ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
STRES YÖNETİMİ.
Yönetim Süreçleri –I (Karar Verme, Planlama ve Örgütleme)
Proje Entegrasyon Yönetimi
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Motivasyon Arş. Gör. Sait SÖYLER.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2.
MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri.
Pazarlama İlkeleri.
EĞİTİMDE DRAMA.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İŞLETME YÖNETİMİ II Öğr. Gör. Dr. O. İnanç GÜNEY Ç.Ü. Adana MYO.
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK Oğuzcan KAYA.
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
KÜRESEL DEĞİŞİM EĞİTİM VE BİREY.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
İŞ TATMİNİ.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
TUTUM VE ALGILAR.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER YÖNETİCİLER İŞGÖRENLER

“Değişimin Öznesi İnsandır”

TEPE YÖNETİMİN DEĞİŞİM İSTEĞİ

TEPE YÖNETİMİN ROLÜ(Daha önce) Girişimcilik (yeni alanlara yatırımlar yapma) Sistem kurma Kurulan sistemin işleyişini standartlaştırma Denetim

SONUÇ Merkezi karar alma Sıkı denetim mekanizmaları İletişim kopuklukları Yeniliklere karşı çıkma Değişim ihtiyacının hissedilmemesi

TEPE YÖNETİMİN ROLÜ(Değişen) Amaç belirleme Örgütsel süreçleri insanların başarılı olabileceği biçimde düzenleme İnsanlara yol gösterme ve yetiştirme

SONUÇ Örgütün çevresindeki koşulları ve değişme eğilimlerini gözlemlemek Sistemin işleyişini sağlamak yerine, amaçları başarmaktan uzaklaşıyorsa, sistemi değiştirmek

TEPE YÖNETİMİN ÖRGÜTSEL DEĞİŞİME ETKİSİ Tepe yöneticinin değişmesi (yöneticinin örgütten ayrılması ve yerine başka bir yöneticinin gelmesi) Yöneticinin bakış açısı ve yaklaşımlarının değişmesi (öğrenme)

Tepe yönetimin örgütsel değişime olumlu bir etkisinin olması için; tepe yöneticilerin yerine gelecek olanların doğru seçilmesi gerekir.

Başarısız uygulamalar Örgüt içinde rakiplerini eleyerek kazanan yönetici tepe yönetici olur; kaybeden ayrılır. Tepe yönetim için tek aday vardır. Yıllarca örgüt içi güç dengelerini koruyarak sonunda zayıf adaylardan oluşan bir yönetim grubu iş başına gelir Tepe yönetim örgüt dışından seçilir.

Sonuç Yarışı kaybeden yetenekli elemanlar örgüt için kayıptır. Önceden belirlenen tek aday yetenekli ve başarılı olanların önüne geçer. Güç dengelerini koruma zayıf adayları ortaya çıkarır. Dışarıdan gelen yöneticinin gücü azdır.

Başarılı uygulamalar; Kritik lider grubunu belirleme, seferber etme ve yönlendirme Kritik bir lider grubu yetiştirme ve geliştirme Sistematik bir seçme ve geliştirme programını planlama

Değişimin Liderleri Tepe yönetim değişime açık bir destek vermeli, değişim neyi gerektiriyorsa onu yapmalıdır. Değişimin çıktı ölçütlerinin ne olduğunu göstermelidir.

Tepe yönetimin örgütsel değişimi başlatmadaki rolü Değişimin kaçınılmaz olduğu duygusunu yaratmak Açıkça tanımlanmış ve paylaşılan bir vizyon yaratmak Örgüt üyelerinin değişimi başarma yeteneklerini geliştirmek.

İŞGÖRENLERİN DEĞİŞİM İSTEĞİ Örgütlerde daha fazla teknolojiden yararlanılması sonucu işgörenlerin emeğine duyulan gereksinmenin azalması Teknolojik gelişmelerin daha yüksek nitelikli işgücüne gereksinme yaratması

İşgörenlerin beklentileri Kişisel gelişme Karşılıklı etkileşme ve eşitlikçi davranış İşin kendisine ilgi Haklarını alma Güven, açıklık ve samimiyet İşbirliği

Örgütsel ortamın gerçekleri Basitleştirilmiş iş ve uzmanlık Hiyerarşik yapı İnsanın değerinin parayla ölçülmesi Örgütsel basamakların azlığının çok az insana haklarını almasına izin vermesi Ussallık Rekabetin özendirilmesi

SONUÇ İşgörenlerin yeteneklerinden tümüyle yararlanılamaması Stress Moral bozukluğu İletişim kopukluğu Verim düşüklüğü İş kazaları İşten ayrılma