Aşağıdaki kavramları açıklayınız

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETME FONKSİYONLARI. Bir işletmede yerine getirilen faaliyetler işletme fonksiyonu olarak ifade edilebilir.Bir işletmede görülen faktörleride şöyle.
Advertisements

İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Pazarlama Çevresi.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Makro İktisat.
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İK MAKALESİ.
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Tüketici Davranışları
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Aşağıdaki kavramları açıklayınız İhtiyaç: İnsanların hayatlarını sürdürebilmelerini sağlayan gereksinimleridir. İhtiyaçlar giderildiğinde insana mutluluk ve tatmin sağlarlar. İstek: İhtiyaçlardan doğan tüketim (mal ve ürün satın alma) eğilimidir. Talep: Satın alma gücüne sahip tüketicilerin satın almak istedikleri mal ve hizmetlerdir. Arz: Tüketicilerin talebini karşılamak amacıyla üreticiler tarafından pazara sunulan mal ve hizmetlerdir.

Pazar: Tüketici (talep) ve üreticilerin (arz) satış ve satın alma amacıyla karşı karşıya geldikleri ortamdır*. Memnuniyet: Ürünün (mal yada hizmet) müşteri beklentilerini karşılama düzeyidir* Kalite: Müşteri ihtiyaçlarını karşılayan ürünün ya da hizmetin niteliklerinin toplamıdır.

Pazar nedir tanımlayınız Pazarı Oluşturan Öğeleri kısaca açıklayınız. Pazar: Tüketici (talep) ve üreticilerin (arz) satış ve satın alma amacıyla karşı karşıya geldikleri ortamdır. Pazarı (Piyasayı) Oluşturan Öğeler Üreticiler: Pazarlama sisteminin birinci öğesi olup pazarın ihtiyacı olan mal ve hizmetleri üretim faktörlerini bir araya getirerek üreten taraftır. Üreticilerin başlıca amaçları ise kar elde etmektir.

Tüketiciler: Çeşitli ihtiyaç, istek ve arzularını tatmin etmek amacıyla satın alma faaliyetlerinde bulunarak pazarlama sistemine katılan taraf olarak tanımlanabilir. Aracılar: Üreticiler ve tüketiciler arasındaki bağlantıların veya irtibatın sağlanmasına yardımcı olan toptancı, perakendeci satıcı veya daha genel bir ifade ile pazarlamacılardan oluşmaktadır.

Turizm pazarlaması kavramını tanımlayınız temel işlevlerini belirtiniz Turizm Pazarlaması, turistik ürün, destinasyon ya da markanın tüketiciye tanıtılması, tüketicide satın alma arzusu yaratılması ve ürünün tüketiciye ulaştırılmasına yönelik sistemli faaliyetlerdir. Pazarlamanın temel işlevleri: Tanıtma Satın alma isteği uyandırma Tüketiciye ulaştırma

Pazar bölümlendirmesi ve hedef kitle belirleme nedir Pazar bölümlendirmesi ve hedef kitle belirleme nedir? Turizm işletmeleri açısından neden önemlidir ? Pazar bölümlendirmesi, pazarlama etkinliklerini bir noktada yoğunlaştırmak ve pazarlama bütçesini etkin kullanmak amacıyla pazarı çeşitli kriterlere göre sınıflandırmaktır. Hedef kitle belirleme pazarın gelir, bölge, yaş, cinsiyet vb. kriterlere göre sınıflandırarak, işletmenin amacına uygun kitlenin belirlenmesi ve pazarlama faaliyetlerinin bu kitle üzerinde yoğunlaştırılmasıdır

Pazar bölümlendirmesi ve hedef kitle belirlemenin önemi: Bir turizm işletmesinin pazarın tümüne yönelik ürün geliştirmesi ve pazarlaması mümkün değildir. İşletmenin kaynaklarının israf edilmemesi ve işletmenin başarıya ulaşması için amaçlarına uygun kitleyi belirlemesi ve pazarlama faaliyetlerini bu grup üzerinde yoğunlaştırması gerekir.

Pazarlamanın tarihsel süreci içerisinde yer alan dönemleri özellikleri ile birlikte açıklayınız.

1. Üretim* Odaklı Anlayış Bu dönemde (sanayi devrimi ve hemen sonrası) ürüne yönelik talep arzdan daha fazladır. Tüketici üretilen her ürünü almaya hazırdır. Bu nedenle amaç «üretim miktarını» artırmaktır

2. Ürün Odaklı Anlayış Arz ve talebin zamanla dengelenmeye başlaması ile rekabet avantajı elde etmek için üreticiler daha kaliteli ürünler üretmeye başlamıştır. İşletmelerin amacı sürekli olarak «ürünlerin kalitesinin» (ürünün iyileştirilmesi) artırılmasıdır.

3. Satış Odaklı Anlayış Zamanla tüm işletmeler kaliteli ürünler üretmeye başlayınca bazı işletmeler rekabet avantajı elde etmek için becerikli satış elemanları istihdam etmeye başlamışlardır. Amaç «satışları» artırmaktır.

4. Tüketici/Pazar Odaklı Anlayış 1980’li yıllarda ortaya çıkan küreselleşme kavramı ve tüketicilerin bilinçlenmesi ile birlikte işletmelerin amaçlarına ulaşması için tüketici istek ve ihtiyaçlarını göz ardı edemeyeceklerini savunan pazarlama anlayışı doğmuştur. Böylelikle işletmeler tüketici istek ve ihtiyaçlarına odaklanmıştır. Bu anlayışla birlikte Pazar odaklı yaklaşım kavramı ortaya çıkmıştır.

4. Tüketici/Pazar Odaklı Anlayış Pazar Odaklılık: Müşteriyi anlamak ve tanımak amaçlara ulaşmak adına çok önemlidir. Modern pazarlama anlayışının işletmenin tüm birimlerince benimsenmesini ve uygulanmasını öne sürmektedir.

İlişkisel Pazarlama/İlişki Pazarlaması Anlayışını açıklayınız

İlişkisel Pazarlama/İlişki Pazarlaması Anlayışı: Müşteri-üretici ilişkisini bir süreç halinde ele alarak müşteri tatmini ve sadakati yaratmayı savunan pazarlama anlayışıdır. Müşteri ile ilişki satış işlemi öncesinde başlayarak satış sonrasında da devam etmektedir.

İlişkisel Pazarlama/İlişki Pazarlaması Anlayışı: Günümüzde işletmeler, ürün ve hizmetlerin birbirine yakın kalitede ve fiyatta satılmasından dolayı, yeni müşteriler bulmanın yanında, mevcut müşterileriyle uzun süren ilişkiler kurmak istemektedirler

İlişkisel Pazarlama/İlişki Pazarlaması Anlayışı: Burada amaç, aynı müşteriyle birden çok satış işleminin gerçekleştirilmesidir. Mevcut müşteriyi elde tutmanın, yeni bir müşteri elde etmekten daha az maliyetli olduğu düşünüldüğünde, ilişki pazarlamasının önemi daha iyi anlaşılmaktadır.

İçsel Pazarlama nedir? Kısaca açıklayınız

İçsel Pazarlama Bütünsel pazarlama anlayışına gelinceye kadar, müşteri, şirket dışında kalan tüketiciler olarak anlaşılmaktaydı. Günümüzde pazarlama stratejilerinin, tüketicilerle birlikte, iç müşteriler olarak tanımlanan çalışanları da tatmin edecek şekilde geliştirilmesi önemli bir unsur haline gelmiştir

İçsel Pazarlama İçsel pazarlama, pazarlamanın “içe dönük” boyutunu temsil etmektedir ve müşteri tatmininin, tatmin olmuş çalışanlarla elde edilebileceği görüşüne dayanmaktadır. Çalışanların tatminsizliği şu sorunlara yol açabilmektedir

İçsel Pazarlama Çalışanlar, çalıştıkları işletmelerden hizmet almazlar. İstekli bir çalışma gerçekleşmediği için beklenilen performansı göstermezler. Takım çalışması gerçekleşmez. Kendi sorunlarını işletmeye yansıtırlar. İşletmeyi dışarıya kötülerler. Bu yüzden, işletme ile ilgili olumsuz bir imaj oluşur. İşletme, kaliteli hizmet oluşturamadığı için pazarını yitirir.