SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Advertisements

Elektrik Mühendisleri Odası
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MARKETING MYOPIA Theodore Levitt Harvard Business Review
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Marka Konumlandırma Brand Positioning
Elektrik Mühendisleri Odası Ramazan Pektaş EMO Ankara Şubesi Enerjide Özelleştirme.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Pazarlama Giriş 1 1.
Topografik Kişilik Kuramı
“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ”
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İşletmelerde İletişim
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 8. Hafta
İŞLETMELERİN KURULUŞU
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Pazarlama Yönetimi Okulu (1)
Dram sanatının özellikleri
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
ZTE 311 TARIMSAL PAZARLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Balık yetiştiriciliğinde yer seçimi ve su kalitesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1 / 491 / / 21 3 / 21 4 / 21 5 / 21 6 / 21.
Sunum transkripti:

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA

“Sosyal Pazarlama” kavramı 1970’li yıllarda, pazarlama araç ve tekniklerinin ürün veya hizmete uygulanmasının “fikirlerin pazarlanmasına” da uygulanabileceği düşüncesinin ortaya çıkmasıyla birlikte bir disiplin olarak Philip Kotler ve Gerald Zaltman’nın çalışmaları sonucu doğmuştur.

SOSYAL PAZARLAMA “Öncelikli olarak pazarlamacının elde edeceği fayda için değil, hedef kitlenin ve genel toplumun faydası için sosyal davranışları etkilemeye yönelik çalışmalardır.”

Sosyal Pazarlamanın Amacı: Toplumun yararı ve onun gerçek ihtiyaçlarına yönelik hizmet sunmaktır

Bazı kavramlar: Değiş Tokuş Teorisi Hedef Kitle Rekabet Pazar Bölümleme Tüketici Yönlülük Pazarlama Karması

Sağlık sektöründe, sosyal pazarlamayı örnekler Ölümcül bir hastalıktan haberdar etmek Erken teşhis ve tedavinin önemini anlatmak Anne sütünün bebekler için önemli olduğunu anlatmak Sigara kullanımı gibi insanları zararlı alışkanlıklardan kurtarıp iyiye yönlendirmek Kilo vermek, düzenli diş fırçalamak gibi yararlı şeylere teşvik etmek

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815