OKULDE BİREYLER SAA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ.
MOTİVASYON VE MOTİVASYON TEORİLERİ
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
Organizational Behavior Instructor: Erlan Bakiev, Ph.D.
İNSAN DAVRANIŞLARININ MOTİVASYONU
Proje Yönetiminde Ekiplerin Motivasyonu
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
GİRİŞ Neden bazı öğrenciler derse devam etmezler veya derse geç gelir?
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
MOTİVASYON (GÜDÜLENME) HALİME KOZALAK 4-B
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
MOTİVASYON.
MOTİVASYON.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MOTİVASYON VE MOTİVASYON TEKNİKLERİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
KİŞİSEL GELİŞİM.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
Bölüm 7 Motivasyon.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Yöneltme: Liderlik ve Motivasyon
1. Sınıf 86 nolu kazanım etkinliği
MOTİVASYON.
GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
Yönetim Fonksiyonları
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
. Hafta.
GÜDÜLER VE GÜDÜLEME TEORİLERİ
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
MOTİVASYON.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
PERSONELİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE MOTİVASYONU
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
MOTİVASYON.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
MOTİVASYON.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YÖNELTME FONKSİYONU.
MOTİVASYON.
MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
5.1. GÜDÜLEME GÜDÜLEME Güdüleme, örgütün ve bireylerin ihtiyaçlarını tatminle sonuçlanacak bir iş ortamı yaratarak bireyin harekete geçmesi için.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Sağlık iletişimi ve Kuramları
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
ATIF (YÜKLEME) KURAMI Başkalarının o anki duygu durumları ve heyecanları hakkında doğru bilgiler elde edebilmeye ve niçin öyle davrandıklarını anlamaya.
Öğretim Tasarımı Analiz.
Spor ve MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
Performans ve Kariyer Yönetimi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

OKULDE BİREYLER SAA

Okulda Bireyler Okullardaki bireyler ihtiyaçları, hedefleri ve inançları doğrultusunda motive olurlar.

Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi kuramı yaşam için önceliği olan beş temel ihtiyaç kategorisi olduğunu varsayar. Bu ihtiyaçlar fizyolojik, güvenlik, ait olma, saygı ve kendini gerçekleştirmedir. Bu ihtiyaçlardan öncekiler değil de sonrakiler feda edilebilir. Önceliği olan ihtiyaç biraz doyurulduktan sonra sonraki ihtiyaca geçilebilir.

Hersberg’in Çift Faktör Kuramı Herzberg bireyi doyuma ve doyumsuzluğa götüren iki farklı ihtiyaç dizisinden bahseder. Hijyen faktörlerin olmaması bireyi doyumsuzluğa,olması doyuma götürmez. Doyuma motivasyon faktörleri götürür. Bu teori, düşük seviyede ihtiyaçların iş tatminsizliğine, yüksek seviyedeki ihtiyaçların yüksek seviyede karşılanmasının ise iş tatminini getireceği varsayılmaktadır.

Kazanım ve Otonom İhtiyaçları Kazanım ve otonom ihtiyaçları bazı bireyler için güçlü motivasyon kaynaklarıdır.

Hedef Koyma Teorisi Birey belirli, gerçekçi ve zorlukları olan hedefleri seçtiğinde motivasyon çok güçlü olacaktır. Eğer elde edilen gelişme için bir geribildirim söz konusuysa bu motivasyon daha da artar.

Yetki Teorisi Davranışın nedenselliği ya içsel kaynaklara (kalıcı kişilik özelliklerine, güdülere, becerilere, zekaya, tutumlara vb.) ya da dışsal koşullara (durumun zorluluğuna,kışkırtmaya, şansa, şanssızlığa vb.) bağlar. Kişinin, gözlemlediği veya yaşadığı olayları neye bağladığı hem bireyler arası ilişkileri, hem de kişinin kendi yönelimini doğrudan etkileyen bir durumdur. İçten veya dıştan denetimli olmak motivasyonla yakından ilgilidir.

Yükleme Teorisi İnsanların başarı sebeplerinin yetenek ve çaba nedeniyle içsel, çabanın duruma göre değişebileceği nedeniyle değişken ve çok çalışma ve uygun strateji kullanımı ile kontrol edilebildiklerine inanmaları dolayısıyla insanların çok çalışabileceklerini varsaymaktadır.

Eşitlik Teorisi İnsanların bir ilişkiden elde ettikleri kazancın veya ilişkiye yaptıkları katkının diğer bireylerle kıyaslandığında benzer oranda olması halinde söz konusu ilişki her iki taraf için de doyurucu olacaktır. İnsanların kendilerine adil davranıldığında, hak ettikleri ödülleri aldıklarında, ödüllerin adilce dağıtılması durumunda ve kendilerine saygı ve nezaket gösterildiğinde çok çalıştıklarını öne sürer.

Beklenti Teorisi Bireyler fazla çaba göstererek performanslarını arttırabilirlerse, iyi performans dikkate alınır ve ödüllendirilirse ve bireyler bu ödülleri değerli bulurlarsa daha fazla çalışacaklardır.

Öz- Yeterlik Kuramı Bireylerin kendilerinin hangi hedefi koyduklarını, ne kadar çaba harcadıklarını, zorluklara karşı, ne kadar süre dayanabildiklerini ve hatalarıyla nasıl baş ettiklerini belirleyerek motivasyonlarına katkıda bulunur.

Son öz… İçsel ve dışsal güdülenme bireylerin güdülenmesi için başvurdukları farklı iki yöntemdir.

Kaynak Hoy, W.K. & Miskel, C.G. (1998). Eğitim Yönetimi: Teori, Araitıma ve Uygulama. Çeviri Editörü: Selahattin Turan. Nobel Yayınları. Ankara.