DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
Dramanın Önemi Modern çağa uyum sağlamaya çalışan toplumların gelecekteki başarısı bugünün nitelikli bireyleri ile gerçekleşecektir. Bireylere doğrudan kendi yaşantıları ve çevre yoluyla kalıcı öğrenme ortamı sunan drama nitelikli bireyler yetiştirilmesinde çok önemli bir role sahiptir. Yarınların emanetçisi olan bugünün çocukları uygun sosyal ve fiziksel çevre koşullarında ve sağlıklı etkileşim ortamlarında gelişimleri için gerekli deneyimleri elde ederek başarılı bir gelişim gösterirler.
Drama da çocuğa sağlıklı etkileşim ortamı sunarak çocuğun gelişimini destekleyerek kendi hareketleri yoluyla bir yaşantı geçirmesine fırsat yaratmakta ve aktif katılımcıya dönüşmesini sağlamaktadır. Drama denildiğinde eğlenerek geçirilen, içinde öğrenmenin de olduğu yaratıcı bir süreç akla gelmektedir.
Dramanın Önemi Drama ile okul öncesi dönemden itibaren çocukları ezbercilikten uzaklaştırarak, onları öğrenilecek konunun merkezine kendi isteği ile çekilmesine olanak sağlayan bir eğitim ortamı yaratılmaktadır
Dramanın Önemi Yaratıcı drama çalışmalarına katılan çocuklarda grupla birlikte çalışabilme, yaratıcı düşünme, kendini anlama, sözel ve sözel olmayan iletişim, dili kullanma, işbirliği içinde çalıma, problem çözme ve kendini ifade etme becerilerinin gelişimi, insanlara karşı daha duyarlı olma, kendine güven duyma, sorumluluk duygusu kazanma, iç disiplin kazanma, hayal gücünün gelişimi, dayanışma ve paylama duygusunun gelişimi, hoşgörülü olma, demokratikleşme, sosyalleşme gibi bazı olumlu kazanımların olması beklenmektedir
Dramanın Önemi Ayrıca farklı yaşantıları tanıma, farklı rollere girerek farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazanma, yaşamın çok yönlü algılanmasını ve araştırma isteğinin gelişimini sağlama, yaparak, yaşayarak öğrenme, öğrenilenlerin kalıcı olması drama çalışmaları sonucunda bireylerde olması beklenen kazanımlar arasında da sayılabilir
Dramanın Önemi Bu kadar çok olumlu kazanımların olduğu düşünüldüğünde drama çalışmalarına katılmanın ya da bir konuyu anlatırken dramanın bir yöntem olarak kullanılmasının ne kadar önemli olduğu dikkati çekmektedir
Öğretim üyesi öğrencilere dramanın önemi ile ilgili uygulama yaptırır. DRAMA UYGULAMALARI Öğretim üyesi öğrencilere dramanın önemi ile ilgili uygulama yaptırır.
Kaynaklar Aral, N., Baran, G., Pedük, Ş., Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. İstanbul Ya-Pa Köksal Akyol, A. (2003). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,1-14 , dergipark.gov.tr. Erişim Tarihi:27.10.2017 Körükçü, Ö. (2015). Drama ile ilgili Kavramlar. Okul Öncesi Eğitimde Drama. Ed.:A. Köksal Akyol. Ankara:Hedef Yayınları. S:10-20