İyi günde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
STRES YÖNETİMİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
EĞİTİMDE DRAMA.
Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist. Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist.
Teröre maruziyet sonrası krize müdahale
ÖFKE ve SALDIRGANLIK Prof Dr Süheyla ÜNAL.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Grup Aşamaları Prof Dr Süheyla Ünal.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NOT VERME VE MEZUNİYET.
İLETİŞİM.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ENGELLİ PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
TUTUM VE ALGILAR.
Çocuk şiddeti bir İMDAT ÇIĞLIĞI olarak karşımızdadır ve toplumsal hastalığın belirtisi olan bir yüksek ateştir. Şiddet uygulayan çocukların da “çaresizlik.
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
KENDİNİ TANIMA.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Çocuk Ruh Sağlığı Risk / Koruyucu Etkenler
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Sağlık Ortamında Şiddet
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

İyi günde

Kötü günde

İnsanın ihtiyaçları İlişkide olma Güven içinde olma Dokunulma, sarılma Ait olma, diğerleriyle “bir” olma Farklı ve biricik olma Bakılma, sevilme Değerli olma Tanınma, saygı görme Yaşamda, ilişkilerinde güçlü olma Kendini gerçekleştirme

Korkuları Başkalarından zarar görme Sevdiklerini kaybetme Sahip olduklarını kaybetme Sağlığını, yaşamını kaybetme Başarısızlık Güç ve kontrol kaybı Özgürlüğünü, avantajlarını kaybetme Yanlış yaparken yakalanma Reddedilme Kaba davranılma

Davranışlarımıza temel olan referanslar Kendilik kavramı Değerler İstekler Güdüler İlgiler Standartlar Amaçlar

İletişim Sözel Sözel olmayan Bağlamsal iletiler İletinin gerçekleştiği İletişim sırasında bilgi iletimi için kullandığımız sözler Sözel olmayan Ses tonu, jestler, yüz ifadesi gibi niyet bildiren iletiler Bağlamsal İletinin gerçekleştiği durum, ortam Bağlam Sözel Sözel olmayan Sözel

Güç ve ilişki Bir kişinin diğerini istediği yönde davranmasını sağlamak üzere etkilemesidir Güç ve ilişki Tamamlayıcı Simetrik Paralel

İlişki örüntüleri Tamamlayıcı Simetrik (yansılamalı) Başat-çekinik, titiz-pasaklı, tembel-çalışkan Simetrik (yansılamalı) Biri ne yaparsa diğeri de onu yapar Paralel (işlevsel) Kişiler yerine göre tamamlayıcı, yerine göre simetrik davranmayı becerir

Tamamlayıcı ilişkiler Esnek olmayan, katı, sorun çıkarmaya yatkın sistemler doğurur Persekütor-kurban tuzağı Aslında zayıf konumda olan da ilişkiyi kontrol eder, kontrol iki taraflıdır.

Simetrik ilişkiler Yoğun kuvvetler çatışması ve rekabet vardır Sistem sonunda patlayıncaya kadar gerilim tırmanır Taraflar hep birbirini suçlar

Paralel ilişkiler Demokratik tarzda ilişki yürütülür Sorunlara ilişkin her ikisi de sorumluluk alır Dinleme ve konuşma oranları birbirine yakındır Kararlar fikir alış verişi ile ortaklaşa alınır Her iki taraf da ilişkinin iki yönlülüğünün farkındadır ve bundan hoşnuttur

Çiftler Düzenli çiftler Düzenli olmayan çiftler + ve problem çözücü davranış > - ve problem çözücü davranış Nötral olmak +sorun tanımı Razı olma, kabul etme Şaka, mizahı kullanmak Düzenli olmayan çiftler -ve problem çözücü davranış Yakınmacı olma Eleştirel olma Savunmacı olma

Mahşerin 4 atlısı “Çözümsüzlük Modeli” dört değişkeni kullanarak boşanmayı %85 Aşağılama, küçük görme Eleştirme Savunmacı davranma Stonewalling Olumlu duyguların olmayışı

Kişiler arası sorunların kaynakları Olaylara bakış açısı Katılık, esnek olamamak Hoşgörüsüzlük

Dengeli çiftler Geçicilik Etkin dinleme, kısa süreli ikna girişimi, duygu geri bildirimi verme, onaylama Çatışmadan kaçınma Denge kuramı: her çiftin olumlu ve olumsuz duygular arasında denge kurması

Gottman & Levenson’a göre (1996) Ortak anlam oluşturmak Çatışmaları düzene koymak Olumlu duyarlılık oluşturmak Eş arkadaşlığı oluşturmak

Çatışma çözümü

“Biz” kodu 1. düzey: “ben”in “sen”e üstünlüğü 2. düzey: Görmenin işitmeye üstünlüğü 3. düzey: Sözsüz iletişimin anlaşılması 4. düzey: Kişiler arası farkındalık 5. düzey: Deneyimleri paylaşmak, ortak öyküler oluşturmak 6. düzey: Eş olarak kendilik duygusu geliştirmek

“Us is greater than parts” Ben-Sen-Biz 1. My: Thoughts Feelings Beliefs Desires Ways of living Culture & Family/past experiences 2. “Your”: Thoughts Feelings Beliefs Desires Ways of living Culture & Family/past experiences 3. = Us” “Us is greater than parts” Meaningful Experiential Self-coherent Interactions

Duygusal kabul Her eşin diğerinin duygularını anlayabilmesi Her eşin anlamlı bir öyküye sahip olması Her eşin evlilikleriyle ilgili bazı doğrulara sahip çıkması Her eşin sorunla ilgili dikkate değer bir ilgi ve dikkate sahip olması Her eşin yıkıcı davranışları ilerletmemek kadar diğer eşin değerlerini de kabul etmeye istekli olması

Bağlanma-Kimlik Eşlerin duygusal sistemleriyle birbirlerine bağlanması Eşlerin “ kim olduklarına dair” bir kimlik oluşturması kimlik bağlanma

Bağlar “Bizler kaçınılmaz bir karşılıklılık ağıyla, kaderin ağıyla birbirimize bağlıyız. Birimizi doğrudan etkileyen bir şey, hepimizi dolaylı olarak etkiler” Martin Luther King

Sevgi ve şiddet İhtiyaçlar Korkular

Kontrol ve sevgi döngüleri Gerilim artışı Balayı GÜÇ KONTROL Şiddet

Güçlerin dengesi Etkinlik, güç -------yıkıcılık, saldırganlık Edilgenlik, bağımlılık-----işbirliği, birliktelik

Güç dengesi Çekinik Baskın Korku Kontrol ve statü kaybı korkusu Yetersizlik Öfke Baskın Kontrol ve statü kaybı korkusu Mahçup etme, utandırma

İşlevsel hiyerarşi No.1 No.1 No.2 No.1 No.2 No.2

Çaba ve akışa uymak Orta yol

Çağın getirdikleri Eşitlenen, aynılaşan cinsel kimlikler, sosyal roller Üreme için karşı cinse ihtiyacın kalmaması Güven verici bağlardan kopma Aile limanını kaybetme

Öfke Bireyin bir tehlikeyle ya da engellenmeyle karşılaştığında yaşadığı çaresizliğin, güçsüzlüğün, yetersizliğin yarattığı kaygıdan kaynaklanan hoşnutsuzluktan, kızgınlık ve şiddete kadar değişebilen bir duygudur

Öfkenin işlevi Sorun çözme Güç, statü ve ün kazanma Kendini ve diğerlerini koruma Harekete geçirme

Öfkenin işlevi Kendini korumak, amaca ulaşmak ya da engelleri aşmak için bireyi motive ederek uyumsal bir süreç oluşturur Ilımlı düzeyde olduğunda, düşmanca olmayan ve yapıcı bir tavırla ifade edildiğinde kaygıyı azaltabilir, problemlerin tanımlanmasını ve etkili davranışların ortaya çıkmasını kolaylaştırabilir

Sorunlu öfke Ancak yoğun olduğunda ve düşmanca, saldırganca ya da işlevsel olmayan yollarla ifade edildiğinde pek çok probleme yol açabilir

Duygusal ve davranışsal tepki Öfke Algı Düşünce Uyarılma Duygusal ve davranışsal tepki

Öfke yaratan durumlar Engellenme Hayal kırıklığı Kıskançlık Korku Çaresizlik

Ailede öfke üreten durumlar Mükemmeliyetçilik beklentileri Aşırı talepkâr fakat çok az verici olma Aşırı eleştirel olma Kendisi yerine başkalarının önceliklerini yaşama, İlgisiz olma Küçümsenme ve adam yerine konulmama

Ailede öfke üreten durumlar Kendine ve başkalarına problem çıkarma Başkalarının sırtından yaşama Duygularla başa çıkamama Yanlış algılama ve yorumlama Duyguları bastırma ve biriktirme

Duyguları bastırmanın etkileri korku yas kaygı öfke umutsuzluk endişe panik irritasyon

Savunucu iletişim Yargılayıcı tutum Denetici tutum Strateji izleyen tutum Umursamaz tutum Üstünlük taslayan tutum Kesinlik taşıyan tutum

Destekleyici iletişim ortamı Tanımlayıcı tutum Soruna yönelik tutum Kendiliğinden tutum Anlamaya yönelik tutum Eşitlikçi tutum Araştırmacı, denemeci tutum