Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
Ders Kitaplarında Tasarım
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım İlkeleri
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Çoklu Zeka Kuramı Ali ÇOBAN AKIN S
Kadın Beyni Kadınların sıkça kullandıkları beyin bölümleri ile ilgili detaylı ve kapsamlı bir araştırmanın sonuçlarını burada sunuyoruz * Bu araştırmanın.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
ÇOKLU ZEKA Her insan farklıdır. Tektir ve özeldir. Her insanında insanlık kültürüne katkısı farklı yönlerdedir. NEBİLE BAYKENT.
BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ?
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
Görsel / Uzaysal Zeka.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Kadın Beyni Kadınların sıkça kullandıkları beyin bölümleri ile ilgili detaylı ve kapsamlı bir araştırmanın sonuçlarını burada sunuyoruz * Bu araştırmanın.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
Ders Kitabında Görsel Düzen
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Doğru Çalışma Yöntemleri
Hazırlayan Şevval KATIRCI.
Görsel Tasarım İlkeleri
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Ön Yargı Nedir? O halde gelen resme iyi bak. A ve B nin renkleri aynı mıdır ? Nasıl Olduğuyla İlgili değil,nasıl olamsıyla ilgiliysen yanılırsın.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
Fiziksel tepkilerBilişsel tepkilerDuygusal tepkilerDavranışsal tepkiler Midede boşluk hissiİnanamama ve İnkarŞaşkınlık ve şokAğlama Nefes alamamaKonfüzyon.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
FONKSİYONCULAR.
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PowerPoint'e Hoş Geldiniz
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
BİREYSEL FARKLILIKLAR
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
ALGILAMA.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış                                                       ÇOKLU ZEKA "Çoğu insanın varoluş potansiyelinin çok dar bir bölümünde yaşadığı konusunda hiçbir şüphem yok. Sahip oldukları bilincin sadece çok küçük bir parçasını kullanabiliyorlar. Tıpkı koca bir organizmaya sahip olduğu halde yalnızca küçük parmağını kullanmaya ve hareket ettirmeye alışmış bir insan gibi. Hayatımızda nasıl kullanabileceğimizi hayal bile etmediğimiz o kadar çok hazinemiz var ki... " WILLIAM JAMES Aşağıda, Çoklu Zeka teorisi konusunda Harvard'daki 'Project Zero' projesinin yöneticilerinden olan Dr. Howard Gardner'ın araştırmasını taban alan bazı bilgiler bulacaksınız. Zeka türlerinden herhangi birine tıkladığınızda sizi o zeka türü hakkındaki açıklamaları ve kendi kendinize uygulayabileceğiniz kimi alıştırmaları içeren sayfaya götürecektir. Umarız hoşunuza gider!

Görsel Zeka

Görsel Zeka Bazı açılardan görsel zekanın insan beyninin ilk dili olduğu söylenebilir. Beyin doğuştan itibaren görüntülerle ve resimlerle düşünür, hatta onları sözcüklerle ilişkilendirmeden bile önce.

Görsel zeka gördüğümüz her şeyle ilgilenir: hayal edebildiğimiz her türlü şekil, desen ve tasarımlar (düzenli yada düzensiz), somut yada soyut görüntüler ve renklerin ve dokuların tüm yelpazesi.

Bunlar sadece gerçek, somut dış dünyamızda (fiziksel gözlerimizle izlediğimiz) değil aynı zamanda zihin gözümüzle görebildiğimiz hayal dünyamızın derinliklerindedir (mümkün olan şeyi gözümüzde canlandırıp hayal kurabilme, hayal dünyasına dalabilme, hayalimizdeki yerlere hayali yolculuklar yapabilme ve daha önce hiç yapmadığımız şeyleri yaratabilme ve icat edebilme yetenekleri de dahil olmak üzere).

Uzamsal tarafında bu zeka uzay/zaman sürekliliğindeki nesnelerin yerleşimi ve aralarındaki ilişkiyle ilgilenir. Böylece, bir nesnenin diğeriyle ilişkili olması öğrenmenin görsel/uzamsal şeklinin uzamsal tarafını oluşturan çekirdeğidir.

Bunun içine yön duygusu da girer; başka bir deyişle yaşadığınız çevreyi dolduran nesnelere göre nerede olduğunuzu bilme ve bir yerden başka bir yere kolaylıkla gidebilme.

Kendi görsel zekanızı daha iyi keşfetmek için aşağıdaki alıştırmaları yapın: İşe giderken çevrenizde sizi etkileyen görsel uyarıcılara dikkat edin; reklamlardaki görüntüler ve resimler, mimari modeller, şekiller ve tasarımlar ve işe giderken sürekli gördüğünüz şekiller, tasarımlar gibi.

Öğle yemeğinizi yerken çevrenizdeki renklerin ve sizi nasıl etkilediklerinin daha çok farkına varmaya çalışın; yediğiniz şeylerin renkleri, "yemek yediğiniz yerde" gözüken renkler ve çevrenizdeki insanların elbiselerinde, makyajlarında, mücevherlerinde, saçlarında ve benzeri şeylerinde gördüğünüz çeşitli renk kombinasyonları gibi.

Arkadaşınızla konuşurken onun söylediği şeyleri hayalinizde canlandırın; örneğin bir önceki gece başlarına gelenler, size anlattıkları bir deneyimleri yada size betimlemeye çalıştıkları gördükleri herhangi şey. Onu zihin gözünüzle görmeye çalışın!

Kendi kendinize not yazdığınızda bunun yanına bir de görsel sembol çizin; örneğin eve giderken bakkaldan almanız gereken bir şey, yarına hazırlanmak için bu gece yapmanız gereken bir şey yada yapmanız gereken bir telefon görüşmesi gibi.

Akşam eve giderken, yaşadığınız alanı mümkün olduğunca eksiksiz olarak hayalinizde canlandırmaya çalışın. Eve geldiğinizde kapıdan girip gözlerinizi kapayın ve yaşadığınız alandaki "sezgilerinizi" denemek amacıyla evinizin tüm bölümlerinde dikkatlice dolaşın.

Her bir zekanın farklı boyutlarını tanımlayan "temel işlemleri" ya da özellikleri vardır. Görsel zekanın temel özellikleri şunlardır: Etkin hayalgücü Görüntüleri hayalinizde oluşturabilme (görselleştirebilme) Boşlukta yolunu bulabilme Grafiksel gösterim (resim yada çizim yapma, heykeltıraşlık) Uzaydaki nesneler arasındaki ilişkileri algılayabilme Nesneleri zihinden kullanabilme Farklı açılardan doğru algılama