DESTE DÜZİNE KAVRAMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÜZİNE.
Advertisements

SAYILAR VE YARIMLARI.
HİKMET SIRMA.
BİRLİKTE DENİZDEKİ BALIKLARI SAYALIM MI?
Deste ve düzine
Kalanlı Bölme İşlemi.
DESTE VE DÜZİNE.
Aynı-Farklı Kavramı Dilek Selek
Keskin.
MATEMATİK DERSİ TOPLAMA İŞLEMİ (Toplamları 10’a kadar olan sayılar)
PROBLEM ÇÖZÜYORUM.
Tane ile satışı pek anlamlı olmayan nesneler vardır. Bunların birkaçı bir araya getirilip bağlanır. Bu oluşumlar bağ, topak, deste, demet, tutam, düzine.
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.

Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
TANIMI: TANIMI: Görevdeş sözcükleri,söz öbeklerini veya cümleleri birbirine bağlayan sözcüklere bağlaç denir. Genel olarak söylenirse ya görevdeş öğeleri.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
FATİH MERCAN GÖKSU İ.Ö.O 5/B SINIFI ÖĞRENCİSİ SİLİFKE/MERSİN
TAMLAMALAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
222. Kaç tabak var? …… Her tabakta kaç şeftali var? …… Toplam şeftali sayısı kaçtır? ……
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
VARLIKLARI NİTELEYEN KELİMELER ( ÖN AD )
TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ 1-Sepette 33 elma vardı.Annem 25 elma daha koydu. Sepette kaç elma oldu? Verilen:…………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
Matematik 22 Gülhan Gülçin’den 3 yaş büyük, annesinden 22 yaş küçüktür. Üçünün yaşlarının toplamı 61 olduğuna göre Gülhan kaç yaşındadır? a) 11 b) 9 c)
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
İşlev Açısından Kelime Türleri
KONU:SIFAT(ÖNAD) Varlıkların Özelliklerini Belirten Sözcükler
DOĞAL SAYILAR Hikmet SIRMA.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Problem Çözelim.
Sözcük (Kelime) Bilgisi
Zihinden Toplama İşlemleri Yapalım
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
Problem Çözme ve Algoritmalar
Verilmeyen Bölüneni Ve Bölen Sayıyı Bulalım
GÜNGÖRMEZ İLKOKULU SU KAŞİFİ PROJESİ
TÜRKÇE FATMANUR ŞAHİN 6/A 523.
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
hazırlayan : Begüm Yılmaz
ÖZEL ADLARI VE TOPLULUK ADLARINI TANIYALIM DOĞRU YAZALIM
ZAMİRLER “Sen ve ben ve deniz Bizi anlamayan bir nesle aşina değiliz”
BÖLÜM 5 Atomlar ve Moleküller. BÖLÜM 5 Atomlar ve Moleküller.
DEĞİŞİM KAVRAMI DEĞİŞİM NEDİR?.
EĞİLİM YÜZDELERİ (TREND) ANALİZİ
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
Kişi Sayma Sistemleri Kişi Sayma Sistemleri.
ASAL SAYILAR Nilsu Yurtseven
SAFİYE AKÇA İŞİTME ENGELLİLER ÖĞT
Eklerle Kelime Türetelim
Sözcük Türleri İsimler(Adlar)
MADDEYİ TANIYALIM.
İSKELET SİSTEMİ MURAT AKYÜZ
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BİRLİKTE DENİZDEKİ BALIKLARI SAYALIM MI?
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Olasılık Bir deneme sonrasında ilgilenilen olayın tüm olaylar içinde ortaya çıkma veya gözlenme oranıdır Olasılık, denemelerin olası sonuçları ile ilgilenir.
Sunum transkripti:

DESTE DÜZİNE KAVRAMI

DESTE DÜZİNE KAVRAMI

Günlük yaşamınızda deste,düzine sözcüklerini hiç kullandığınız Günlük yaşantımızda pek çok defa çeşitli nesnelerin sayılarını ifade etmek için deste ve düzine sözcüklerini kullanırız. Merhaba arkadaşlar, Günlük yaşamınızda deste,düzine sözcüklerini hiç kullandığınız oluyor mu? Örnekler verebilir misiniz?

10 domates Haydi birlikte nesneleri sayalım ve deste düzine kavramını daha iyi öğrenelim.

10 ağaç

10 kalem

Aynı türden 10 varlığın sayısına DESTE denir. 10 defter

Haydi arkadaşlar birlikte sayalım 12 tane çiçek Haydi arkadaşlar birlikte sayalım

12 tane bayrak

12 tane elma

DÜZİNE denir. DESTE denir. Aynı türden olan 12 varlığın sayısına ise DÜZİNE denir. Aynı türden olan 10 varlığın sayısına DESTE denir. Haydi arkadaşlar öğrendiğimiz şu bilgileri tekrar edelim.

Bir ………………………..top. düzine

Bir ………………………..top. deste

Bir deste ………tane nesneden oluşur. 10 Bir deste ………tane nesneden oluşur.

Bir düzine ………tane nesneden oluşur. 12 Bir düzine ………tane nesneden oluşur.

Bir düzine ,bir desteden ……..fazladır. _ 12 2 10 = 2

Ali’nin 15 kalemi vardı.Kaç tanesini kullanırsa bir düzine kalemi kalır? 15 -12= 3 tane kullanırsa

10 -6= 4 tane bebek daha gerekir. Hande’nin 6 oyuncak bebeği vardı .Bir deste oyuncak bebeği olması için daha kaç tane gerekir? 10 -6= 4 tane bebek daha gerekir.