Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’ DE OPTİK SEKTÖRÜ VE İLAÇ SEKTÖRÜNÜN TUTUNDURMA FAALİYETLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI Dr. Tuba SERT T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ.
Advertisements

PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Standart ve Akreditasyon Daire Başkanlığı
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR
Pazarlama Teknikleri.
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
TELİF HAKLARI VE BİLİŞİM HUKUKU
SAĞLIK HİZMETİNDE GERÇEĞİN SÖYLENMESİNE İLİŞKİN ETİK SORUNLAR
MAHREMİYET VE TIBBİ GİZLİLİK
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Yrd.Doç.Dr. Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
SAĞLIK TESİSLERİ YÖNETMELİĞİ Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü 2011.
E- Ticaret Altyapısı.
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Dünya Çocuk Bilim Derneği
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Reklam ve Halkla İlişkiler
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
TEMEL KAVRAMLAR VE SAĞLIK HUKUKU
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAĞLIK HİZMETİNDE GERÇEĞİN SÖYLENMESİNE İLİŞKİN ETİK SORUNLAR
Pazarlama Giriş 1 1.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Dram sanatının özellikleri
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları

REKLAM

Tüketicilerin bilgilendirilmesi ve ürün- tüketici etkileşiminin gerçekleşmesinde önemli rolü bulunan iletişim uygulamalarında doğru, açık ve anlaşılabilir bilgi aktarımı oldukça önemlidir.

Reklam Tüketicilerin bilgilendirilmesi açısından en çok tercih edilen iletişim yöntemi olarak da değerlendirilebilen reklam uygulamaları, geniş kitlelere malların ve hizmetlerin tanıtılarak benimsetilmesi amacıyla bir ücret karşılığında yapılan eylemlerdir. Bir iletisim yöntemi olan reklamda bilgi aktarımı, haberdar etme görevi üstlenilmektedir.

Reklamın bilgilendirme, ikna etme, destekleme ve hatırlatma olmak üzere dört temel iletişim fonksiyonunu gerçekleştirdiğini söylemek mümkündür

Reklamın iletişime yönelik amaçlarına açıklık getiren en yaygın modeller AIDA, NAIDAS olarak belirtilmektedir. Bu modellerin esas hedefi tüketicinin tanıtımı yapılacak ürüne dikkat etmesini sağlamak ve ardından istenilen yönde hareket edebilmesi için etkide bulunmaktadır.

AIDA (Attention-Interest-Desire-Action) Hedef, tüketicinin dikkati çekilerek (A) tanıtımı yapılan ürünle ilgilenmesi (I) sağlanmaktadır. Bundan sonraki aşamalarda ise tüketicinin markaya karşı istek duyması (D) ve satın alma hareketine (A) geçmesi için iletişim faaliyetleri yönlendirilmektedir.

NAIDAS (Need-Attention-Interest-Desire-Action-Satisfaction) AIDA modelinden farklı olarak tanıtım çabalarına baslamadan önce tüketicinin gereksinimleri (N) ortaya konulmakta ve satın alma sonrası davranışında tüketicinin tatmin (S) düzeyi ele alınmaktadır.

Sağlık hizmetinin, diğer hizmetlere göre farklılık göstermesi, toplumun sağlık hizmetine ulaşımında eşit koşullara sahip olmasının gerekliliği, bu sektörde hazırlanan reklamların önemini ve dikkatle ele alınmasını zorunlu kılmaktadır.

Bu araçla, reklamı yapılan sağlık kurumuna veya hizmetine ilişkin farkındalık oluşturmak, reklam mesajını anlatabilmek, önerilen vaadi kabul ile hizmetten yararlanma davranışına yöneltmek amaçlanmaktadır.

Sağlık sektörünü diğer sektörlerden ayıran temel özelliklerden birisi yasal düzenlemelerin reklam yapılmasını önleyici biçimde düzenlenebilmesidir.

Sağlıkta reklam; ilk yardım, acil servisler, yeme düzensizlikleri, genel diş problemleri gibi konularda tüketicinin kararlarını kolaylaştıracak bilgileri içerebilmektedir. Mevcut hizmetleri tanımlamak, yeni bir hizmet hakkında bilgilendirmek, hizmetlerin nasıl çalıştığını açıklamak, yanlış izlenimleri düzeltmek, tüketici korkularını gidermek reklamla sağlanabilmektedir.

Türkiye’de sağlıkta reklamla ilgili yasal düzenlemeler: Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi Üremeye Yardımcı Tedavi Merkezleri Yönetmeliği Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik Özel Hastaneler Yönetmeliği Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik Türk Tabipleri Birliği Kanunu Optisyenlik Müesseseleri Hakkında Yönetmelik Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik

İspençiyari ve Tıbbi Müstahzarlar Kanunu Kordon Kanı Bankacılığı Yönetmeliği Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Yönetmelik İnsani Tüketim Amaçlı Sular Hakkında Yönetmelik Özel Öğretim Kurumları Kanunu Organ ve Doku Alınması, Saklanması ve Nakli Hakkında Kanun Nüfus Planlaması Hakkında Kanun Hekimlik Meslek Etiği Kuralları Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliği Hiperbarik Oksijen Tedavisi Uygulanan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik Akupunktur Tedavisi Uygulanan Özel Sağlık Kuruluşları ile Bu Tedavinin Uygulanması Hakkında Yönetmelik Güzellik ve Estetik Amaçlı Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma, Uyumlu Eylem ve Kararlar ile Hakim Durumun Kötüye Kullanılması Halinde Verilecek Para Cezasına İlişkin Yönetmelik

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815