ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

ISO 9001:2008 STANDARDIN REVİZYONU
MODÜL 4 Organizasyon.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
Saraç Danışmanlık, ISO Değişiklikler ,
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
ISO 9001:2008 GEÇİŞ EĞİTİMİ 22/01/2009.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İmalat Sürecinde Kalite Sağlama Gereklerinin Yerine Getirilmesi ve Bu Konuda Çalışan Kaynak Personelin Üzerine Düşen Görevler Kıvılcım Erçevik Metalurji.
Dokümantasyonun Önemi
Toplam Kalite Yönetimi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
29/07/2005 Kalite Yolculuğu ISO 9001 : 2000 Bir yaşam biçimine doğru.... Abdullah ANAR.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ STANDART TEMEL EĞİTİM NOTLARI
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Gıda Güvenliği & Kalite Yönetim Sistemi.
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
OSGB Hizmet Yönetim Sistemi
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı 6. Hafta

6 Planlama 6.1 Risk ve fırsatları belirleme faaliyetleri 6.1.1 Kuruluş, kalite yönetim sistemini planlarken, Madde 4.1’de atıf yapılan hususları, Madde 4.2’de atıf yapılan şartları ve aşağıdakilere atıfta bulunması gereken risk ve fırsatların tayinini değerlendirmelidir: Kalite yönetim sisteminin amaçlanan çıktısına/çıktılarına ulaşabileceğine güvence vermek; İstenen etkileri geliştirmek, İstenmeyen etkileri önlemek veya azaltmak, İyileşmeye erişim.

6 Planlama 6.1 Risk ve fırsatları belirleme faaliyetleri 6.1.2 Kuruluş aşağıdakileri planlamalıdır: Bu risk ve fırsatları belirleme faaliyetlerini, Aşağıdakileri nasıl yapacağını: 1) Faaliyetleri kalite yönetim sistem prosesleri içerisine nasıl entegre edeceği ve uygulayacağını, 2) Bu faaliyetlerin etkinliğini nasıl değerlendireceğini. Risk ve fırsatları ele alma faaliyetleri, ürün ve hizmetlerin uygunluğuna potansiyel etkisi ile orantılı olmalıdır.

6 Planlama 6.2 Kalite amaçları ve bunlara erişmek için planlama 6.2.1 Kuruluş, kalite yönetim sistemi için ihtiyaç duyulan ilgili fonksiyon, seviye ve proseslerde kalite amaçlarını oluşturmalıdır. Kalite amaçları: Kalite politikası ile uyumlu olmalı, Ölçülebilir olmalı, Uygulanabilir şartları dikkate almalı, Ürün ve hizmetlerin uygunluğu ve müşteri memnuniyetini arttırmaya uygun olmalı, İzlenmeli, Duyurulmalı, Uygun şekilde güncellenmelidir. Kuruluş, kalite amaçlarını dokümante edilmiş bilgi olarak muhafaza etmelidir.

6 Planlama 6.2 Kalite amaçları ve bunlara erişmek için planlama 6.2.1 -Kalite amaçlarının bazı özellikleri *spesifik *ölçülebilir *ulaşılabilir *gerçekçi *vadesi belirlenmiş [kısa (1 yıldan az), orta (1 – 3 yıl arası, uzun (3 yıldan çok)]

6 Planlama 6.2 Kalite amaçları ve bunlara erişmek için planlama 6.2.1 Örnekler Direksiyon kutularındaki uygun olmayan ürün miktarını 2017 yılı sonuna kadar milyon parçada 1500’ün altına düşürmek. Sevkıyat performansını 2014 yılı sonu itibariyle %95’in üzerine çıkartmak. 2017 yılı sonuna kadar tüm tedarikçilerimizin ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemine geçişlerini tamamlamak. Fason olarak yaptırılan dikim işlemlerindeki hataları 2017 sonuna kadar %1’in altına düşürmek. 6

6 Planlama 6.2 Kalite amaçları ve bunlara erişmek için planlama 6.2.2 Kalite amaçlarına ulaşmak için planlama yaparken, kuruluş: Ne yapılacağını, Hangi kaynakların gerekeceğini, Kimin sorumlu olacağını, Ne zaman tamamlanacağını, Sonuçların nasıl değerlendirileceğini tayin etmelidir.

6 Planlama 6.3 Değişikliklerin planlanması Kuruluş kalite yönetim sisteminde değişiklik ihtiyacı tespit ederse, değişiklikler planlı şekilde gerçekleştirilmelidir (bk. Madde 4.4). Kuruluş aşağıdakileri değerlendirmelidir: Değişikliklerin amaçları ve potansiyel sonuçlarını, Kalite yönetim sistemini bütünlüğünü, Kaynakların varlığını, Yetki ve sorumlulukların belirlenmesi veya yeniden belirlenmesini. Örneğin yeni bir makine kurulduğunda ilgili tüm proses haritaları, talimatlar, kontrol planları gibi dokümanlar gözden geçirilmeli, gerekirse revize edilmelidir. İlgili personelin eğitimi sağlanmalıdır.

7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.1 Genel Kuruluş, kalite yönetim sisteminin oluşturulması, uygulanması, sürekliliğinin sağlanması ve sürekli iyileştirilmesi için ihtiyaç duyulan kaynakları tayin etmeli ve sağlamalıdır. Kuruluş aşağıdakileri değerlendirmelidir: Var olan iç kaynakların yetenekleri ve kısıtlamalarını, Dış tedarikçilerden neyin tedarik edileceğini.

7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.2 Kişiler Kuruluş, kalite yönetim sisteminin etkili şekilde işletilmesi ile proseslerin işletilmesi ve kontrolü için gerekli personeli tayin ve tedarik etmelidir.

7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.3 Altyapı Kuruluş, proseslerin işletilmesi, ürün ve hizmetlerin uygunluğunu elde etmek için gerekli altyapıyı, tayin etmeli, tedarik etmeli ve sürekliliğini sağlamalıdır. Not – Altyapı aşağıdakileri içerebilir: a) Binalar ve ilgili müştemilatı, b) Donanım ve yazılım dahil makine teçhizatı, c) Taşıma kaynakları, d) Bilgi ve iletişim teknolojisi. Alt yapı ihtiyaçları genellikle yeni ürün veya hizmetler için oluşturulan projeler içerisinde belirlenebilirler. Proses techizatı ve destek hizmetlere ilişkin techizatın devamlılığı için gerekli bakımlar uygulanmalıdır.

7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.4 Proseslerin işletimi için çevre Kuruluş, proseslerin işletilmesi ile ürün ve hizmetlerin uygunluğa erişimi için gerekli çevreyi tayin etmeli, tedarik etmeli ve sürekliliğini sağlamalıdır. Not – Uygun bir çevre, aşağıdakiler gibi beşeri ve fiziki unsurların birleşimi olabilir: a) Sosyal (örneğin, ayrımcılık yapmayan, sakin, cepheleşmemiş), b) Psikolojik (örneğin, stresi azaltan, tükenmişliği önleyen, duygusal olarak koruyucu), c) Fiziksel (örneğin, sıcaklık, ısı, nem, ışık, ortamın havası, hijyen, gürültü). Bu unsurlar, tedarik edilen ürün ve hizmetlere göre farklılık gösterebilir.

7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.5 Kaynakların izlenmesi ve ölçümü (Doğrusu izleme ve ölçme kaynakları – monitoring and measuring resources) 7.1.5.1 Genel Kuruluş, ürün ve hizmetlerin şartlara uygunluğunu doğrulamak amacıyla izleme ve ölçme kullandığı zaman, geçerli ve güvenilir sonuçları güvence altına almak için ihtiyaç duyulan kaynakları tayin ve tedarik etmelidir. Kuruluş, sağlanan kaynaklarla ilgili aşağıdakileri güvence altına almalıdır: a) Gerçekleştirilen belirli izleme ve ölçme faaliyet tipleri için uygun olduğunu, b) Amaçlarına sürekli uygunluğu güvence altına almak için sürdürülebilir olduğunu. Kuruluş, uygun dokümante edilmiş bilgiyi, izleme ve ölçüm kaynaklarının amaca uygunluğunun kanıtı olarak muhafaza etmelidir.

7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.5 Kaynakların izlenmesi ve ölçümü (Doğrusu izleme ve ölçme kaynakları – monitoring and measuring resources) 7.1.5.2 Ölçüm izlenebilirliği Ölçüm izlenebilirliği istendiğinde ya da kuruluş tarafından ölçüm sonuçlarının geçerliliği açısından uygunluk sağlamanın önemli bir parçası olarak görüldüğünde, ölçüm teçhizatı: a) Uluslararası ve ulusal ölçüm standardlarına izlenebilir ölçüm standardlarına karşı, belirlenmiş aralıklarda veya kullanımdan önce kalibre edilmeli veya doğrulanmalı ya da her ikisi birden yapılmalı, b) Durumlarını tayin etmek için tanımlanmalı, c) Kalibrasyon durumu ve sonraki ölçüm sonuçlarını geçersiz kılacak şekilde ayarlamadan, hasardan ve bozulmadan korunmalıdır.

7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.5 Kaynakların izlenmesi ve ölçümü (Doğrusu izleme ve ölçme kaynakları – monitoring and measuring resources) 7.1.5.2 Ölçüm izlenebilirliği Kuruluş, ölçüm teçhizatının istenen amaç için uygun olmadığı zaman, önceki ölçüm sonuçlarının geçerliliğinin olumsuz şekilde etkilendiğini tayin etmeli ve gerekli uygun faaliyetleri gerçekleştirmelidir.

7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.6 Kurumsal bilgi Kuruluş, proseslerinin işletilmesi, ürün ve hizmetlerinin uygunluğa erişmesi için ihtiyaç duyulan bilgiyi tayin etmelidir. Bu bilgi sürdürülebilir olmalı ve gerekli şekilde ulaşılabilir olmalıdır. Değişiklik ihtiyacı ve eğilimleri ele alındığı zaman, kuruluş; mevcut bilgi birikimini değerlendirmeli ve ihtiyaç duyulan herhangi bir ilave bilgiyi ve gerekli güncellemeleri nasıl kazanacağı veya bunlara nasıl erişebileceğini tayin etmelidir. Kurumsal bilgi iç ve dış kaynaklı olabilir.

7 Destek 7.2 Yeterlilik Kuruluş: a) Kalite yönetim sisteminin performansını ve etkinliğini etkileyen kendi kontrolü altında çalışan kişi/kişilerin gerekli yeterliliğini belirlemeli, b) Bu kişilerin, uygun eğitim, öğretim ve tecrübelerini dikkate alarak yeterliliklerini güvence altına almalı, c) Uygulanabildiğinde, ihtiyaç duyulan yeterliliği kazanması için gerekli faaliyetleri yapmalı ve bu faaliyetlerin etkinliğini değerlendirmeli, d) Uygun dokümante edilmiş bilgiyi yeterliliğin kanıtı olarak muhafaza etmelidir.

7 Destek 7.3 Farkındalık Kuruluş, kontrolü altında çalışan kişilerin aşağıdakilerin farkında olduğunu güvence altına almalıdır: a) Kalite politikası, b) İlgili kalite amaçları, c) İyileştirilmiş performansın faydaları dahil, kendilerinin kalite yönetim sisteminin etkinliğine katkıları, d) Kalite yönetim sistemi şartlarının yerine getirilmediği durumlarda müdahil olmak.

7 Destek 7.4 İletişim Kuruluş; aşağıdaki hususlar dahil olmak üzere kalite yönetim sistemi ile ilgili gerekli olan iç ve dış iletişimleri belirlemelidir: a) Neyle ilgili iletişim kuracağını, b) Ne zaman iletişim kuracağını, c) Kiminle iletişim kuracağını, d) Nasıl iletişim kuracağını, e) Kimin iletişim kuracağını.

7 Destek 7.5 Dokümante edilmiş bilgi 7.5.1 Genel Kuruluşun kalite yönetim sistemi aşağıdakileri içermelidir: a) Bu standardda istenen dokümante edilmiş bilgiyi, b) Kuruluş tarafından, kalite yönetim sisteminin etkinliğini artırmak için belirlenen dokümante edilmiş bilgiyi. Not – Bir kalite yönetim sistemi için dokümante edilmiş bilginin boyutu, bir kuruluştan diğer kuruluşa aşağıdaki sebeplerle değişebilir: - Kuruluşun büyüklüğüne, faaliyetlerinin türüne, proseslerine, ürün ve hizmetlerine, - Proseslerin ve bunların birbiri ile etkileşimlerinin karmaşıklığına, - Kişilerin yeterliliğine.

7 Destek 7.5 Dokümante edilmiş bilgi 7.5.2 Oluşturma ve güncelleme Kuruluş; dokümante edilmiş bilgileri oluştururken ve güncellerken aşağıdakileri uygun şekilde güvence altına almalıdır: a) Tanımlama ve açıklama (örneğin, bir başlık, tarih, yazar veya referans numarası), b) Format (örneğin, dil, yazılım sürümü, grafikler) ve ortam (örneğin, kâğıt, elektronik), c) Uygunluk ve kifayeti için gözden geçirme ve onay.

7 Destek 7.5 Dokümante edilmiş bilgi 7.5.3 Dokümante edilmiş bilginin kontrolü 7.5.3.1 Kalite yönetim sistemi ve bu standard tarafından istenen dokümante edilmiş bilgi, aşağıdakileri güvence altına almak için kontrol edilmelidir: a) İhtiyaç olduğu yer ve zamanda kullanım için varlığı ve uygun olması, b) Uygun şekilde korunması (örneğin, gizliliğin yok olması, uygun olmayan kullanım veya bütünlüğün kaybolması).

7 Destek 7.5 Dokümante edilmiş bilgi 7.5.3 Dokümante edilmiş bilginin kontrolü 7.5.3.2 Dokümante edilmiş bilginin kontrolü için kuruluş aşağıdaki faaliyetlerden uygulanabilir olanları belirlemelidir: a) Dağıtım, erişim, kullanım ve tekrar kullanım, b) Niteliğinin korunması dahil, arşivleme ve koruma, c) Değişikliklerin kontrolü (örneğin, sürüm kontrolü), d) Muhafaza ve elden çıkarma. Kalite yönetim sisteminin planlaması ve işletimi için gerekli olduğu, kuruluş tarafından belirlenen dış kaynaklı dokümante edilmiş bilgi, uygun şekilde tanımlanmalı ve kontrol edilmelidir. Uygunluğun kanıtı olarak muhafaza edilen dokümante edilmiş bilgi, istenmeyen değişikliklere karşı korunmalıdır.