ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Advertisements

ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
EĞİTİMDE DRAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
İLETİŞİM.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Tehlikeyi Görmek.
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
TUTUM VE ALGILAR.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
SOSYAL DAVRANIŞ.
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sınıfın İlişki Düzeni.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ . tem. ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ www.tem-tr.com Kurumsal Kalite Hizmetleri A.Ş.’nin izniyle KAYNAK: www.egitimciyiz.com HOŞGELDİNİZ

ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ 1.PROAKTİF-REAKTİF DAVRANIŞ MODELİ Etki alanı – İlgi alanı Vizyon - Misyon 2. ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARININ ÖZELLİKLERİ 3. UYUM VE DAVRANIŞ SORULARI YAŞAYAN ÇOCUKLAR 4. SAVUNMA MEKANİZMALARI VE SAVUNUCU-AÇIK İLETİŞİM 5. ÖĞRETMEN- ÖĞRENCİ ETKİLEŞİMİNDE KAZAN-KAZAN PARADİGMASI a. Olgun Kişilik b. İlişkiler c. Bolluk Zihniyeti d. Sistem

PROAKTİF DAVRANIŞ MODELİ Seçme Özgürlüğü DÜRTÜ TEPKİ ÖZBİLİNÇ VİCDAN HAYAL GÜCÜ BAĞIMSIZ İRADE

PROAKTİF-REAKTİF DAVRANIŞ MODELLERİ ARASINDAKİ FARKLAR . tem. Davranışların Altında Kendi Kararları Vardır Davranışlarını Koşullar Yönlendirir Yaşamlarının İnisiyati- fini Ele Alırlar İnisiyatif Başkalarına Bağımlıdır Değerler Duyguların Üzerindedir Duygular Değerleri Zorlayabilir “Ben Sorumluyum” “Ben Sorumlu Değilim” Etki Alanlarında Yoğun. İlgi Alanları Yoğunlaşır İçeriden Dışarı Bir Süreç Enerji Negatif

REAKTİF DİL Yapabileceğim hiçbir şey yok. İşte ben böyleyim. Beni o kadar kızdırıyor ki. Buna izin vermezler. Bunu yapmam gerekiyor. Yapamam. Yapmalıyım. Keşke.   PROAKTİF DİL Seçeneklerimize bir bakalım. Farklı bir yaklaşımı seçebilirim. Duygularımı kontrol edebilirim. Ben etkili bir sunuş yapabilirim. Uygun bir tepkiyi seçeceğim. Seçerim. Yeğliyorum. Yapacağım.

“NE?” SORUSUNUN YANITIDIR. VİZYON “NE?” SORUSUNUN YANITIDIR.

“NİÇİN?” SORUSUNUN YANITIDIR. MİSYON “NİÇİN?” SORUSUNUN YANITIDIR.

ÇEKİRDEK DEĞERLER “MİSYONUMUZLA TUTARLI OLARAK VİZYONUMUZA ULAŞMAK İÇİN ÇIKTIĞIMIZ YOLDA NASIL DAVRANMAK İSTİYORUZ ? “ SORUSUNUN YANITIDIR.

ÖĞRETMEN BİLEN VE BİLDİKLERİNİ BAŞARIYLA ÖĞRETEBİLEN BİR SANATKARDIR.

“Öğretmenlik ve öğretim karşınızdaki kişinin öğrenmesine yardım etme işidir.”

ÖĞRETMENİN TÜRKÇE’ Yİ İYİ KULLANMA BECERİSİ, OLAYLAR KARŞISINDA SOĞUKKANLI VE DENGELİ TUTUMU, YETENEKLERİNİ ENERJİK BİÇİMDE KULLANMASI, ÇOCUKLARI SEVMESİ, BAŞKALARIYLA İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM KURMA BECERİSİ, KENDİ KENDİNE KARAR VEREBİLMESİ VE ÖZGÜVENİ, YAŞAMININ DÜZENLİ OLMASI ÖĞRETMENİ ÖĞRETMEN YAPAN DAVRANIŞLARDAN BAŞLICALARIDIR.

İLETİŞİM MODELİ 2 K 5 N GERİ BİLDİRİM (FEEDBACK) KANAL NASIL ? NE ? BAŞARILI BİR ÖĞRETİM, İKİ YÖNLÜ BİR İLETİŞİM SÜRECİYLE GERÇEKLEŞEBİLİR. İLETİŞİM MODELİ GERİ BİLDİRİM (FEEDBACK) ALICI KİME? VERİCİ KİMDEN ? KANAL NASIL ? NE ? KONU AMAÇ NİÇİN ? ZAMANLAMA NE ZAMAN ? YER NEREDE ? 2 K 5 N

İLETİŞİM ENGELLERİ KİŞİLİK ENGELLERİ DAVRANIŞ ENGELLERİ FİZYOLOJİK ENGELLER Kelimeler Ara Kademeler Şartlanmalar Algılamalar Zaman Baskısı Ve Rekabet Duygusu

ÖĞRETMEN “ÖĞRENMEYİ YÖNLENDİRİCİ” VE “ÖĞRENMEYE GÜDÜLEYİCİ” ÖZELLİĞE SAHİPTİR.

ÇOCUK YAŞAMINDA İLGİNİN ÖNEMİ OLUMLU VE OLUMSUZ İLGİ ŞARTLI VE ŞARTSIZ İLGİ DUYGU MEVDUATI

OLUMLU İLGİ  Kendine güvenen  Karşısındakine saygılı  Yaratıcı, üretken   İltifat etmekten korkmayan   Paylaşan   Proaktifite

OLUMSUZ İLGİ  Sürekli olarak eleştirir  Enerjisi tabiatı gereği negatif  Güvensiz  Reaktif  Sevmeyi bilmeyen

SEN BENİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSİN. İLGİSİZLİK SEN BENİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSİN. HATTA YOKSUN.

AKTİF DİNLEME Öğrencilerinizin, Söylediklerini dinlediğimizi ve anladığımızı, Söylenenleri yorumladığınızı, Söylenenlere ilgi duyduğumuzu, Herhangi bir yargıda bulunmadan, Kendi kelimelerinizle, İçeriğini ve Duyguları İfade edebilme becerisidir.

AKTİF DİNLEME Aktif Dinleme Tipleri 1) Başka Kelimelerle Açıklamak Öğrencinin Söylediklerinde mevcut düşünceleri kavradığımızı gösterecek şekilde kendi kelimelerimizle tekrarlamak. 2) Kısa İfadeler Öğrencinin söyledikleriyle ilgilendiğimizi ve önem verdiğimizi göstermek amacıyla 3) Beden Dili İlgimizi, dikkatimizi göstermek için yapılan hareketler

AKTİF DİNLEME İÇİN UYULMASI GEREKEN 4 UNSUR VARDIR: Yoğunlaşma Empati Kabullenme Bütünü Anlama İsteği

Aktif Dinleme İçin Kullanılan 14 Teknik Kendinizi Güdüleyin. Göz Teması Kurun. İlgilenin. Dikkat Dağıtıcı Hareketlerden Kaçının. Empatik İletişim Kurun. Resmin Bütününü Görmeye Çalışın. Soru Sorun.

Aktif Dinleme İçin Kullanılan 14 Teknik Tekrarlayın. Kesmeyin. Söylenenleri Bir Araya Getirin. Çok Konuşmayın. Önyargılı Davranmayın. Konuşma ve Dinleme Arasında Yumuşak Geçişler Yapın. Doğal Olun.