C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Advertisements

Y.Doç.Dr. Ünal UYSAL GRUP VE KİTLE İLETİŞİMİ
Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
Örgütlerde Moral Ölçümleri ve Düzeyini Yükseltici Önlemler
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
HAZIRLAYANLAR: ALİKAN BERAT
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
LİDERLİK.
YÖNETİM NEDİR? Belirli birtakım amaçlara ulaşmak için başta insan olmak üzere, parasal kaynakları, araç-gereçleri, hammaddeleri ve zaman faktörünü birbiriyle.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
ÖZAY KARTAL & ALİ FATİH ALDEMİR İŞLETME YÖNETİMİ
KURUM İÇİ İLETİŞİM.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
HABERLEŞME. KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ. DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Hazırlayan: Tuba TEMUR 4/B Öğretim görevlisi: Süleyman Tıraş
İletişim Süreci, İletişim Türleri ve İkna
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
YETKI DEVRI Yetki Devrinin Tanımı ve Türleri
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. ÖZNUR YÖRÜMEZOĞLU.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
İLETİŞİM MODELLERİ.
GRUP VE İLETİŞİM.
Bölüm 6 Örgütleme.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Örgütsel Kariyer Planlaması
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Hazırlayan: FATİH AKBAŞ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
İLETİŞİM Bir bilginin bir kişi ya da gruptan diğer kişi ya da gruplara aktarılmasıdır. Kaynak; İletişimin başlangıç noktasıdır. Görevi bilgiyi işlemek.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM Elif KATIRCIOĞLU.  İletişim, insanın var olduğu her yerde olan bir süreçtir ve iletişim önce insanın içinde başlar. Kişinin kendisiyle.
ORGANİZASYON FONKSİYONU
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
İLETİŞİM TÜRLERİ.
5.3. İLETİŞİM.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Matriks Organizasyon Yapısı
KURUMSAL İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim Ortak karar alma durumlarında grupsal özellikler ve grup iletişimi çok önemlidir. İletişimin başarılı ve verimli olması gruptaki kişilerin sorumluluğudur. Grubu oluşturan bireyler arasında mükemmel iletişim olması beklenemez ve mümkün değildir. Uyuşmazlıklar, çatışmalar ve çekişmeler sadece iletişim kopukluğunun işaretleri değildir. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Gruplardaki İletişim Şebekeleri (Ağları) Merkezi İletişim Şebekeleri: Burada ilişkiler odak noktası konumundaki bir kişi üzerinde yoğunlaşır. Çoğunlukla, otoriter ve disiplini esas alan sosyal gruplarda görülür. Tekerlek tipi iletişim şebekesi: Örneğin; “komuta grupları” dır. Merkezleşme derecesi en yüksek grup türüdür. Y tipi iletişim şebekesi: Ör, Genel Müdür A, Genel Müdür Yardımcısı B, Üretim Müdürü C ile iki üretim şefinden (D ve E) oluşan bir iletişim şebekesi v.b. Zincir tipi iletişim şebekesi: Ör; hiyerarşik kademeler boyunca dikey olarak gerçekleşen iletişim ilişkileri v.b Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Merkezkaç İletişim Şebekeleri Üyelerin birbirleriyle iletişim kurma olanağı daha fazladır. Herkesin tatmin ve katılım derecesi yüksektir. Dairesel tip iletişim şebekesi: Her üye doğrudan ikişer kişi ile iletişim kurabilmektedir. Ör; “görev grupları” veya “komiteler”. Tüm kanal (serbest) tipi iletişim şebekesi: Grubun her üyesi doğrudan doğruya teke tek haberleşebilmektedir. Biçimsel olmayan gruplarda bu şebeke geçerlidir. Ör; demokratik ve katılımcı bir sosyal grubun iletişim ağı büyük olasılıkla bu model olacaktır. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis B C A E D Daire Y Biçimli Zincir Şebeke (TümKanallar) Tekerlek Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

D. Örgüt İçi ve Örgütler Arası İletişim İletişim; organizasyonun oluşması, ayakta kalması ve başarılı olabilmesi için vazgeçilmez bir faktördür. Örgütsel iletişimin temel amacı; faaliyetleri yönlendirmek, bireylerin istenilen yönde davranmasını sağlamaktır. Örgütteki iletişimin bir diğer önemli rolü de koordine edilen faaliyetlerin başarılmasıdır. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM KANALLARI BİÇİMSEL İLETİŞİM KANALLARI BİÇİMSEL OLMAYAN İLETİŞİM KANALLAR Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

1. Biçimsel İletişim Kanalları Biçimsel İletişim dört şekilde gerçekleşir: Aşağıya doğru Yukarıya doğru Yatay Çapraz Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis Aşağı doğru iletişim: Üst kademedeki kişiden alt kademedeki kişiye doğru bilgi aktarımıdır. Bu tek yönlü bir iletişimdir. Bu tür iletişimde sözlü ve yazılı iletişim araçları birlikte kullanılır. Bu sayede planlama, organize etme, yürütme ve kontrol etme fonksiyonları yerine getirilebilir. Bu iletişimde kullanılan mesajlar; ▪Politikalar, usuller, kurallar, ve iş çizelgelerini içeren emirler. ▪ Bilgi talepleri. ▪ Belli bir konuda grup birliği ve uyumu sağlayacak bilgilerdir. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Yukarı doğru iletişim: Burada ise bilginin yönü aşağıdan yukarıya doğrudur. Yani bir tür geriye bilgi akışıdır. Şikayet kutuları, Öneri sistemleri, Raporlar kullanılan bazı iletişim araçlarıdır. Yukarıya doğru iletişimin gerçekleşememesinin bazı nedenleri: Fiziksel uzaklık ya da erişmezlik Her kademede bilgilerin değişikliğe uğraması Amirin davranışı Astın aşağı saygınlığı (statüsü) Gelenekler Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis Yatay İletişim: Çağdaş organizasyon yaklaşımlarında kabul görmüş olan bir iletişim şeklidir. Aynı düzeyde yer alan yöneticiler veya çalışanlar arasında koordinasyon sağlanması ve ortak amaçlara yönelmesi için yapılan iletişimdir. Aşırı işbölümünün artması ve uzmanlaşma beraberinde yatay iletişimi zorunlu hale getirmiştir. Çapraz İletişim: Bir bölümde beraber çalışanlarla diğer bölümdeki ast ve üstler arasındaki ilişkiler söz konusudur. Bu iletişim türünün en önemli yararı zaman kaybını önlemesidir. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

2. Biçimsel Olmayan İletişim Kanalları Bu iletişim kanallarına genelde “asma” denir. Organizasyonlarda biçimsel olmayan yapı, kendiliğinden biçimsel olmayan kanalların çıkmasına neden olur. Biçimsel olmayan iletişim dört farklı yolla gerçekleşir. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis C B A G Tek Hatlı Zincir Dedikodu Zinciri Olasılık Küme Prof. Dr. Rana Özen Kutanis