TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Advertisements

Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
TURİZM PAZARI.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
STRATEJİK PAZARLAMA
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Pazarlama Yönetimi Süreci
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Sorular Şekil1. Sorular Şekil 2 Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz.
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Turizm Pazarlaması Çevresi
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Yönetimin Fonksiyonları-1 Planlama Örgütleme
Pazarlama Çevresi.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 11. Hafta Stratejik Kontrol Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
BÜROLARDA PLANLAMA Öğr. Gör. Öznur NALÇINKAYA.
Medya Planlaması ve Stratejisi
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
İKNA SÜRECİ.
Sunum transkripti:

TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner

Turizm Pazarlamasının Planlanması Turizm pazarlama planlaması, turizm işletme ya da bölgesinin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermelerini içermektedir. Planlama yapılmadan ticari faaliyetlerin yerine getirilmesi ve belirlenen hedeflere ulaşılması olası olmayacaktır. Pazarlama planlaması, turizm işletmelerinin ve turizm bölgelerinin kısa ve uzun vadeli hedeflerine ulaşabilmeleri için gereklidir.

Pazarlama Planlamasının Ana İşlevleri Analiz: Mevcut durumu ortaya çıkarır. Hedefler: Gelecekte hangi aşamada olmak istediğini açıklar. Stratejiler: Hedeflere ulaşmada kullanılacak yöntem ve araçlar belirlenir. Taktikler: Hedefe nasıl ulaşacağının kararı verilir. Denetim: Uygulama sonuçları değerlendirilir.

Pazar Bölümlendirme Pazarlama etkinliklerini bir noktada yoğunlaştırmak ve pazarlama bütçesini etkin kullanmak amacıyla çeşitli kriterlere göre pazarı sınıflandırmaktır. Kime, Neyi, Nerede, Nasıl, Ne zaman, sorularına göre bölümlendirme yapılır. Turizm pazarı 1970’li yılların başında bölümlendirilmeye başlanmış ve başlangıçta demografik, sosyo-ekonomik ve psikolojik olarak 3’e ayrılmıştır.

Turizmde Pazar Bölümlendirme Coğrafi Bölümlendirme Demografik Bölümlendirme Psikojik Bölümlendirme Davranışsal Bölümlendirme

Coğrafi Bölümlendirme Uluslar Eyaletler Bölgeler Ülkeler Şehirler Komşular İklim

Demografik Bölümlendirme Yaş Cinsiyet Gelir Meslek Milliyet Eğitim Medeni durum Aile büyüklüğü

Psikojik Bölümlendirme Kişilik Özellikleri İlgi Alanları Yaşam tarzı Düşünce yapısı İnanç Değerler Aktivitelere Katılma

Davranışsal Bölümlendirme Beslenme ve Sağlık Durumlarına Göre Satın Alma Davranışına Göre Satın Alma Dönemine Göre Turizme Katılma Amacına Göre Motivasyon Temeline Göre Bilgi Arama Temeline Göre

TURİZM PAZARLAMA KARMASI

PAZARLAMA KARMASI – 7P Pazarlama yönetiminin iki temel görevi bulunmaktadır. Bunlardan ilki, Hitap etmek istediği uygun bir hedef pazar seçmek, ikincisi ise Seçilen pazar veya pazarlara uygun pazarlama karması oluşturmaktır.