DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Atölyesi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ROL OYNAMA.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
SANAT EĞİTİMİ.
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ

Dramanın Önemi Modern çağa uyum sağlamaya çalışan toplumların gelecekteki başarısı bugünün nitelikli bireyleri ile gerçekleşecektir. Bireylere doğrudan kendi yaşantıları ve çevre yoluyla kalıcı öğrenme ortamı sunan drama nitelikli bireyler yetiştirilmesinde çok önemli bir role sahiptir. Yarınların emanetçisi olan bugünün çocukları uygun sosyal ve fiziksel çevre koşullarında ve sağlıklı etkileşim ortamlarında gelişimleri için gerekli deneyimleri elde ederek başarılı bir gelişim gösterirler.

Drama da çocuğa sağlıklı etkileşim ortamı sunarak çocuğun gelişimini destekleyerek kendi hareketleri yoluyla bir yaşantı geçirmesine fırsat yaratmakta ve aktif katılımcıya dönüşmesini sağlamaktadır. Drama denildiğinde eğlenerek geçirilen, içinde öğrenmenin de olduğu yaratıcı bir süreç akla gelmektedir.

Dramanın Önemi Drama ile okul öncesi dönemden itibaren çocukları ezbercilikten uzaklaştırarak, onları öğrenilecek konunun merkezine kendi isteği ile çekilmesine olanak sağlayan bir eğitim ortamı yaratılmaktadır

Dramanın Önemi Yaratıcı drama çalışmalarına katılan çocuklarda grupla birlikte çalışabilme, yaratıcı düşünme, kendini anlama, sözel ve sözel olmayan iletişim, dili kullanma, işbirliği içinde çalıma, problem çözme ve kendini ifade etme becerilerinin gelişimi, insanlara karşı daha duyarlı olma, kendine güven duyma, sorumluluk duygusu kazanma, iç disiplin kazanma, hayal gücünün gelişimi, dayanışma ve paylama duygusunun gelişimi, hoşgörülü olma, demokratikleşme, sosyalleşme gibi bazı olumlu kazanımların olması beklenmektedir

Dramanın Önemi Ayrıca farklı yaşantıları tanıma, farklı rollere girerek farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazanma, yaşamın çok yönlü algılanmasını ve araştırma isteğinin gelişimini sağlama, yaparak, yaşayarak öğrenme, öğrenilenlerin kalıcı olması drama çalışmaları sonucunda bireylerde olması beklenen kazanımlar arasında da sayılabilir

Dramanın Önemi Bu kadar çok olumlu kazanımların olduğu düşünüldüğünde drama çalışmalarına katılmanın ya da bir konuyu anlatırken dramanın bir yöntem olarak kullanılmasının ne kadar önemli olduğu dikkati çekmektedir

Öğretim üyesi öğrencilere dramanın önemi ile ilgili uygulama yaptırır. DRAMA UYGULAMALARI Öğretim üyesi öğrencilere dramanın önemi ile ilgili uygulama yaptırır.

Kaynaklar Aral, N., Baran, G., Pedük, Ş., Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. İstanbul Ya-Pa Köksal Akyol, A.  (2003). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,1-14 , dergipark.gov.tr. Erişim Tarihi:27.10.2017 Körükçü, Ö. (2015). Drama ile ilgili Kavramlar. Okul Öncesi Eğitimde Drama. Ed.:A. Köksal Akyol. Ankara:Hedef Yayınları. S:10-20