Ziyafet ve İkram Hizmetleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SERVİSTE UYULMASI GEREKEN KURALLAR ve SERVİS TÜRLERİ
Advertisements

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM YİYECEK İÇECEK BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON YAPISI ZEYNEP ASLAN
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
MÖNÜ.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
IMDA KONGRESİ GALA YEMEĞİ, GORDİON, POLATLI – ANKARA
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
Ziyafet Servisi Yönetimi
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
KAPASİTE SEÇİMİ VE PLANLAMASI
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
HİZMET SİSTEMİNİN KURULMASI
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
MRP (Malzeme İhtiyaç Planlama)
OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
TBS’de yönetİm.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
TBS’DE MUTFAK VE YEMEKHANE
YÖNETİM FONKSİYONLARI
STANDART TARİFELER.
MENÜ PLANLAMA ve MENÜ PLANLAMA İLKELERİ
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
GENİŞ ÇAPTA SERVİS YÖNTEMLERİ
KUVER AÇMA Standart Kuver Malzemeleri : Molton Masa örtüsü Kapak örtü
Geleneksel Servis Türleri
4. SERVANTLARIN HAZIRLIĞI
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Tranş, kesilip parçalanmadan bütün halde pişirilen et yemekleri, balıklar, tavuk ve diğer kümes hayvanları ile av etlerinin temizlenip dilimlenmesi ve.
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
SERVİS ARABALARININ HAZIRLIĞI
“Mizan Plas” (Mise en Place) nedir? Kısaca açıklayınız.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
MİZAN PLAS (MISE EN PLACE): SERVİSE ÖN HAZIRLIK Emir Hilmi Üner
Geleneksel Servis Türleri
KUVER AÇMA İki Bardak: Kuverde kullanılacak iki bardağın yeri sunulacak içkilere bağlıdır. Su bardağı ile birlikte şarap bardağı da kullanılacak ise.
KAT HİZMETLERİNİN TANIMI ve ÖNEMİ
KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

Ziyafet ve İkram Hizmetleri Emir Hilmi Üner

Ziyafet Organizasyonlarında Planlamanın Önemi Belirginleşen işbölümü sonucu ziyafete ilişkin memorandum (yazılı emir) ilgili yöneticilere (ziyafet ofisi, satın alma, muhasebe, depo, vb. yerlere) gönderilir ve ilgili departmanlar ziyafet organizasyonu için gerekli çalışmalara başlarlar

Ziyafet Organizasyonlarında Planlamanın Önemi Mizan plas çalışmalarının planlanması Ziyafete ilişkin zaman çizelgesinin hazırlanması Haftalık ziyafet listelerinin hazırlanması ve salon tahsislerinin belirlenmesi Diğer planlama çalışmaları

Ziyafet Organizasyonunun Kabulü Ziyafet bölümü, gerektiğinde ziyafet sahiplerine göstermek ve onlara yardımcı olmak için bazı ön hazırlıkları yapmış olmalıdır. Salonun çeşitli amaçlara göre hazırlanmış planları ve set menüleri müşterilere sunarak en uygun seçenekler belirlenir.

Ziyafet Organizasyonunun Kabulü Ziyafet müdürünün (yöneticisi/sorumlusu) müşterinin istekleri doğrultusunda seçenekler sunabilmesi için elinde bazı verilerin her an hazır olarak bulunması gerekir, bu veriler: Salonların rezervasyon durumlarını gösteren banket rezervasyon listesi, Salonların kapasiteleri, özellikleri ve donanım imkanlarını gösteren salon çizelgesi, Çeşitli organizasyonlar için önceden hazırlanmış değişik fiyat ve içerikteki menü örnekleri Çeşitli organizasyonlar için masa düzeni seçeneklerini gösteren salon krokileridir.

Ziyafet Organizasyonunun Kabulü Ziyafet yöneticisi öncelikle müşterinin ne istediğini ve ziyafet organizasyonu için ne kadar harcama yapabileceğini bilmelidir. Bunları bilirse müşterilere salon seçimi, menünün içeriği hakkında daha sağlıklı yönlendirmelerde bulunabilir. Salon seçimi, konuklara sunulacak yiyecek ve içeceklerin türü, servis çeşidi ziyafete ödenecek bedeli ciddi şekilde değiştirmektedir.

Ziyafet Organizasyonunun Kabulü Ziyafeti kabul edecek yetkili, ziyafet sahibi ile anlaşma yaparken bazı konulara dikkat etmelidir: Mümkünse salonun bir önceki yemekte kullanılan plana göre hazırlanması sağlanmalıdır. Bu yol emekten tasarruf sağlar. Menülerden konaklama işletmesine en fazla gelir getirenler tavsiye edilir. Menülere, önceden hazırlanıp bekletilebilen cins yemekler konulmalı ve bunlar tavsiye edilmelidir.

Ziyafet Organizasyonunun Kabulü Menüdeki yemeklerin mevcut mutfak malzemeleriyle kolayca hazırlanabilir olmasına dikkat edilmelidir. Meselâ büyük bir ziyafette çikolatalı sufle verilmez. Hem hazırlanması çok zaman alır hem de 700-800 kişiye sufle hazırlamak nerdeyse imkânsızdır. Tavsiyeler baskı haline getirilmemeli: parayı ödeyecek kişinin ziyafet sahibi olduğu unutulmamalıdır.

Ziyafet Organizasyonunun Kabulü Ziyafet organizasyonları için anlaşma yapılırken göz önünde bulundurulması gereken hususlar şunlardır: Ziyafetin amacı Ziyafetin tarihi Salonun durumu Katılacak davetli sayısı Salonun azami kapasitesi Personel imkanları Malzeme imkanları

Ziyafet/Banket Sözleşmesi Ziyafet müdürü ve müşteri ziyafete ilişkin tüm hususlarda anlaşmaya vardıklarında bu anlaşma yazıya dökülür. Bu anlaşma metnine ziyafet sözleşmesi/ banket sözleşmesi denir.

Ziyafet/Banket Sözleşmesi Ziyafet anlaşmasında yer alması gereken bilgiler şu şekildedir: 1. Ziyafetin cinsi (düğün, nişan, kutlama vb.), 2. Ziyafetin tarihi ve günü, 3. Ziyafetin başlama ve bitiş saati, 4. Garanti edilen kuver sayısı (en son rakam 24 saat önceden bildirilmelidir) 5. Kişi başı fiyat, 6. Menü, ekstra yemek ve içki istekleri, içki servisi, 7. Menü ve isim kartları ve basım kararı, 8. Masa planı, oturma planı, konuşmalar yapılacaksa sırası ve zamanı, 9. Müzik, podyum, mikrofon vb. istekler