanan hatalar. Ölçmenin yönteminden kaynaklanan hatalar.