BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK İSTENDİK YÖNDE DEĞİŞİKLİKLER OLUŞTURMA SÜRECİDİR.
1.DOĞUŞTAN GELENLER:İÇGÜDÜ REFLEKS DAVRANIŞ İNSANIN UYARANLAR KARŞISINDA HER TÜR ETKİNLİĞİNE DENİR. ÜÇ TÜRÜ VARDIR. 1.DOĞUŞTAN GELENLER:İÇGÜDÜ REFLEKS 2. GEÇİCİ DAVRANIŞLAR: ALKOL, HASTALIK YORGUNLUK GİBİ ETKENLER İLE ORTAYA ÇIKAN 3. SONRADAN EDİNİLMİŞ (ÖĞRENİLMİŞ) DAVRANIŞLAR: KALICI İZLİDİR. BİSİKLET KULLANMA GİBİ
EĞİTİM SÜRECİNDEKİ HEDEFLERİ İŞARET EDER. İSTENDİK EĞİTİM SÜRECİNDEKİ HEDEFLERİ İŞARET EDER. HEDEFLERİN GELİŞİ GÜZEL DEĞİL, BİRTAKIM SÜREÇLERLE VE BELLİ İLKELERE GÖRE BELİRLENMESİ GEREKTİĞİNİ İFADE EDER.
YAŞANTI YAŞAM VE YAŞANTI FARKLIDIR. YAŞAM (LIFE): DOĞUMLA ÖLÜM ARASINDA GEÇEN SÜRE YAŞANTI (EXPERIENCE): YAŞANILANLARDAN GÖRÜLENLERDEN, DUYULANLARDAN, EDİNİLENLERDEN SONRA KİŞİDE KALAN ŞEY, HAYAT TECRÜBESİ. İZ BIRAKIR. UNUTULMAZ. ÖĞRENME OLMASI İÇİN DE YAŞANTI OLMASI GEREKİR.
SÜREÇ EĞİTİM “X” TARİHİNDE BAŞLAYIP “Y” TARİHİNDE BİTMEZ. SÜRE VE SÜREÇ AYNI DEĞİLDİR. SÜRE: BİR OLAYIN BAŞI İLE SONU ARASINDA GEÇEN ZAMAN ARALIĞI MAÇ 90 DAKİKA İSE…. SÜREÇ: ZAMAN İÇİNDE TEKRARLANAN, İLERLEYEN, GELİŞEN OLAY VE HAREKETLER DİZİSİ. YANİ BAŞI SONU BELLİ DEĞİL. EĞİTİM “X” TARİHİNDE BAŞLAYIP “Y” TARİHİNDE BİTMEZ. AMA OKUL BİTEBİLİR.
EĞİTİM BİR DE KÜLTÜR EĞİTİMDEN DAHA GENİŞ KAPSAMLIDIR VE DİRENÇLİDİR. KASITLI KÜLTÜRLEME SÜRECİDİR. KASIT: ETKİNLİĞİNİN PLANLI VE PROGRAMLI YAPILMASI KÜLTÜR: İNSANIN ORTAYA KOYDUĞU HERŞEYDİR. ÜÇ TÜR KÜLTÜRLEME VARDIR: ZORAKİ ( ZORLA İSİM- DİN DEĞİŞTİRME) GELİŞİGÜZEL (CİNSELLİK KONULARININ KULAKTAN KULAĞA ÖĞRENİLMESİ) KASITLI: ( EĞİTİM PLANLI VE PROGRAMLI OLDUĞUNDA KASITLI KÜLTÜRLEMEYE ÖRNEKTİR. ) KÜLTÜR EĞİTİMDEN DAHA GENİŞ KAPSAMLIDIR VE DİRENÇLİDİR.
EĞİTİM DOĞASI GEREĞİ 2’YE AYRILIR 1-FORMAL EĞİTİM AMAÇ, İLKE VE KURALLARI ÖNCEDEN PLANLANMIŞ, BELLİ BİR PROGRAM DAHİLİNDE DÜZENLİ OLARAK YAPILAN EĞİTİM. 2-İNFORMAL EĞİTİM BELLİ BİR AMAÇ VE PROGRAMA BAĞLI OLMADAN, HAYATIN KENDİ İÇİNDE OLUŞAN EĞİTİM. 7
2007 KPSS Aşağıdakilerden hangisi, çocuğun akranlarıyla oynarken ya da arkadaş grupları içinde edindiği informel öğrenmenin özelliklerinden biri değildir? A) Dogal ortamda kendiliginden olusur. B) Olumlu ya da olumsuz olarak gerçekleşebilir. C) Yer, mekân ve ortam değişebilir. D) Planlı ve programlıdır. E) Kazanılan beceriler kişiye göre değişiklik gösterir
FORMEL EĞİTİM 2‘YE AYRILIR Örgün Yaygın Uzun süreli Kısa süreli zorunlu İsteğe bağlı Aynı yaş grupları Farklı yaş grupları Belli konular Konu sınırlandırması yok diploma sertifika 9
ÖRGÜN YAYGIN İLKÖĞRETİM HALK EĞİTİM ORTAÖĞRETİM HİZMET İÇİ ĞİTİM ÜNİVERSİTE KURS (DERSHANE)
ÖĞRETİM EĞİTİM ÖĞRETİM AYNI ŞEY DEĞİLDİR. EĞİTİM , BİREYDE DARANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ MEYDANA GETİRME SÜRECİ ÖĞRETİM İSE BU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN OKULLARDA PLANLI VE PROGRAMLI BİR ŞEKİLDE YAPILMASIDIR. Anahtar: okul
ÖĞRETME ÖĞRETME DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN PLANLI VE PROGRAMLI BİR ŞEKİLDE YAPILMASI İÇİN GEREKEN ÖĞRENME ETKİNLİKLERİNİ YÖNETME, YÖNLENDİRME VE KILAVUZLAMADIR. SORUMLU KİŞİ ÖĞRETMEN Anahtar: öğretmen
ÖĞRENME YAŞANTI ÜRÜNÜ NİSPETEN KALICI İZLİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ OLUŞTURMA SÜRECİDİR. BİLGİNİN ALINMASI, İŞLENMESİ, BELLEKTE DEPOLANMASI VE GEREKTİĞİNDE GERİ GETİRİLMESİDİR. ÖĞRENME İŞİNİ ÖĞRENCİ YAPAR. Anahtar: öğrenci
EĞİTİM ÖĞRETİM ARASINDA FARKLAR HER YERDE OLABİLİR BELİRLİ ORTAMLARDA (OKULDA) OLUR SÜREKLİDİR, YAŞAM BOYU SÜRER PLANLANAN ZAMANLA SINIRLIDIR ÖĞRETİMİ İÇİNE ALIR KAPSAMLIDIR EĞİTİMİN PLANLI PROGRAMLI KISMINI OLUŞTURUR. EĞİTİMİN PARÇASIDIR. HER TÜRLÜ BİLGİ VE DENEYİMİ İÇİNE ALIR ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ AMAÇLARA ULAŞMAK İÇİN DÜZENLENMİŞ ETKİNLİKLERİ İÇİNE ALIR
Eğitim Öğretim
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde organize edilmesidir.
Çevre Koşulları GİRDİ ÇIKTI Dönüşüm Süreci Geri Besleme
AÇIK SİSTEM Girdiler,islemler, çıktılar ve dönütten oluşan ve en az bir hedefi gerçekleştirmek üzere örgütlenip uygulamaya konulan ve uygulama sonuçlarına göre yeniden düzenlenen dirik bir örüntü olarak tanımlanabilir.
KAPALI SİSTEM Kapalı sistemlerin ya yeterli girdisi, ya da çıktısı yoktur. Dönüt kapalı sistemlerde bulunmaz.
KAPALI SİSTEM AÇIK SİSTEM ÖZGÜVEN Düşük Yüksek İLETİŞİM Dolaylı, belirsiz, kapalı, uyumsuz, gelişimi engelleyici Doğrudan, açık, belirgin, uygun, gelişim sağlayıcı TARZ Yalvarıcı, suçlayıcı, hesapçı, dağınık Seviyeleyici KURALLAR Gizli, eski, insafsız, katı. Kurallara uyum için ihtiyaçlar değiştirilir. Kurallar hakkında yorum yapmaktan kaçınılır. Açık, güncel, insancıl, esnek, gerçekçi, uygun, yapıcı. Gerektiğinde kurallar değiştirilebilir, kurallar hakkında açıkça fikir yürütülebilir. SONUÇLAR Rastlantısal, kaotik, yıkıcı, uyumsuzdur. Öz değer ve güven giderek yükselir, kişi gelişir, kendi ayakları üzerinde daha rahat durur.
Sistem Olarak Eğitim İŞLEMLER GİRDİ ÇIKTI ÜNİTE SIRASI PEKİŞTİREÇ ÖĞRENCİNİN SAYISI, YAŞI,CİNSİYETİ OKUL SINIF YÖNETİCİ VELİ ARAÇ GEREÇ YİYECEK İÇECEK GİYİM KUŞAM YENİ BİLGİLER(PROGRAM) YENİ PERSONEL İŞLEMLER ÜNİTE SIRASI PEKİŞTİREÇ İPUCU ETKİN KATILIM ARAÇ GEREÇLER STRATEJİLER YÖNTEM TEKNİK ZİHİNSEL SÜREÇLER ZAMAN SEVGİ ÖĞRETMEN ÇIKTI ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARI İSTENDİK VE İSTENMEDİK DAVRANIŞLAR DENEYİM SINAV KAZANANLAR SINAV KAZANAMAYANLAR GERİ BİLDİRİM HER İŞLEMİN SONUNDA SİSTEME BİLGİ VERME İŞLEYEN VE İŞLEMEYEN ÖĞELERİ BİLDİRME