KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
FEN LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Tssb un tedavisi. HİPNOZLA PSİKOTERAPİNİN İLKELERİ Bu tip psikoterapinin prensipleri aşağıda anlatılan sekiz C ile özetlenebilir: Yüzleştirme (Confrontation).
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
İrem BAYSAN Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık 1.Sınıf
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ.
Entegre Müfredat Modeli
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Neden sevilmez.
VOLEYBOLDA MANŞET, PAS VE SMAÇ TEKNİĞİ ÖĞRENİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 10 Temel Kuralların Öğreniminde Öğrencilere Yardımcı Olma

Temel Kural Öğreniminin Doğal Gelişimi

Kural Öğrenimi İçin Yaklaşımlar Kuralları Ezberleme Bilindik Strateji Öğretimi Rehber Eşliğinde İcat

Strateji Geliştirmeye Rehberlik Etme Sözel Problemler

Toplama Kuralları İçin Muhakeme Stratejileri Bir Fazlası ve İki Fazlası

Sıfır Ekleme

10 Kuralları 10’dan Fazla

İki Katlar Kuralı

Yaklaşık İki Katlar

Muhakeme Stratejilerini Pekiştirme

Çıkarma Kuralları İçin Muhakeme Stratejileri Toplamayı-Düşün Yöntemiyle Çıkarma

10'a Doğru İnme

10’dan Çıkarma

Çarpma Kuralları İçin Muhakeme Stratejileri

İki Katlar

Beşler

Sıfırlar ve Birler

Havalı Dokuzlar

Diğer Kuralları Türetmede Bilinen Kuralların Kullanılması

Bölme Kuralları ve “Yakın Kurallar”

Temel Kuralları Öğrenme Etkin Alıştırmalar

Temel Kuralları Öğretirken Ne Yapmalı

Temel Kuralları Öğretirken Ne Yapmamalı Çok uzun süren testler kullanmayınız. Herkesin önünde kimin kurallarda ustalaştığını görmek için karşılaştırmalar yapmayınız Kuralları 0’dan 9’a olacak şekilde sırayla ele almayınız. Ezberlemeye çok erken geçmeyiniz Kuralları iyi bir matematiğin önündeki engel olarak kullanmayınız

Kural Düzeltme