B-PSİKOLOJİK ETKENLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Denetmen Rolleri.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
MERHABA. SINIF YÖNETİMİ SINIF ETKİLEYEN ETKENLER ORTAMINI.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
Kişilik Gelişimi.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
OKUL. Okul genel anlamda “toplumun ve bireylerin eğitim gereksiniminin planlı, programlı ve istendik bir biçimde karşılanabilmesi için kurulmuş formal.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
B-PSİKOLOJİK ETKENLER
SINIF YÖNETİMİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ Ahmet ATAÇ Cihan ÇAKMAK Gülenaz SELÇUK
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Öğretimin Planlanması
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
AİLEDE İLETİŞİM.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK Gülenaz SELÇUK

B-PSİKOLOJİK ETKENLER ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ Aile Toplumsal Norm Ve Değerler Çevre Beklentiler Kitle İletişim Araçları A- SOSYAL ETKENLER Öğrenci Özellik Ve İhtiyaçları Öğretmenin Kişilik Özellikleri B-PSİKOLOJİK ETKENLER Okul Yönetiminin Yapısı Ve İşleyişi Öğretmenin Niteliği Ve Eğitim Durumu Öğretmenlerin Okul Amaç Ve Değerlerine Bağlılığı Kontrolü Kaybetme Korkusu Dersin İşlenişi Sınıf Ortamının Durumu Sınıf Krallarının Durumu C-EĞİTSEL ETKENLER

Olumlu Bir Sınıf Ve Öğrenme Atmosferinin Okul Amaçlarının Gerçekleştirilmesi Sınıfın Etkili Yönetilmesi İle Mümkündür. Olumlu Bir Sınıf Ve Öğrenme Atmosferinin Oluşturulmasında Rol Oynayan Değişkenler Öğretmen ve öğrencilerin geçmiş yaşantıları Ailelerin okula desteği Okulun eğitim politikaları Eğitim programları Öğretme sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler Öğrenci ve öğretmenlerin motivasyon düzeyleri

SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER Eğitsel Etkenler Sosyal Etkenler Psikolojik Etkenler

SOSYAL ETKENLER PSİKOLOJİK ETKENLER EĞİTSEL ETKENLER Aile Toplumsal norm ve değerler Çevre Beklentiler Kitle iletişim araçları PSİKOLOJİK ETKENLER Öğrenci özellik ve ihtiyaçları Öğretmenin kişilik özellikleri EĞİTSEL ETKENLER Okul yönetiminin yapısı ve işleyişi Öğretmen nitelik ve eğitim durumu Öğretmenlerin okul amaç ve değerlerine bağlılığı Kontrolü kaybetme korkusu Dersin işlenişi Sınıfın fiziksel durumu Sınıf kurallarının durumu

SOSYAL ETKENLER

AİLENİN EKONOMİK DURUMU ANNE-BABANIN AYRI YA DA ÖLMÜŞ OLMASI AİLENİN EĞİTİM DÜZEYİ AİLEDE ÇOCUK SAYISI AİLENİN ÇEŞİDİ ANNE-BABANIN AYRI YA DA ÖLMÜŞ OLMASI

AİLE Eğitim ailede başlar ve kişilik yapısının temel davranışları büyük ölçüde ailede atılır. Bunların sonradan değiştirilmesi çok güç olur. Tembel-çalışkan, doğrucu-yalancı, pısırık-girişken, benzeri ikilemlerin kazanılması ailede başlar, gelişir ve çoğu zaman da pekişir. Okulun bunları değiştirebilmesi güçtür, uygun çözüm; önceden aileyi etkilemektir.

Toplumsal Norm ve Değerler Norm, kişilerden ve gruplardan beklenen davranış biçimi, önceden belirlenmiş ve uyulması gereken kurallardır. Normlar değerlerden daha sınırlı ancak daha emredicidir. Değerler pek çok normun ortaya çıkmasının nedenidir.

Okulun yakın çevresini, aileler ve öğrenci velileri oluşturmaktadır. Bir okulun çevresini, okulu etkileyen varlıkların, olay ve olguların, düşüncelerin tümü oluşturur. Okul, çevresine en yakın olması gereken sistemlerin başında gelmektedir. Okulun yakın çevresini, aileler ve öğrenci velileri oluşturmaktadır. Uzak çevreyi ise okulun etkileşim içinde olduğu siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel çevre oluşturmaktadır.

BEKLENTİLER Öğrenciden beklentide bulunanların başında, aileler ve öğretmenler gelmektedir. Her iki grupta öğrencinin akademik ve sosyal başarılarının üst düzeylerde olmasını ister. Öğretmen ve velilerin öğrencilerden beklentilerini olması doğaldır ve gereklidir. Ancak bu beklentiler, öğrencilerin ulaşamayacakları kadar yüksek olmamalıdır. Eğer öğrencilerin ulaşamayacakları kadar yüksek olursa ve ulaşamazlarsa çocuklarda okula karşı soğuma ve psikolojik rahatsızlıklar ortaya çıkar.

Kitle İletişim Araçları Çocuğun dış dünyayı algılayabileceği duyu organı gözüdür ve dış dünyadaki olayları görme duyusu yoluyla algılamaktadır. Bu nedenle, bir çocuk için öğrenme gördüğünü taklit etmedir. Kitle iletişim araçlarının bireyler üzerindeki etkisinin farklı biçimlerde ve miktarlarda olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Gerçekleşen etkinin niteliği ve derecesi kişiden kişiye değişir

PSİKOLOJİK ETKENLER

Öğrenci Özellik ve İhtiyaçları MASLOW 1-Fizyolojik İhtiyaçlar (Yemek Yeme, su İçme, dinlenme vb.) 2- Güvenlik İhtiyacı (Can ve İş Güvenliği) 3-Sosyal İhtiyacı (Ait Olma, sevme ve Sevilme, grup Üyesi Olma, dostluk Kurma) 4-Kendini Gösterme İhtiyacı (Başarı ve Statü Kazanma, tanınma) 5-Kendini Gerçekleştirme İhtiyacı (Potansiyeli Geliştirme) Öğretmen öğrenci ihtiyaçlarını analiz etmeli ve sınıfı yönetirken bu ihtiyaçları mümkün olduğunca karşılamaya çalışmalıdır.

Öğretmenin Kişilik Özellikleri Öğrenciler, öğretmenin görünüş, konuşma, davranış ve dersine verdiği önemden etkilenirler. Öğretmenin kişilik özellikleri, mesleki deneyimi, öğretim stili, kültürü, aldığı hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimi sınıf yönetimini olumlu yönde etkiler . Başarı; öğretmenin bilgili olmasına değil, öğrencilerini etkileyebilmesine bağlıdır. Öğrenci üzerinde en fazla etkiyi, öğretmenin öğrencisine yaklaşımı yapmaktadır.

EĞİTSEL ETKENLER

Okul Yönetiminin Yapısı ve İşleyişi Bir Öğretim Lideri Olarak Okul Yöneticisi Okul Misyonunu Tanımlama Kaynak Ve Mesleki Gelişimi Tamamlama Öğretim Kaynağı Ve Öğretimi Yönetme İletişim Sağlama Görünen Varlık Olma Olumlu Okul İklimi Oluşturma

Okul Yönetiminin Yapısı ve İşleyişi Okul yöneticilerinin yönetim tarzları öğretmenlerin sınıf yönetim tarzlarını etkiler. Yöneticiler yukarıdaki gibi okulda üç tür yönetim tarzı uygulayabilirler. Başıboş Yönetim Tarzı; Çalışanların okul amaçlarını gerçekleştirme konusundaki karar ve uygulamalarında serbest bırakıldıkları yönetim tarzıdır. Otoriter Yönetim Tarzı; Kararların yönetici tarafından alınıp uygulandığı yönetim tarzıdır. Demokratik Yönetim Tarzı; Kararların çalışanlarla birlikte alındığı yönetim tarzıdır.

Öğretmen Nitelik Ve Eğitimi Durumu Öğretmenlerin almış oldukları eğitim ve bu mesleği seçmedeki isteklilik durumu sınıfı yönetim uygulamalarını etkiler. Öğretmenin öğretmenlik formasyonu ve özel öğretim alanında oldukça iyi bir durumda olması gerekir.

Öğretmenlerin Okul Amaç ve Değerlerine Bağlılığı Öğretmenlerin, öncelikli olarak öğrencilere kazandırılması gerekenler konusundaki inançları onların sınıf yönetim tarzlarını etkilemektedir. Okulun öncelikli amacına göre öğretmen sınıf yönetimi ve öğretim yöntemi tarzını değiştirmektedir. Öğretmenlerin, öğretim amaçlarını ve bunlara ulaşmak için gerçekleştireceği işlemleri öğrencileriyle paylaşması sınıfı yönetmesini kolaylaştıracaktır. Öğretmen her fırsatta öğrencileri sınıfın amaç ve hedeflerini gerçekleştirme işlemlerine katmalıdır.

Kontrolü Kaybetme Korkusu Öğrenciyi sınıfta yeteri kadar güdüleyecek bilgi ve beceriye sahip olmayan öğretmenin öğrenci üzerinde etkili olması mümkün değildir. Öğretmen, kontrol mekanizmasını sağlam temellere bağlayabilmek ve kaybetmemek için bütün yetkileri kendisinde toplamakta ve kuralların belirleyicisi durumuna gelmektedir.

Dersin İşlenişi Öğretmenin dersi işleyiş şekli sınıfın yönetimini doğrudan etkilemektedir. Etkili yöntemlerle ders işlenebilirse sınıf daha iyi bir şekilde yönetilebilir . Ders işlerken öğretmenin konuya uygun öğretim stratejisini seçebilmesi ve uygun materyallerle desteklemesi öğrencinin dikkatini çekmeyi ve sınıfın yönetilmesini kolaylaştıracaktır.

Öğretmen sınıfta konuşmaya başladığında; Dersin İşlenişi Öğretmen sınıfta konuşmaya başladığında; Ne söylemek istediği, Gerçekte o sırada ne söylediği, Dinleyenlerin konuşulandan ne anladığı, Dinleyenlerin ne duymak istedikleri, Dinleyenin gerçekte ne duyduklarını, göz önünde bulundurmalıdırlar.

Sınıfın Fiziksel Durumu Öğretim çevresi fiziksel, sosyal ve eğitsel öğelerden oluşur. Öğretim çevresi öğretim amacıyla ve çocukları kapsayacak şekilde düzenlenmelidir. Sınıf ortamı; sınıfın fiziksel düzeni, psikolojik durumlar ve öğrencilerin duyuş ve değerlendirmelerini etkileyen sosyal ve kültürel öğelerin etkileşiminin ürünüdür. Bir insan için kişilik ne ise, sınıf için de ortam odur.

Sınıfın Fiziksel Durumu Okulun ve sınıflarda kullanılan renklerin öğretmen ve öğrenci psikolojisi üzerinde çok büyük etkisi vardır. Her rengin kendine özgü bir dili vardır.

(zerafeti sembol ederken, karamsarlık duygusu verir.) KIRMIZI BEYAZ (temizliği temsil ederken , iticilik ve mesafe koyma özelliğiyle kişiler üzerinde etki yaratır.) SİYAH (zerafeti sembol ederken, karamsarlık duygusu verir.) KIRMIZI (uyanık ve tetikte olmayı teşvik eder,kan basıncını artırır ve adrenalin salgılar.) TURUNCU (neşeyi teşvik eder, sindirim sistemi ve metabolizmaya destek olur.)

SARI YEŞİL TURKUAZ MAVİ MOR (olumluluk ve canlılık özellikleri vardır,sinirsel bozukluklara iyi gelir.) YEŞİL (uyumlu ve dengeleyicidir, kalp ve göğüs sorunlarını hafifletir.) TURKUAZ (canlandırıcı ve serinleticidir,ağrı kesici özelliği vardır.) MAVİ (barışçıl ve sakinleştiricidir, kan basıncını düşürür,boğaz sorunlarını çözer.) MOR (iç bilinci teşvik eder, uykusuzluğa iyi gelir.)

Sınıf Kurallarının Durumu Sınıf kurallarının belirleniş şekli, açıklığı ve sayısı sınıf yönetimini etkileyen etkenlerdendir. Sınıf ortamında öğretmen ve öğrenci yükümlülüğünü bildiğinde derse katılmak ve katılımı sağlamak daha kolay olmaktadır. Öğretmen sınıfı sınıfla birlikte yönetme konusunda kararlı olur ve her bir öğrencinin sorumluluk yüklenmesini sağlarsa sınıf içerisinde sınıf yönetimini olumsuz etkileyecek davranışlar ortadan kalkacaktır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.