NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
DİYARBAKIR 2008.
İnme Ecem Değirmencioğlu Özge Öge Kutal Mete Tekin.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
İkiz eşi anomalili gebelerde klinik yönetimimiz
Yüksek Dereceli Servikal İntraepitelyal Neoplazide Eksizyonel İşlem Sonrası Nüksün Öngörülmesi SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ , BURSA YÜKSEK İHTİSAS EĞİTİM.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Böbrek Nakli ve Etik Sorunlar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
RETT SENDROMLU BİR OLGUDA YARATICI BECERİLER MODELİNİN UYGULANMASI
Özge Buket Cesim. , Burak Aşık. , Merve Çerçi. , İlke Önal
FOKAL EL DİSTONİSİ OLAN BİR OLGUDA İŞ VE ÜRETKENLİK AKTİVİTELERİNE YÖNELİK ERGOTERAPİ MÜDAHALESİNİN ETKİNLİĞİNİN İNCELENMESİ: OLGU ÇALIŞMASI Özge Buket.
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültesi
MADDE BAĞIMLILIĞINDA TEDAVİ VE REHABİLİTASYON
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
KOÜ Hastanesİ’nde Akılcı İlaç Kullanımı Bİlİncİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ampirik (Görgül) Araştırmaların Raporlanması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İstihdam Seferberliği 2019
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz* *Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümü Giriş: Gereç ve Yöntem: Çalışmamızın amacı nörolojik hastalıklara sahip bireylerin ve bakım verenlerinin aktivite yönünden tedavi hedefleri arasındaki uyumu incelemektir. Araştırmaya nörolojik hastalığa sahip, yaş ortalaması 32,29±17,78 olan 41 birey (23 erkek, 18 kadın) dahil edildi. Hasta ve bakım verenin aktivite yönünden tedavi hedefleri nitel görüşme ile alındı. Bireylerin ve bakım verenlerin tedavi hedefleri günlük yaşam aktiviteleri(GYA), yardımcı günlük yaşam aktiviteleri(YGYA), dinlenme ve uyku, eğitim, iş, oyun, serbest zaman, sosyal katılım olarak gruplandırıldı. Bireyler ve bakım verenlerin en çok belirttiği aktiviteler belirlendi. Birey ve bakım veren arasındaki tedavi hedefinin uyumu ortak aktivite sayısına göre yüzde olarak hesaplandı. Sonuçlar: Bakım Veren Tedavi Hedefleri % 51 GYA % 16 YGYA % 14 Sosyal Katılım % 6 Serbest Zaman Aktiviteleri % 6 İş % 1 Oyun Aktiviteleri % 1 Eğitim Bireylerin %43’ü GYA, %21’i YGYA, %12’si serbest zaman, %10’u eğitim, %9’u iş, %2’si sosyal katılım ve %1’i oyun aktivitelerini tedavi hedefleri olarak belirtti. Bakım verenlerin tedavi hedeflerinin %51’i GYA, %16’sı YGYA, %14’ü sosyal katılım, %6’sı serbest zaman ve iş, %1’i oyun ve eğitim aktivitelerinden oluşmaktaydı. Bireyler tedavi hedefi olarak en çok araç kullanma, yemek yeme, çalışma, yazı yazma ve giyinme aktivitelerini belirtirken; bakım verenler iletişim, giyinme, yemek yeme ve banyo yapma aktivitelerini belirtti. Bireyler ve bakım verenler arasındaki tedavi hedeflerinin uyumu %26 olarak belirlendi. Şekil 1: Bakım verenlerin aktivite yönünden tedavi hedefleri Birey Tedavi Hedefleri % 43 GYA % 21 YGYA % 12 Serbest Zaman Aktiviteleri % 10 Eğitim % 9 İş % 2 Sosyal Katılım % 1 Oyun Aktiviteleri Tartışma: Bireylerin ve bakım verenlerin aktiviteye yönelik tedavi hedefleri daha çok GYA ve YGYA’ lardan oluşsa da tedavi hedeflerindeki aktivitelerde farklılıklar ve çok düşük oranda bir uyum görülmektedir. Rehabilitasyon stratejileri oluşturulurken ve rehabilitasyon sonuçları değerlendirilirken bu düşük uyumun göz önünde bulundurulması gerektiğini düşünmekteyiz. Şekil 2: Nörolojik hastalıklara sahip bireylerin aktivite yönünden tedavi hedefleri Sorumlu Yazar: Özge Buket Cesim. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümü. 0312 305 25 60. obuketcesim@hacettepe.edu.tr