OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
Advertisements

Doğruluğu apaçık görüldüğü için, ispatlanmadan kabul edilen ve tüm bilimlerde ortak olan genel ilkelere aksiyom adı verilir. Postülatlar da ispatlanmadan.
D – 3 KURAM VE ARAŞTIRMA Neumann, 2000 Chapter 3, 4.
SANAT KURAMLARI.
DÜNYANIN ŞEKLİ ve HAREKETLERİ
OLAY ve OLAYLARIN ÇOK BOYUTLULUĞU OLGU ve GÖRÜŞ KAVRAM GENELLEME
SÖZCÜKTE GENEL VE TERİM ANLAM
''İyi Ki Var'' Kavramalar Hazırlayan:Asuman Ezgi Sağkol.
Eşkenar Dörtgenin Özellikleri
CÜMLE ANLAMI HAZIRLAYAN:BUKET MAMAHAR AÇIKGÖZ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
EKSEN EĞİKLİĞİ KOMPLO TEORİLERİ
TÜRKÇE / CÜMLE TÜRLERİ CÜMLE TÜRLERİ.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
PARÇADA ANLAM Paragrafın Yapı Yönü
ÜNİTE 2: KILASİK MANTIK KONU KAVRAM ÇEŞİTLERİ.
Öğretim İlkeleri.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
En büyük paralel dairesidir. Başlangıç paralelidir.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
6.Sınıf sosyal bilgiler olgu ve görüş
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
=>CÜMLEDE ANLAM<=
“KORDİNATLAR DÜNYASI”
Panel Ve Tartışma.
CÜMLEDE ANLAM Ahmet Eren Köksal.
DÜNYA’NIN ŞEKLİ VE HAREKETLERİ
İçindekiler; Orantı Çeşitleri Ters Orantı Doğru Orantı Örnekler
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
DÜNYANIN ŞEKLİ VE HAREKETLERİ-1
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
TÜRKİYE’NİN COĞRAFİ KONUMU VE ÖZELLİKLERİ
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
BİLGİNİN DOĞRULUK ÖLÇÜTLERİ
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
ANLATIMA HAZIRLIK.
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
KAVRAM OLAY ve OLAYLARIN ÇOK BOYUTLULUĞU GENELLEME OLGU ve GÖRÜŞ
ANLATIMIN ÖZELLEKLERİ
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
MEVSİMLERİN OLUŞUMU HAZIRLAYANLAR: Esra ASLAN
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
5.Sınıf KONUĞA İKRAM (Dinleme Metni) Hazırlayan: Ömer TÖK
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
8 Bilişsel Yöntem (Cognitive Code-Learning/ Kognitives Code-Lernen/ Apprentissage du code cognitif) Bilişsel yöntem Noam Chomsky'nin üretimsel dönüşümlü.
COĞRAFYA HÜSEYİN GEÇİT
VENÜS DÜNYA MARS JÜPİTER SATÜRN URANÜS NEPTÜN MERKÜR NE YAPMALISIN?
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
21 HAZİRAN 21 ARALIK 21 MART 23 EYLÜL MEVSİMLER BAŞLANGIÇ ve BİTİŞ TARİHLERİ veysel dikme.
1/17 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Musa çankaya. 2/17 Bilim; doğruyu ve bilgiyi araştırma, bilgi edinme ve bilgiyi düzenleme süreci, evreni anlama ve tanımlama.
Sebep-Sonuç (Neden-Sonuç) Cümleleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM HAZIRLAYANLAR SENA KESER 6/C 528 MELİSA YILDIRIM 6/C 537 SİNEM YILMAZ 6/C 353 www.sorubak.com

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM Kendini, bir arkadaşını, gezdiğin bir yeri veya bir olayı anlatırken çeşitli cümleler kullanırız.Bunlardan bazıları herkes tarafından kabul edilecek, ölçülebilecek ve kanıtlanabilir nitelikte bilgiler içerir.Örneğin “Boyum 150 cm dir” gibi ifadeler, kanıtlanabilir ve herkesçe kabul edilen ifadelerdir.Bu tür ifadelere olgu adı verilir.

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM Konuşmalarımız sırasında kurduğumuz bazı cümleler ise gördüklerimiz veya duyduklarımızın bize uyandırdığı duygu ve düşünceler içerir.Örneğin “Emre dünyanın en iyi futbolcusudur.” gibi cümleler yalnız bizim düşüncelerimizi yansıtır.Kişilere göre değişen bu tür ifadelere görüş denir.

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM TÜMEVARIM:Parçadan bütüne varmaktır.Yani küçük olgu ve olaylardan, asıl konuya, öze ulaşmaktır.Tümevarım yöntemini kullanmak doğru yoldan bilgiye ulaşmamızı daha da kolaylaştırır. ÖRNEK: Ülkemizde köyler ilçeleri,ilçeler illeri,iller bölgeleri,bölgeler Türkiye’yi meydana getirir.İşte parçadan bütün oluştuğu açıkça anlaşılmaktadır.

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM TÜMDENGELİM: Bütünden parçaya varmaktır.Bir bütünü parçalara ayırarak incelediğimizde, tümden gelim yöntemine kullanmış olursunuz. ÖRNEK:Dünyayı tanıtarak , birçok ülkeden oluştuğunu ve bu ülkelerin ayrı özelliklere sahip olduğunu söyleyebilirsiniz.Bu yaptığınız sistem tümden gelimdir. www.dersimiz.com

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM OLGU :Tam olarak bilinen, objektif olarak ispatlanan, somut bağlar, olay ve düşüncelerdir. KAVRAM:Bir nesnenin veya düşüncenin zihindeki soyut ve genel tasarımıdır. GENELLEME:Kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayan bir kuram veya cümle, genellikle çok geniş alan kapsayan bazı ilkeleri içeren ifadelerdir.

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM OLGU:Dünya’nın kutuplardan basık ekvatordan şişkince olan şekline geoide denir. KAVRAM:Dünya GENELLEME:Dünya’nın geoide şeklinde olmasının sonucunda güneş ışınları her noktaya farklı açılarla düşer.

OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM