ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
EĞİTİM ÖĞRETİMDE AİLENİN ROLÜ VE ANNE-BABALARA TAVSİYELER EĞİTİM ÖĞRETİMDE AİLENİN ROLÜ VE ANNE-BABALARA TAVSİYELER Hazırlayan: Ezgi Esra YÜKSELERHazırlayan:
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Pazarlama İlkeleri.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
BİRİNCİ SINIFA HAZIRLIK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere HOŞGELDİNİZ.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
AİLE EĞİTİMİ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilinçli Tercih Seminerine
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Etkili Öğretmen Kimdir?
SINIF KURALLARIMIZ.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Bilgilendirme Toplantısı
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ

OKUL SÜRECİNDE ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA İLE İLGİLİ ALIŞKANLIKLARIN KAZANDIRILMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Okuldan eve geldiğinde, dinlenme ve yemeğe zaman ayırın Okuldan eve geldiğinde, dinlenme ve yemeğe zaman ayırın. Hemen ders çalışmaya geçmesini istemeyin.Bunun on dakikasını, birlikte sohbet ederek geçirmeye çalışın.

Ders başarı durumunu Sağlıklı ve devamlı takip edin. (Çocuğu aşırı ders baskısı altında tutmak, çalışırken kendiniz bağımlı kılmak, ya da tamamen serbest bırakarak aslında hiç ilgilenmemek gibi hatalardan sakının.)

Okulu ve okumayı önemseyin ve derslerine destek olun.

Çocuk okumayı, yazmayı ve sayı saymayı kendi gelişim hızına göre öğrenir. Sabırlı olun ve asla çocuğu azarlamayın

Çocuğunuzla her konuda olduğu gibi okulla ilgili de sağlıklı iletişim kurun. Çocuğunuzla her konuda olduğu gibi okulla ilgili de sohbet edin. Konuşmak için fırsatlar oluşturun. ( Farkında olarak ya da olmayarak en çok yaptığımız şey budur çoğunlukla..)

Doğru çalışmalar yapma konusunda öğretmeniyle sürekli bir işbirliği içinde olunuz

Çocuğunuzu tanımaya çalışın. Her çocuğun kapasitesi, yetenekleri, ilgileri, farklıdır. Çocuğunuzdan yapabileceklerinden fazlasını beklemek, onlara eğitim hayatları boyunca verebileceğiniz en büyük zarardır.

Çocuğunuza sürekli ve çok fazla “ders çalış” demeyin. Ölçülü miktarlarda yapılan “ders çalış” uyarısı ve takibi, çalışma ortamının da hazır olması çok daha fazla işe yarar. Diğer çocuklarla ders veya başka konularda kıyaslama içine girmeyin.

Günümüzde özellikle Televizyon ve bilgisayar konusunda seçici ve sınırlayıcı olun. Çok fazla televizyon ve bilgisayara maruz kalan çocuklarda davranış problemleri oluşmaktadır.Ayrıca çalışmalarını olumsuz etkileyecektir.

Çocuğunuza uygun bir çalışma ortamı hazırlayın. Çocuğunuzun evde rahat çalışabilmesi için bir oda yada bir köşeye ihtiyacı vardır. Çalışma ortamında dikkat dağıtıcı şeyler (Televizyon, yoğun ses, müzik gibi) olmamalıdır.

Yerde uzanarak yada koltukta oturarak çalışmasına izin vermeyiniz. Çalışmaları için her gün düzenli ‘’çalışma saati’’ oluşturmasını sağlayın.

Dikkat süreleri kısa olduğundan çabuk sıkılabilir ve isteksiz davranabilirler. Çocuk çalışmalarının tümünü yapmakta zorlanıyorsa çalışmaları küçük parçalara ayırın. Bir kısmını akşam bir kısmını sabah yapabilir.

Çocuğun düzenli çalışma yapma alışkanlığını geliştirmesine yardımcı olun. Çalışma yapmayı ve okuma yazmayı öğrenene kadar eşlik ediniz. Fakat bunu sürekli alışkanlık haline getirmemeye özen gösteriniz. Çalışma saati sona ererken, çocuğun yapmış olduğu çalışmayı kontrol etmenizde yarar vardır.

Çalışmalarıyla ilgili size yöneltilen soruları yanıtlayın ama çocuğunuzla birlikte masaya oturup çalışmaları baştan sona yapmayın. Birlikteliğiniz hem olumsuz bir alışkanlığın yerleşmesine hem de hoş olmayan gerilimlerin oluşmasına neden olabilir

Çalışması ve ödev yapması konusunda ona baskı yapmayın Çalışması ve ödev yapması konusunda ona baskı yapmayın. Önemli olan çocuğun ders çalışırken keyif alabilmesi, desteğiniz ve teşvikinizle yapabileceğinin en iyisini ortaya koyabilmesidir.

Ödevimiz,sınıfımız, öğretmenimiz gibi ifadeler kullanmak yerine ödevin,dersin,öğretmenin,sınıfın gibi ifadeler kullanın ki sorumluluğun kendisine ait olduğunu öğrensin.

Çalışmalarını yapmadığında çocuğunuzla ilişkilerinizi germeden öğretmeninizle işbirliği yapın. Gerektiğinde çocuk, tamamlanmamış çalışmasıyla okula giderek hesabını kendi başına vermelidir.

Çalışması bittikten sonra çantasını hazırlamayı alışkanlık haline getirmesinde yardımcı olunuz. Bunu onun yerine siz yapmayınız.

Çocuğunuzla ilgili yaşadığınız problemlerinizde Okul Rehberlik Servislerinden yardım alabilirsiniz.