SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Advertisements

PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İŞLETME İLKELERİ İşletmelerin Sınıflandırılması
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Giriş 1 1.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Dağıtım Kanalları ve Stratejileri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PAZARLAMA KARMASI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İşletmelerde İletişim
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Balık yetiştiriciliğinde yer seçimi ve su kalitesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI

Sağlık sektöründe dağıtım kararları, sağlık hizmetlerinin zaman, mekan ve mülkiyet faydaları yaratmak üzere nerede, ne zaman, nasıl sunulacağı gibi soruları yanıtlamaya yönelik çalışmalardır.

Dağıtım kanalı "Bir malı veya hizmeti ve bunun mülkiyetini üretimden tüketime ulaştırmak üzere girişilen fonksiyonları üstlenen kurumlar dizisi"

DAĞITIM KANALLARININ FAYDALARI Zaman Faydası Yer (Mekan) Faydası Sekil (Biçim) Faydası Sahiplik (Mülkiyet) Faydası Değer Yaratma Faydası

Dağıtım Yoğunluğu-Dağıtım Politikaları Kanal yoğunluğu, bir ürünün en son tüketiciye nasıl ulaştırılmasının uygun olacağını ifade eder. Dağıtım yoğunluğu türleri; Yaygın veya Yoğun Dağıtım Özel veya Tekelci Dağıtım Seçimli veya Selektif Dağıtım

Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım Hizmet işletmelerinin çoğu ürettikleri hizmetleri doğrudan dağıtmak zorundadır. Doğrudan dağıtımda, üretici ile tüketici yüz yüze ilişki içinde olduğundan, işletme müşteri tatmini yönünden hem elverişli hem de elverişsiz durumda olabilir.

Hizmet sektöründe, özellikle temel hizmetlerde dağıtım, hizmetin sunulduğu fiziksel bir yeri ifade eder.

Sağlık hizmetlerinde dağıtım; hizmetlere ulaşım yanında hizmetlerin bulunabilirliğini de içermektedir. Hastanın hastaneye ulaşma zamanı, muayene için bekleme zamanı, park yeri gibi konular ulaşımı içermektedir. Hastaneye ulaştıktan sonra ilgili branştan hekimi bulabilmesi, sağlık sistemine girebilmesi ise bulunabilirliği içermektedir

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815