Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Tutundurma Bir işletmenin mal ya da hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici ya da pazarlamacı işletmenin denetimi altında yürütülen müşteriyi ikna etme amacına yönelik; bilinçli, programlanmış ve eşgüdümlü faaliyetlerden oluşan bir iletişim sürecidir.
Tutundurmanın işlevleri; Tüketicilere yeni mal ve hizmetler hakkında bilgi verir Tüketicilerin bu mal ve hizmetleri nerelerden bulabileceklerini haber verir Tüketicilere ürünleri kullanmaya devam etmeleri hatırlatmasında bulunur Tüketicilerin bir ürünü diğerlerine tercih etmelerini sağlar Tüketiciler ile iletişim kurar
Tutundurma ------- Pazarlama iletişimi
Tutundurma Karması Elemanları Kişisel Satış Reklam Satış Geliştirme Halkla İlişkiler Doğrudan Pazarlama
Kişisel Satış
İlk kullanılan tutundurma yöntemidir. AMA kişisel satışı şöyle tanımlamaktadır: “Satış yapmak maksadı ile bir veya daha çok satın alıcı ile konuşarak sözel sunuşta bulunmak”
Kişisel Satış Kişisel satış, bir ürün ya da hizmetin bir firma yetkilisi aracılığı ile yüz yüze bir kişi ya da gruba tanıtımı, tutundurma veya satış amacı ile sunuluşudur. Başka bir ifade ile kişisel satış, satış yapmak amacı ile satıcının bir veya daha çok sayıda potansiyel müşteriyle yüz yüze görüşmesidir.
Kişisel Satış Süreci Ön Hazırlık Aşaması Satış Görüşmesi Aşaması Satışa Teşvik Aşaması Satış Görüşmesini Bitirme Aşaması Satışın Takibi Aşaması
Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815