Torrey Canyon 120.000 ton petrol taşıma kapasitesine sahip olan bir süper tankerdi. 1967'de İngiltere sahilinde batması sonucu büyük deniz kirliliğine yol açtı. İngiltere ve Fransa kıyıları petrole bulandı, on binlerce deniz canlısı öldü veya zarar gördü. Boyu 297 metre, eni 38,2 m, derinliği 20,9 metre olan tanker, BP tarafından kiralık olarak kullanılıyordu.
Torrey Canyon'un son yolculuğu 19 Şubat 1967 tarihinde başladı Torrey Canyon'un son yolculuğu 19 Şubat 1967 tarihinde başladı. Kuveyt'in Mena el-Ahmedi limanıdan aldığı petrolle, 14 Mart'ta Kanarya Adaları'na ulaştı. Oradan da Milford Haven'e doğru yola koyuldu. 18 Mart 1967'de Torrey Canyon bir seyir hatası yüzünden İngiltere ile Fransa arasında kayalıklara oturarak ağır hasar aldı. Gemiden sızan petrol İngiltere ve Fransa kıyılarında büyük bir felakete neden oldu.
O dönemde böylesi bir durumda neler yapılması gerektiğine dair planlar henüz yeterince olgunlaşmadığından, tankeri yüzdürmeye çalışan Hollandalı kurtarma ekibinde bulunan bir işçi öldü. Gemi günlerce kayalığın üzerinde bekledikten sonra 26 Mart'ta parçalandı. İngiliz donanmasına ait uçaklar gemiyi bombalayarak denize dökülen petrolün yanmasını ve oluşacak zararın azalmasını sağlamaya çalıştılarsa da, atılan bombaların çoğu hedefi bulamadığı için felaketi daha da ağırlaştırmaktan başka bir işe yaramadı.
İngiltere'de 190, Fransa'da da 80 kilometrelik sahil şeridi petrolle kaplandı. Yaklaşık 15.000 deniz kuşu ve canlısı öldü. Deniz yüzeyindeki petrol tabakasının temizlenmesi için kullanılan tonlarca kimyasal madde, felaketin boyutlarını daha da artırdı.
Torrey Canyon kazası sonunda INTERVENTION Civil Liability Convention (CLC) veya International Convention for the Prevention of Pollution from Ships gibi uluslararası anlaşmalar imzalandı, ancak çevre felaketleri son bulmadı. Petrol nedeniyle oluşan çok sayıda çevre felaketi nedeniyle, dünya her geçen gün daha da yaşanmaz bir hale geliyor.