CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
7. BASAMAK İlişki Yönetimi
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ I
Bütünleştirme uygulamaları
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Neden sevilmez.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
TUTUM VE ALGILAR.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Etkili Öğretmen Kimdir?
SOSYAL DAVRANIŞ.
İSTASYON YÖNTEMİ.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ DİKKAT, CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ Çağlayan DİNÇER

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Yetişkinlerin dikkati çocuklar için en güçlü ödüldür ve çocuklar yetişkinlerin dikkatini çekmek için çaba harcamaktadır. Çağlayan DİNÇER

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Öğretmenden gelen tutarlı ve anlamlı teşvik ve ilgi çocukların kendine olan saygısını ve inancını destekler. Olumlu davranışlara yönelik olan bu ilgi yöntemleri çocukların akademik ve sosyal olarak gelişimini güçlendirir

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Öğretmenlerin sınıfta olumsuz davranışlara (örn. fazla konuşmak, oyalanmak, yerinde oturmamak) olumlu davranışlara gösterdiklerinden beş kat daha fazla dikkat ettiği belirlenmiştir Çağlayan DİNÇER

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Öğretmenin tutarlı tutumuyla çocuklar sınıfta nasıl davranmaları gerektiğini öğrenirler.

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Araştırmalar ebeveyni ve öğretmenleri tarafından övülen çocukların olumlu onayı özümsediğini ve böylelikle kendilerine olan saygılarının arttığını göstermiştir. Uzun süreçte kendilerini yeterli hissederler ve daha az övgüye ihtiyaç duydukları görülür çünkü kendi yeteneklerine duydukları güven gelişmiştir.

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Bazı öğretmenler bir çocuğun cevabını belirgin bir şekilde ödüllendirmekten, diğer bütün çocukların onu taklit edeceğini düşündükleri için çekinirler.

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Öğretmen bu durumda motivasyonu arttırmak için çocuklara “ Bu ilginç ve farklı bir cevaptı. Daha ilginç deneyimlerini paylaşmak isteyen var mı?” şeklinde soru sorabilir. Böylelikle öğrenciler başkalarının cevabını söylediklerinde aynı olumlu tepkiyi görmeyeceklerini düşünüp kendi kişisel düşüncelerini geliştirmeye ve daha iyi motive olmaya başlarlar.

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Çocukların için ufak hata yapmanın normal bir durum olduğunu öğrenmeleri de önemlidir. Örneğin “Çok iyi bir çabaydı ve dikkatli kesmeye çalıştın, bir yer dışında hepsi kesinlikle çok düzgün kesilmiş” gibi.

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Dikkatsiz, dürtüsel davranan çocuklar, doğal bir ses tonuyla ya da belirsiz biçimde verilen övgüyü fark edemeyebilir. Bu çocuklar, övgünün; istekli bir ses tonu, açıkça tanımlanmış olumlu davranışlar ve açık bir olumlu yüz ifadesi yoluyla vurgulanması gerekmektedir. Çağlayan DİNÇER

Övme yolları için bazı örnekler Bunu yaparak çok iyi bir iş başardın… Çok iyi fikir… Ne kadar mükemmel bir iş yaptın… Bu doğru, çok uygun bir yol seçmişsin… Süper fikir… Çok iyi bir ekip çalışmasıydı…

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Övülecek ve teşvik edilecek bazı davranışlara örnekler Paylaşmak. Sakince konuşmak. Sessizce el kaldırma. Sınıf arkadaşına yardım etme. Başka bir sınıf arkadaşına iltifat etme. Öğretmenin isteklerine uyma, talimatlarını dinleyip yerine getirme. Oyun alanında ortak çalışma.

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Bütün Çocuklardan Olumlu Şeyler Bekleyin Olumlu beklentiler çok güçlü motive kaynağıdır. Eğer çocuğun öğrenebileceğine inanır ve bu inançla davranışsal veya davranışsal olmadan iletişim kurarsanız çocuk denemeye devam etmeye çalışacaktır.

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Çocuklar, öğretmenin nelere dikkat ettiğini gözlemleyerek öğretmenlerinin hangi davranışlara değer verdiğini öğrenmektedir. Çağlayan DİNÇER

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Dikkat, övgü ya da cesaretlendirme, davranışın hemen sonrasında (5-10 saniye içinde) kullanılmalıdır. Öğretmen çocuğun davranışıyla ilgili tam olarak neyi beğendiğini belirterek övgüyü tanımlamalıdır. Çocukları “Aferin”, “Çok iyi” ya da “Harika” gibi ifadelerle övdüğümüzde, çocuğa tam olarak hangi davranışıyla övgüyü hak ettiğini belirtmiyoruz. Çağlayan DİNÇER

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Göz teması kurmak önemlidir. En iyi şey çocukların arasında dolaşmaktır. Pek çok çocuk için, sırta dokunma ya da omzunun üzerinden yorum yapma çalışmaları için yeterli bir cesaretlendirme olacaktır. Çağlayan DİNÇER

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Öğretmenler üründen çok öğrenme sürecine odaklanmalıdır. Çağlayan DİNÇER

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Bunun için kendinle gurur duymalısın… Bu konuda ne kadar geliştiğine bak… Çok sıkı çalıştın… Bu çok yaratıcı bir yöntem… Gerçek bir sorun çözücüsün… Hey, bunu gerçekten düşünüyorsun… Vay, bunu nasıl yapacağını öğrenmişsin…

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Olumlu beklentiler, güçlü bir güdüleyicidir. Çağlayan DİNÇER

Dikkat, Övgü, Cesaretlendirme…… Bir davranışın övgü ya da olumlu dikkat alması için mükemmel olması gerekmemektedir. Çağlayan DİNÇER