Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Avrupa ülkelerindeki önemli merkezler arasında trenle seyahat daha hızlı ve daha etkin hale gelmektedir. Demiryolu ile seyahat daha öncede örnek verildiği gibi, havaalanına ulaşım süresi, check–in ve bagaj teslim işlemleri hesaplandığında havayolu ile seyahatten daha uygun ve ucuzdur.
Demiryolu ile ulaştırmada en dikkati çeken gelişme Londra – Paris arasında, yüksek hızda taşımacılık yapan Eurostar’ın devreye girmesidir. Bu trenle seyahat, yaklaşık 3 saat sürmektedir.
Avrupa’da Demiryolu ulaştırma hizmetleri, Eurailpass’in kullanımının artmasıyla daha da yaygınlaşmıştır. Avusturya, Belçika, Danimarka, Fransa, Batı Almanya, İtalya, Lüxsemburg, Hollanda, Norveç, Portekiz, İspanya, İsveç ve isviçre bu sisteme ilk dahil olan ülkelerdir ve bu sistemin kuruluş tarihi 1959 dur.
Finlandiya, Yunanistan ve İrlanda daha sonra sisteme dâhil olmuşlardır Finlandiya, Yunanistan ve İrlanda daha sonra sisteme dâhil olmuşlardır. Berlin duvarının yıkılmasıyla ve soğuk savaşın sona ermesiyle sisteme Doğu Almanya, Çek Cumhuriyeti ve Macaristan da dâhil olmuştur.
Eurailpass bir pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır, amaç; Avrupalı olmayan turistleri Avrupa’ya çekmektir. Bu sistem Batı Avrupa’da, İngiltere haricinde, farklı zaman dilimlerinde sınırsız seyahate imkân tanımaktadır.
Demiryolu ile seyahatin turizm hareketlilikleri açısından öneminin farkına varan bazı ülkeler; İngiltere (Britrail pass), Almanya (German Railpass), İsviçre (Swisspass), İspanya (Spain Railpass) ve Yunanistan (Greek Railpass) gibi, benzer hizmetler sunmaya başlamışlardır
Eurailpass: Avrupalı olmayan turistlere yukarıda saydığımız ülkeler arasında farklı zaman periyotlarında sınırsız seyahat imkanı veren bir uygulamadır.