İSLAM MEDENİYETİNİN DEĞERLERİ ve DİNAMİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hat Dengeleme.
Advertisements

0000 A Grubu B Grubu C GrubuD Grubu d i n d e r s i o y u n. c o m BİLGİ YARIŞMASI.
Güçlü ve kararlı ol. Tanrın RAB'bin verdiği görevleri yerine getir. Onun yollarında yürü ve Musa'nın yasasında yazıldığı gibi Tanrı'nın kurallarına, buyruklarına,
Hemen hemen her toplumda önem verilen İnsanların davranışlarına yön veren Dini ve ahlaki ilkelerdir.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
EVRENSEL BARIŞA KATKILARI
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
HAZIRLAYAN : SAD İ YE D İŞ BİR İNSAN VE PEYGAMBER OLARAK HZ. MUHAMMED.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
4 oğul 4 mevsim... SLAYTCAFE.COM
İbrahim SUCUOĞLU MUHAMMEDİYE CAMİİ İMAM-HATİBİ ERZİNCAN MÜFTÜLÜĞÜ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Niçin Yaratıldık?
Parametrik Olmayan İstatistik
Böbrek Nakli ve Etik Sorunlar
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri IV
Aile Okulu Dersleri-1 Hoş geldiniz.
Mantık 3 Prof. Dr. Şadi Eren.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
1-HETEROJEN KARIŞIMLAR (ADİ KARIŞIMLAR):
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
İSLAM MEDENİYETİ TARİHİ İSLAM MEDENİYETİNİN MANEVİ DİNAMİKLERİ
İSLAM MEDENİYETİ TARİHİ
Bu 10 arkadaş en güzel fikrin Eğitim Fakültesinin ön kapısında fotoğraf çekinmek olduğunu düşünürler ve okul bitmek üzere olduğundan bu işi her hafta yapmaya.
Evlilik ve Aile Danışması
Bugün neler öğreneceğiz?
MEVLANA HAZIRLAYAN: CANSU NOM.
BÖLÜM 5 Atomlar ve Moleküller. BÖLÜM 5 Atomlar ve Moleküller.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Bugün neler öğreneceğiz?
Bir millet eğitim ordusuna sahip olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak.
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
MEHMET EMİN YURDAKUL ( )
GİRİŞ Dersin Tanıtımı Ders tanımı ve dönemi programının içeriği
Kimsesizlere Yardım Hz. Muhammed (s.a.v), hayatının her aşamasında fakir ve kimsesizlerle yakından ilgilenmişti. Onun bu güzel tavrı başta sevgili eşi.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitim.
Hz. Muhammed’in Sözleri
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
OKULA UYUM SÜRECİ 0 – 6 YAŞ DÖNEMİ.
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
8. HAFTA KİŞİLİK ve KENDİLİK.
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
ANAYASA HUKUKU.
Sağlık Ortamında Şiddet
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tarımsal Meteoroloji Prof. Dr. A. Nejat EVSAHİBİOĞLU
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİGİSİ Peygamber ve Peygamberlere İman
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
UHUVVET Prof. Dr. Şadi Eren.
İKTİSAT-AHLAK-İMAN İLİŞKİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
SEYYİD KUTB( ) 1906’da doğdu.
İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

İSLAM MEDENİYETİNİN DEĞERLERİ ve DİNAMİKLERİ Prof. Dr. Şadi Eren

Değerler milli manevi siyasi ekonomik estetik… olabilir.

Değerler, kimlik ve kişilik kazandırarak fert ve topluma değer katarlar.

Değerler, özgüven kazandırır.

Değerler, yüce idealler verir, güzel hedefler gösterir.

Değerler, topluma dinamizm verir.

23 yıllık vahiy süreci, âdeta bir «değerler patlaması» dönemidir.

İtidal

İstiğna Bu, diğer medeniyetlerden bir şey almaması demek değildir.

İstiklaliyet «Biz farklıyız!»

Vahiy – akıl dengesi

Irklar ötesi (Evrensel)

Hoşgörü

Denge medeniyeti Fert toplum, ruh madde, iman akıl, kulluk özgürlük, dünya ahiret… Onda Hint çileciliği ve Hristiyan ruhbanlığı olmadığı gibi, pozitivizm ve materyalizm maddeciliği de yoktur.

Hukuk esas Hukukun üstünlüğü mü, üstünlerin hukuku mu?

Anti sömürgeci

Örnek bir değer: Güven Nifak, müdahene, takiyye, hilekarlık, yalan… güveni sarsar. İman, emn ü eman aynı kökten…

Emanet, emin olana verilir.

Güven, zor kurulur, tez yıkılır.

Muhammed-i Emin Cibril-i Emin Beled-i Emin

Mü’min, Allahın isimlerinden. Mü’min, güven veren kimse.

Ailede, işyerinde, ticarette, ortaklıkta, uluslararası ilişkilerde… güven

Özgüven, teşebbüsün «olmazsa olmazıdır.»