ÜST YÖNETİM STRATEJİLERİ (KURUMSAL STRATEJİLER)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
Advertisements

Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
BÖLÜM 4 Finansal Tablo Analizi Bu bölümü okuduğunuz zaman, şunları yapabiliyor olmanız gerekir: Oran analizinin ne olduğunu açıklamak Beş grup oranın.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Program Tasarım Modelleri
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Pazarlama İlkeleri.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 4. Hafta Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri Yrd. Doç. Dr.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri ve Rekabet Avantajları 29/03/2017 Kaynak: Global Pazarlama, Keegan & Green; Stratejik.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Intellectual Asset Management
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONTROLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
İŞLETME FİNANSI.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE KATKILAR, KESİNTİLER ve DENETİM
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Projenin sonlandırılması
Uluslararası İşletme Yönetimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Çevre Yönetim Sistemi
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

ÜST YÖNETİM STRATEJİLERİ (KURUMSAL STRATEJİLER)

KURUMSAL STRATEJİLER Üst düzey yöneticiler, stratejik çalışmalarını 3 noktaya odaklanarak yaparlar : İşletmenin temel işi ve faaliyet konusu nedir? İşletme, geleceği de göz önüne alarak, mevcut iş alanlarındaki etkinliklerini ve işlerini sürdürmeli ve artırmalı mıdır? İşletme, mevcut işlerinde rekabet edebilmek için ne tür stratejiler geliştirmelidir?

ÇEŞİTLENDİRME STRATEJİLERİ Yeni iş alanlarına girmek ve oradaki fırsatlardan yararlanarak ortalamanın üzerinde getiri elde etmek isteyen işletmelerde uygulanan bir üst yönetim büyüme stratejisidir. Amaç, işletmenin getiri sağlayabileceği yeni iş alanları veya yeni işler üzerinde odaklanmaktır. Çeşitlendirme stratejisi, temel strateji olarak bir büyüme stratejisidir.

İLİŞKİLİ ÇEŞİTLENDİRME STRATEJİSİ Tek merkezli bir büyüme stratejisidir. İşletmenin, faaliyette bulunduğu mevcut iş alanları içinde veya benzer konularda yeni işlere girişmesi halinde işletmenin ilişkili bir çeşitlendirme stratejisi uyguladığı söylenebilir. İşletmenin bildiği, deneyim sahibi olduğu mevcut işinde veya benzer işlerde yeni faaliyetlerde bulunarak büyüme.

İLİŞKİSİZ ÇEŞİTLENDİRME STRATEJİSİ Büyüme arzusunda olan işletmelerin daha önce faaliyette bulunduğu alanlardan çok farklı ve değişik alanlarda yeni işlere girmesi. Bir işe hemen hemen yeniden başlamak, sıfırdan başlamak gibidir. Daha çok risk taşır. Amaçlanan strateji grubunda olmakla beraber, işletmeler istekli olmadan da bu stratejiyi uygulamak zorunda kalabilirler.

ÇEKİLME STRATEJİSİ İşletmelerin faaliyette bulundukları işlerin bazılarının veya tamamının terk edilmesi durumunda uyguladıkları stratejilerdir. İşletme ortalamanın altında bir getiri elde ediyor olabilir. Çevresel analizler sonucu yeni sahalarına girmeyi bir fırsat olarak görebilir ve kaynaklarını mevcut işlerinden çekip bu cazip sahalara yönlendirebilir. Amaç ne olursa olsun bu stratejiler, çalışanlar ve tedarikçiler için olumsuz çağrışımlar yapar.

TASARRUF STRATEJİSİ İşletmenin finansal durumunun zayıflaması ve üstünlüklerini kaybetmesi sonucunda, belirli bir süre için geliştirme ve büyüme faaliyetlerini azaltıp tüm dikkat ve uğraşları, işletme içi verimliliğin yükseltilmesine yönelten stratejilerdir. Temel nokta, mevcut olumsuzlukların tasarruf önlemleri ile düzeltilebileceğine olan inançtır. Olumsuz noktalar, geçici ve düzeltilebilir bir durum olarak görülür.

KISMİ TASFİYE STRATEJİSİ Bazı işlerin ya da iş birimlerinin terk edilmesi söz konusudur. Kısmi tasfiye stratejilerine tasarruf stratejilerinin sorunları çözemediği hallerde başvurulur. Daha sonuç alıcı ve sert tedbirler içerir. Bu stratejiler, işgücü, tedarikçi ve toplum düzeyinde sorunlar yaratabilir. İşletmenin şöhretini lekeler ve değer kaybına yol açabilir. Bu stratejilerin uygulanmasında duygusal nedenlerle zorluklar yaşanabilir. Uygulama esnasında dışarıdan destek alınabilir.

TAM TASFİYE STRATEJİSİ İşletmeler tüm faaliyetlerini durdururlar ve varlıklarını sona erdirirler. Uygulaması en zor stratejidir. İki sebeple uygulanabilir: İşletme artık yaşamını devam ettiremeyecek bir duruma yaklaşmıştır. Tam tasfiye stratejisi yapılmazsa, gün geçtikçe bozulan durum finansal dengeleri alt üst edebilir.

BOSTON DANIŞMA GRUBU Değişik iş birimlerine sahip işletmelerin bu iş birimlerini bir portföyde göreceli olarak yönetebilmeleri için geliştirilmiş bir tekniktir. İş birimleri bulundukları sektörün büyüme hızı ve sahip oldukları göreceli pazar payı göz önüne alınarak analiz edilir. Hangi iş birimleri için nasıl kurumsal strateji geliştirilebileceği konusunda alınacak stratejik kararlar bu analize dayandırılmaktadır.