Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Entegre Müfredat Modeli
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DÜŞÜNME.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Etkileşime dayalı teknikler - I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
KİŞİSEL REHBERLİK.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama Öğr. Gör. : Yasemin SU

Eğitim; Süreci ve sonucu ifade eder, Süreç ve sonuç istendik yönde olmalıdır. Amacı vardır, Kalıcı izli olmalıdır, Bireye çeşitli davranışlar kazandırır.

Eğitim nedir? Belirlenen amaçlar doğrultusunda, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir (Ertürk, 1984).

Eğitim Türleri

Öğretim; Eğitimde meydana gelen davranış değişikliklerinin okulda planlı ve programlı bir şekilde yapılması sürecidir (Demirel, 1994).

Eğitim ve Öğretim ; Eğitim, zaman ve mekan yönünden kapsamlı, uzun süreli ve çok boyutludur. Öğretimde zaman ve mekan kadar öğrencinin, öğretmenin ve velinin beklentileri de belirlenmiştir. Eğitimde bilgi dahil, tesadüfi ve amaçlı olarak kazandırılan tecrübeler üzerinde durulur. Öğretim, eğitimin planlı ve programlı olarak yürütülen kısmıdır. Eğitim doğal ortamda kendiliğinden ve güdümlüdür. Öğretimin en önemli kavramı öğrenmedir.

Eğitimde Drama _I Ericson (1972), eğitimde drama çalışmalarını sosyal yaşamdaki kuralları içselleştirme ya da sosyal yaşamın provası olarak görür. Eğitimde drama ile birey, sosyal davranış form ve örnekleri sayesinde, kendini tanıma ve empati geliştirme şansını yakalar.

Eğitimde Drama_II Eğitimde drama ile bireyler yaşamda başarısızlık, yalnızlık ve hayal kırıklığı gibi bir dizi karmaşık sosyal sorunlarla başa çıkmayı öğrenirler. Eğitimde drama ile sosyal içerikli oyunları geliştirip çocukların karmaşık ilişki ağlarını kavramalarını basite indirgemek, sosyalleşme becerilerini geliştirerek diğer insanlarla ilişkilerini kolaylaştırır. ‘’mış gibi yapma’’ becerileri gelişir.

Eğitimde Drama_III Çocukların sembolik düşünme ve üst düzey zihinsel işlemleri yapmalarını sağlayan doğal ve etkin öğrenme durumları, ‘’mış gibi’’ yapmaktır. ‘’mış gibi’’ yapma kurgusal oyuna denk gelmektedir.

Drama Öğretmen merkezli değil, öğrenci merkezli bir eğitim yöntemidir. Önemli olan öğrencinin yaratıcılığını harekete geçirmek ve bilgiye ulaşmanın yollarını sunmaktır. Empati ile bireyin çok yönlü gelişmesi, eğitim ve öğretimde aktif rol alması, kendini ifade etmesi, yaratıcı olması, yaşamı çok yönlü algılaması, araştırma istek ve duygusunun gelişmesi, bireyin eğitim ve öğrenme isteğini arttırıcı bir yöntemdir.

Drama İlkeleri_I Dramanın oyuncuları aynı zamanda izleyicileridir. Sunuş odaklı değildir. Özel mekan ya da aksesuara ihtiyaç yoktur. Ödül-ceza yoktur. Sözel pekiştireç zaman aralıklı verilebilir. Ne söylediği değil, neyi nasıl söylediği önemlidir. Analiz değil, sentezdir. Program amacı içinde özgürlüktür, fazlası beklenmez. Bireysel farklılıklara saygı esastır.

Drama İlkeleri_II Dramaya katılımda gönüllülük esastır, zorlama yoktur. Grup dinamiklerinden hareket eder. Her bireyin mevcut potansiyeli uygun ortam ve koşullarda açığa çıkarılarak geliştirilir. Güven esastır, gelişiminden lider sorumludur. Özünde doğaçlama vardır.

Dramanın Hedefleri_I Eleştirel düşünme, Estetik gelişim, Sosyal gelişim, Dil gelişimi, Değer gelişimi, Kendini tanıma, Kendine güven ve karar verme becerisi kazanma, İmgeleme gücünü, duygularını ve düşüncelerini geliştirme.

Dramanın Hedefleri_II Başkalarını anlama ve hissetme becerileri geliştirme, Farklı olay ve olgularla ilgili deneyim kazanma, Problem çözme becerisi kazanma, Hoşlanılmayan durum, olay ya da olgularla nasıl başa çıkılacağını gösterme, Dünyasını somut olarak görmesini sağlama, Soyut kavramları somutlaştırma, Bireysel farklılıklara karşı hoşgörülü olma.

Drama ve Gelişim; Zihinsel Gelişim Farklı bakış açılarının oluşmasını ve gelişmesini desteklemesi zihinsel gelişime katkı sağlar. Bilişsel gelişimin bir yönü zihinde canlandırmadır. İmgeleme ayırt etmeyi sağlar. Ayırt etme bilişsel aktiviteleri etkin bir şekilde gerçekleştirmesini sağlar. Bilişsel kavramları kategorize etmesini ya da önceki bilgileri ile yeni bilgilerini organize etmesini sağlar.

Drama ve Gelişim; Dil Gelişim Hazırbulunuşluğu destekler. Konuşmanın geliştirir. Kelime hazinesinin artar. Fikirlerini açıkca ifade eder. İletişim becerilerini destekler. Dinleme becerisi kazandırır. Tanımlama, tartışma ve değerlendirme becerisi kazandırır. Akıcı konuşmasını sağlar. Etkileşimli dil meydana gelir.

Drama ve Gelişim; Sosyal Gelişim Drama ile birey çevresini anlamlandırır. Etkileşim içinde olduğunu fark eder. Drama ile çevresine ve kendisine güven duyar. Çevresine uyum sağlama sürecini destekler, iyileştirir. Çevresini tanımasına yardımcı olur, ilişki kurar. Öğrenme güdüsünü yükseltir. Çevresine karşı olan farkındalığını arttırır. Bireysel farklılıklara karşı hoşgörü geliştirir. Değer verir. Akran öğrenimini destekler. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık sağlar. Empati becerisi kazandırır. Dünyasına karşı duyarlılığını arttırır. Kültür aktarımını ve kültürleşmesini sağlar. Estetik duyarlılık geliştirir.

Drama ve Gelişim; Psikomotor Gelişim Drama hareket becerisini destekler. Drama farklı hareketler ile bireyin fiziksel ve ruhsal rahatlamasını sağlar. Bireyin otokontrolünü sağlamasına yardımcı olur. Bireyin vücudunun özelliklerini tanımasında ve amaca uygun kullanılmasında etkilidir. Çocuklar kendilerini hareketler ile ifade ederken müzik ve dans becerilerini geliştirirken kas gelişimini destekler. Müziğin vücut ile yorumlanması yaratıcı dans için araç kabul edilir. Fiziksel güven verir. Hareket gelişimi bireyin gücünü yerinde ve zamanında kullanma alışkanlığı kazandırır.

Drama ve Gelişim; Özbakım Becerileri Drama bireye özbakım becerilerinden çeşitli yaşantılar sunarak, bu gelişim alanının desteklenmesini sağlar.

TEŞEKKÜRLER…