Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Advertisements

Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
TÜRK EĞİTİM-SEN GAZİANTEP ŞUBESİ SUNAR © Office XP de en iyi görüntüyle sesler ve bütün efektler çalışır. M.K.
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülmesi
BİRLİKTE ÇALIŞMA UÇAN KAZLAR.
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
Ders IV Bölüm 4 Tutumlar s Bölüm 5 Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar : Tutarlılık kuramları s PDR Dr. Hüseyin Bayraktaroğlu.
İLK YARDIM. Herhangi bir kaza ya da yaşamı tehlikeye düşüren durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması ya da durumun.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Hazırlayan: Musa Yıldız Hazırlayan: Musa Yıldız Erciyes Üniversitesi Biyoloji Bölümü Erciyes Üniversitesi Biyoloji Bölümü.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
ARDA KIRTASİYE. İ nsano ğ lunun ilk hesap makinesi abaküsdür ve abaküse benzeyen ilk araçlar bundan 3,000 sene önce kullanılmı ş tır. Otomatik hareketlerden.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sayfalar için ENTER tuşuna basın veya tıklayın MUTLULUK ELİNDEKİ SAHİP OLDUĞUN DEĞERLERLE HAYALLERİNİN ÇAKIŞMASIDIR. EĞER MUTSUZSAN, EMİN OL Kİ; ELİNDEKİ.
DİKSİYON.
TAHTA ÇANAK Haz. İlknur Eryiğit DEM 2011.
Nuri KOCAİBİŞ Kimdir? tarihinde Konya’da dünyaya geldim. Evli ve 3 çocuk babasıyım. Özel bir şirkette muhasebeci olarak çalışmaktayım.
Elektriksel potansiyel
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Dünden Bugüne Ulaşım.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
GÜÇ TUTUŞURLUK VE BURUŞMAZLIK APRELERİ
. . AÇILAR ..
1. KAZAZEDEYE YAKLAŞMA.
KİMYASAL BAĞLAR.
Meksika'da Inka tapınaklarına çıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog,  birkaç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden  uzun.
Spiritüellik.
KUVVET VE HAREKET.
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
İstanbul Vinç Kiralama Hizmetleri
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
1. TEMEL HUKUK BİLGİLERİ.
BÖLÜM 11 SES. BÖLÜM 11 SES SES DALGALARI Aşağıdaki şeklin (1) ile gösterilen kısmı bir ses dalgasını temsil etmektedir. Dalga ortam boyunca hareket.
AKIŞKAN STATİĞİ ŞEKİLLER
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
Çocuklarımız İçin Düşünün
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
KANAMALAR.
ENM 321 İNSAN MÜHENDİSLİĞİ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
MADDEYİ TANIYALIM.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
KABUL DİLİ.
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
Türkiye Futbol Federasyonu 7-8 YAŞ TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
POLARİZAN MİKROSKOP.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜÇÜK BİR TEST ! Cem Yurtsev
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
İleri Algoritma Analizi
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
ÇOBANLIK Rabbin yüreğine göre ...
Annesini Arayan Kardan Adam
MHK DOĞAN BABACAN YAZ SEMİNERİ OYUN KURALLARINDAKİ DEĞİŞİKLİKLER
Sunum transkripti:

Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını araştırmışlar araştırma sonucunda şu verilere ulaşmışlar;

1-) "V" şeklinde uçulduğunda, uçan her kuş kanat çırptığında, arkasındaki kuş için onu kaldıran bir hava akımı yaratıyormuş. Böylece "V" şeklinde bir formasyonda uçan kaz grubu, birbirlerinin kanat çırpışlar sonucu ortaya çıkan hava akımını kullanarak uçuş menzillerini % 70 oranında uzatıyorlarmış. Yani tek başına gidebilecekleri maksimum yolu grup halinde neredeyse ikiye katlıyorlarmış. Kıssadan Hisse: Belli bir hedefi olan ve buna ulaşmak için bir araya gelen insanlar, hedeflerine daha kolay ve çabuk erişirler.

2-) Bir kaz, "V" grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor 2-) Bir kaz, "V" grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor. Çünkü diğer kuşların yarattığı hava akımının dışında kalmış oluyor. Bunun sonucunda, genellikle gruba geri dönüyor ve yoluna grupla devam ediyor. Kıssadan Hisse: Eğer kafamız bir kaz kadar çalışıyorsa, bizimle aynı yöne gidenlerle bilgi alışverişini ve işbirliğini sürekli kılarız.

3-) "V" grubunun başında giden kaz hiç bir hava akımından yararlanamıyor.Bu yüzden diğerlerine oranla daha çabuk yoruluyor. Bu durumda en arkaya geçiyor ve bu defa hemen arkasındaki kaz lider konumuna geçiyor. Bu değişim sürekli yapılıyor; böylece her kaz grubun her noktasında yer almış oluyor. Kıssadan Hisse: Yaptığınız her işi, yeri ve zamanı geldiğinde başkasına bırakmak gerekiyor.

4-) Uçus hızı yavaşladığında gerideki kuşlar, daha hızlı gitmek üzere öndekileri bağırarak uyarıyorlar. Kıssadan Hisse: İlerlemek ve yol almak için bazen başkalarının uyarılarına gereksinim duyarız. Bundan alınmamalıyız; tam aksine, böyle uyarıları sevinç ve takdirle karşılamalıyız.

5-) Gruptaki bir kuş hastalanırsa ya da bir avcı tarafından vurulup uçamayacak duruma gelirse; düşen kuşa yardım etmek üzere gruptan iki kaz ayrılıyor ve korumak üzere hasta/yaralı kazın yanına gidiyor. Tekrar uçabilene (ya da eğer ölürse, ölümüne kadar) onunla beraber yaralı kuşu asla terk etmiyorlar. Daha sonra kendilerine başka bir kaz grubu buluyorlar. Hiçbir kaz grubu, kendilerine bu şekilde katılmak isteyen kazları reddetmiyor. Kıssadan Hisse: Adam olmak sadece insanlara özgü değil....