SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 1. DERS : TANIMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Advertisements

Duran Uygur
Bilgisayara Giriş Dersi
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Öğretim Üyesi:Mustafa BAYRAKÇI HAZIRLAYANLAR İsa DALMA Murat ARİCAN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Bilgisayar Destekli Öğretim
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Bilgisayar’ın geçmişten günümüze yolculuğu
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Kütüphaneciliğin Destanı Ekim 2004, Ankara Y.T. Bilgi Yönetiminin Kavramsal Tanımı ve Uygulama Alanları Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Öğretimdeki unsurlar. Planlanacak Altı Unsur Bir kimse bir şeyler öğretiyorsa, belli bir niyeti vardır...bu düşüncesini bir örtü ile bezendirmiştir...bunu.
1 B İ LG İ ve TÜRLER İ B İ LG İ KURAMI _ fsml / s.gky Ekim 2007.
Örgütsel bilgi kullanımı
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.
BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme. BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
İŞLEVSELCİLİK ÇOK ANLAMCILIK.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 4. DERS : TIBBİ KAYITLAR
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Başşliyoouu... Başlıyor....
Pazarlama İletişimi
EMPATİK İLETİŞİM.
Bilgi Okuryazarlığı Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Andargojinin varsayımları
Sunum transkripti:

SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 1. DERS : TANIMLAR

21. Yüzyılda Değişen Örgütler Üretim –imalat yapanlar Bilgi yoğun örgütler Bilgi yaratan örgütler Endüstri toplumundan bilgi toplumuna yolculuk….. Bilgi ekonomisini yaratan üç temel güç (küreselleşme, bilgi/ bilgi teknolojileri, hisse değeri)

Veri Bir araştırmanın, bir tartışmanın, bir muhakemenin temeli olan ana öge, done, olgu, kavram veya komutların, iletişim, yorum ve işlem için elverişli biçimli gösterimi

Enformasyon: Belirli bir görev veya amaç için biçim ve içeriği uygun olan veri

Belge İnsanların çeşitli alanlarda yapmış oldukları çalışmalardan elde ettikleri bilgileri kapsamına alan kalıcı bilgi kaynakları

Bilgi Anlayış, Kavrayış (Knowledge ) Çeşitli alanlarda yapılan çalışmalar sırasında insan beyninin duyu organları aracılığıyla dış dünyadan algıladığı, özümlediği ve gereği halinde değişik biçimlerde yeniden ürettiği zihinsel ürün Anlayış, Kavrayış (Knowledge ) Eylem ve kararları yönlendiren içgüdüler, düşünceler, kurallar ve işlemler bütünü

Wisdom: Understand: Understanding: irfan, akıl, hikmet Understand: anlama, kavrama, öğrenme, haberdar olma, anlam verme, takdir etme, tahmin etme, bilme Understanding: anlayışlı, zeki, kavrayış, intikal, anlaşma, ittifak Data-Information-Knowledge-Understanding-Wisdom

BİLGİ (KNOWLEDGE) Bilgi (knowledge): Kişisel anlamda düzenlenmiş ve özümlenmiştir. Öğrenme ve deneyim yoluyla kazanılmış olan önceki bilgilerle bütünleşmiştir. Kararlara ve davranışlara yol gösterir. Örgüte ilişkin olarak bilgi; bir örgütün işleyişi ile ilgili verinin incelenmesinden elde edilen sonuçlar

BİLGİ(KNOWLEDGE) Bilgi, veri ve enformasyondan daha karışık bir kavramdır ve “deneyim ve değerlere ilişkin enformasyonun akışkan bir karması” şeklinde bir tanımı yapılmaktadır. Diğer bir tanıma göre ise bilgi, enformasyon parçaları arasında kurulan yararlı ilişkidir. Bilgi, sadece kayıtlarda ve bilgi bankalarında değil kurumsal rutinlerde, süreçlerde, uygulama ve normlarda da içerilmiştir. Bazen sezgiseldir, sözlere dökülmesi her zaman mümkün olmayabilir.

Bilgi (Knowledge) Temel Özellikleri Bilgi kolayca biriktirilip, saklanamaz. Bilgi bilgisayardan daha çok insanların beyninde yer alan şeylerdir. Enformasyon, insan aklı ile işlenmediği sürece değersizdir ve bilgi haline gelmez. Bilgi, insan aklı ile enformasyonun işlenmesi, yaratılması, düzenlenmesi veya kullanılmasıdır. Bilgi, tecrübe, yorum ve içinde bulunulan şartları bünyesinde barındıran enformasyondur ve yeni bir bakış açısının ortaya çıkmasına yol açar. Bilgi, kullanılmadığında herhangi bir anlam ifade etmez. Bilgi, karar ve eylemlere uygulanmaya hazır yüksek değerdeki enformasyondur .

Akıl (visdom): Bütünleştirilmiş bilgidir. Bir bilgiyi başka bir alana taşıyabilme ve yararlanabilme yeteneğidir. Bilgiden farklı karmaşıklık derecesidir. Öğretmenlerin aktardığı enformasyondur, bilgi değildir. Akıl kişisel bir kimyadır ve bilginin sindirilmesi, özümlenmesidir.

Veri-Bilgi-Anlayış Döngüsü Anlayış, Kavrama, Bilgi Birikimi