Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
FASULYEYİ HANGİ MEVSİMDE EKERİZ?
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni İçerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Ş enel KARAMAN Psikolog Olay/Durum/Hikaye: Problem Nedir? Sorun Kimin? Kim/Kimler Çözecek? Hedefimiz Ne? Kim Ne Yapacak?
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
Yapılandırmacı Öğrenme
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.)

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık

Okul Deneyimi Dersiyle ilgili tüm Duyurular Ders Notları Tartışmalar Ödev çalışmaları için http://okuldeneyimi.wikispaces.com Ve UZEM Okul Deneyimi dersi notları

Okul Deneyimi -I-

Etkinlik 6 ÖĞRETİM STRATEJİLERİ, YÖNTEMLERİ VE ETKİNLİKLERİ

Etkinlik 6 Günümüz okulları ve öğretmenlerinden beklenen en önemli görevler: Topluma a) Yaratıcı b) Eleştirel c) Çok yönlü düşünebilen d) Öğrenmeyi öğrenmiş e) Problem çözebilen f) Kendi öğrenmesinden sorumlu g) Sağlıklı kararlar verebilen bireyler yetiştirmeleridir…

Etkinlik 6 Bu hedeflerin gerçekleşmesi için öğretmenlerin çeşitli öğretim stratejilerinden, yöntem ve etkinliklerden yararlanmayı bilmesi gerekecektir …

Etkinlik 6 Bu etkinliğin amacı, okuldaki dersleri gözlerken öğretmenin ders sürecinde yararlandığı strateji, yöntem ve etkinlikleri anlamaktır. Farklı öğretmenleri, farklı ders ve sınıf düzeylerini gözlemleme şansı bulunursa, farklı uygulamaları yakalama şansı da artabilecektir.

Etkinlik 6 Bu strateji, yöntem ve tekniklerden bazıları şöye sıralanabilir: Sunuş Yoluyla Öğretme Düzanlatım Yöntemi Buluş Yoluyla Öğretme Güdümlü Tartışma Yöntemi Görüşme Yöntemi Araştırma-soruşturma yoluyla öğretme Örnek Olay Yöntemi Gösterip - Uygulatma Yöntemi Tam Öğrenme Yoluyla Öğretme Grup Çalışması yolu ile öğrenme Karma Yöntem

Etkinlik 6 Bu etkinlikte başarılı gözlemler yapabilmek için şunlara dikkat edilebilir: Öğretmen izlenen ders boyunca hangi öğretim strateji/yöntem/teknikleri kullanmış? Dersin hangi aşamalarında hangi yöntem ve teknikleri tercih etmiş? Ne kadar süreyle? Etkinlikleri hangi sıraya göre uygulamış?. Öğretmen ve öğrencilerin etkinliklere katılım şekli, durumu ve süresi ne oldu?

Etkinlik 6 Gözlem notlarınızı ders sonunda uygulama öğretmeninizle konuşarak tekrar değerlendiriniz. Gözlemlerinizi varsa diğer grup arkadaşlarınızın gözlemleriyle de karşılaştırınız. Etkinliklerdeki benzerlik ve farklılıkları tartışınız (içerik, sıralanış, süre, öğrenciye uygunluğu, ilgi çekicilik, ders amacına ulaşmaya yardımı,…vb). Elde ettiğiniz sonuçları raporunuza yansıtınız.

Etkinlik 6 Dersi siz veriyor olsaydınız, nasıl bir ders planı yapacağınızı düşünerek ona göre taslak bir ders planı hazırlayınız. Burada yararlanılabilir bir örneği, ders kitabınızda S.34-35’de (2.baskıda s.35-36) bulabilirsiniz. Burada kullanılan formdan yararlanılmış bir formu kendiniz hazırlayınız ve bu planı arkadaşlarınızla, uygulama öğretmeninizle, fakülte uygulama öğretim elemanınızla tartışınız. Ders plan taslağınızın hangi noktalarının neden yerinde, hangilerinin neden değişmesi gerektiği konusunda bilgiler edinmeye çalışınız. Son ders planı taslağınızı raporunuza ekleyiniz.