MALİ ANALİZ
MALİ ANALİZ TÜRLERİ 1-Analiz yapanın kimliğine göre; a)İç Analiz Bunlar; Yöneticiler, muhasebeciler işletme içi denetçiler olabilir. b) Dış Analiz; işletmeler ile ilişkili 3.şahıslarca yapılır.
MALİ ANALİZ TÜRLERİ 2-Analizin Kapsamına göre; a) Statik Analiz; Belirli bir döneme veya tarihe ait Mali Tablolar da yer alan kalemler arası mevcut ilişkilerin incelenmesi ile yapılan analizdir. b) Dinamik Analiz; Birden fazla döneme ait(bir birini izleyen)mali tablolarda yer alan kalemler arası ilişkilerin karşılıklı incelenmesidir.
3-Analizin yapılma amacına göre; a)Yönetim analizi; işletmenin sağlam bir finansman politikasına sahip olması için faaliyetlerini kontrol edebilmesi ve değerlendirebilmesi için yöneticilere yapılır. b)Kredi Analizi; c)Yatarım Analizi;
MALİ TABLOLAR ANALİZİNİN BAŞARI KOŞULLARI Şu ön şartlar gereklidir.(Mali T.A amacına ulaşmak) 1-Mali tabloların sağlıklı bir şekilde hazırlanması ve analize esas alınan verilerin, bilgilerin doğru olması 2-Analistin, muhasebe kavram ve uygulamasını iyi bilmesi. 3-Firma faaliyetlerini ilgilendiren (ticaret konusu, vergi konuları yasa ve düzenlemelerin bilinmesi. 4-Analize tutulan işletmenin ait olduğu sektörün ve işletmenin sahip olduğu özelliklerin kavranması.
MALİ TABLOLAR ANALİZİNİN BAŞARI KOŞULLARI 5-İnceleme dönemindeki ekonomik şartlar ve eğilimlerin saptanması çevre koşullarının bilinmesi. 6-İncelenen firmanın çeşitli politikalarının (üretim, fiyat, finansman, kar dağılımı v.b)ve muhasebe usullerinin analist tarafından bilinmesi,(buda iyi istihbarat dan geçer) 7-Analistin, yüksek öğrencinin görmüş olması, yaratma yeteneğine, muhakeme araştırmacı nitelikleri taşıması 8-Analistin birçok rakamla firma hakkında kesin hükümlere varmaması gerekir.
MALİ ANALİZ TEKNİKLERİ 1-Karşılaştırmalı Tablolar Analizi 2-Yüzde Yöntemi ile Analizi 3-Eğilim (Trend Yüzdeleri)Yöntemi ile Analiz 4-Oranlar (Rasyonlar) ile Analiz. Mali Analiz Tekniklerinden çıkan sonuçlar ile işletmenin gelecekteki durumunu tahmine çalışılır. Bulunan sonuçlar geçen yıl veya yıllar, sektörün reklamları ve standart rakamlarla karşılaşılır. Bu tahmin ve karşılaşmalar, yorumlarla işletmede bundan sonra alınacak kararlara esas teşkil eder. Son ünitede ayrıntılı olarak ele alınacaktır.