Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
SINAV PLANINDA BULUNMASI GEREKEN BASAMAKLAR-1
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Çoktan Seçmeli Sınavlar
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
SAĞLIK EĞİTİM SÜRECİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Ölçme Aracının Özellikleri
PISA (Programme for International Student Assessment)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yapılandırmacı Öğrenme
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Öğretim Tasarımı Analiz.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 12
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Yrd. Doç.dr. H. denİz GülleroğlU
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Dr. Ergül Demir

ÜNİTE 6. Öğretmen Yapımı Testler ya da Sınıf İçi Ölçme Araçları - 1

(Sınıf İçinde) Başarının Ölçülmesi Davranışçı yaklaşımla, genel anlamda başarı; belirlenen ve tanımlanan tipik ve kritik bilişsel davranışlar düzeyinde, bireylerin bu davranışlara sahip olma düzeyidir. Eğitim alanında başarı ise planlı öğrenme yaşantıları sürecinde ve sürecin sonunda, başarı ile ilişkilendirilmiş bilişsel davranışlar ya da beceriler düzeyinde istendik yönde değişimin ortaya çıkma düzeyidir.

Eğitim ve öğretim süreçlerinde başarı; Öğrenme başarısı Akademik başarı Ders başarısı Konu/Ünite başarısı Dönem/Yıl/Kademe başarısı gibi farklı kavramlarla ve farklı biçimlerde tanımlanabilmektedir. Başarı, bilişsel (ya da bilişsel yönü baskın) örtük bir özelliktir.

Başarının öğrenmeye bağlı olarak gelişimi; Klasik Bloom Taksonomisine göre 6 aşamada gerçekleşir: Bilgi Kavrama Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme Haladyna Taksonomisine göre 3 aşamada gerçekleşir: Bilgi (Information) Beceri (Skill) Yetenek / Yetkinlik (Ability)

Başarının ölçülmesine yönelik klasik model; BAŞARI DAVRANIŞLAR Davranış Evreni Davranış Örneklemi Göstergeler Uyarıcılar Maddeler Sorular

Başarı Testleri Başarı; Örtük bir özelliktir. Bilişsel yönü baskın bir özelliktir. Maksimum performans kategorisinde bir özelliktir. Hiyerarşik olarak tanımlama çabaları bulunmaktadır. Çoğunlukla, ölçmenin amacına bağlı olarak tek boyutlu yapılandırılması tercih edilen bir özelliktir. Böylece bir toplam puanla ifade edilebilmektedir. Başarı testleri, maksimum performans testleri olarak da tanımlanmaktadır.

Sınıf içerisinde kullanılan başlıca başarı testleri: Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Çoktan Seçmeli Test Kısa Cevaplı Test Boşluk Doldurmalı Test Eşleştirmeli Test Doğru-Yanlış Testleri Kompozisyon Testleri Performans değerlendirme araç ve yöntemleri

Sınıf içerisinde kullanılan başarı testlerini, madde tiplerine ve türlerine göre sınıflandırmak mümkündür: Yapılandırılmış Maddelerden Oluşan Testler Yarı Yapılandırılmış Maddelerden Oluşan Testler Yapılandırılmamış Maddelerden Oluşan Testler Çoktan Seçmeli Test Doğru-Yanlış Testi Eşleştirmeli Test Kısa Cevaplı Test Boşluk Doldurmalı Test Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kompozisyon Testleri

Hangi ölçme aracının kullanılacağı kararının verilmesinde; Ölçülmek istenilen özellik, Ölçmenin amacı, Yoklanmak istenen davranışlar ve bu davranışların örüntüsü, Davranışların sayısı ve dağılımı, Örneklemin özellikleri, Uygulama koşulları, ve Ölçme aracının özellikleri, Gözlemcinin/Uygulayıcının yeterlik düzeyleri bir bütün olarak dikkate alınmalıdır. Dikkat!!! Araca göre ölçme mi, ölçmeye uygun araç mı?